کفش

8 مدل از بهترین چرم طبیعی برای کفش

سال­ها است که از چرم طبیعی در صنعت کیف و کفش استفاده می­شود. انتخاب بهترین چرم طبیعی برای کفش جزء اولین گام­ها در دوخت کفشی زیبا و بادوام است. اگر جزء افرادی هستید که علاقمند به استایل های منحصر به فرد و گران قیمت هستید؛ خرید یک جفت کفش چرم نفیس می­تواند پاسخگو علاقه شما باشد. امروزه از چرم­های متنوعی در تهیه و دوخت کفش استفاده می­شود. با این حال اگر هنوز درمورد جنس مناسب کفش چرم مردانه اطلاعی ندارید، در ادامه به بررسی انواع چرم­‌های لاکچری و بادوام خواهیم پرداخت.

کدام نوع چرم، بهترین چرم طبیعی برای کفش است؟

برای اینکه بتوانید کفش چرم مناسب خود را پیدا کنید، لازم است ابتدا اطلاعاتی درمورد بهترین چرم طبیعی برای کفش به دست بیاورید. محصولات چرمی از تنوع بی نظیری در متریال اولیه برخوردار هستند. به طوری که هرکس با توجه به سلیقه و شرایط می­تواند کفش چرمی مناسب خود را تهیه کنید. بهترین چرم های طبیعی مورد استفاده در دوخت کفش­های چرمی، ویژگی­های شاخصی دارند که عبارتند از:

  • بهترین چرم طبیعی برای کفش، برخلاف چرم مناسب دوخت کیف، از درخشش کمتری برخوردار است.
  • چرم طبیعی مورد استفاده در دوخت کفش چرم زنانه و مردانه باید بدون بو باشد. کفش­های دوخته شده از چرم غیرطبیعی بوی مواد شیمیایی دارند در حالی که کفش چرم طبیعی معمولا بدون بوده یا کمی بوی پوست حیوانات را می­دهد.
  • از دیگر ویژگی­های بهترین چرم طبیعی مناسب کفش می­توان به عدم قابلیت آن­ها در اشتعال پذیری اشاره کرد. در واقع کفش­های دوخته شده از چرم طبیعی به راحتی در برابر شعله واکنش نشان نداده و ذوب نمی­شوند.
  • چرم طبیعی با کیفیت دچار چروک و ترک شدید پس از پوشیدن نخواهد شد.
  • از دیگر ویژگی­های بهترین چرم طبیعی برای کفش می­توان به ثبات رنگ آن اشاره کرد. چرم­های با کیفیت مراحل رنگ آمیزی و دباغی را به دقت طی می­کنند. لذا این قبیل چرم­ها پس از مدتی دچار افت کیفیت رنگ و کدر شدن نخواهند شد.
  • آخرین و مهمترین ویژگی چرم طبیعی با کیفیت، ماندگاری و طول عمر بالای این محصول است. به طوری که اگر مراقبت از کفش به خوبی انجام شود، کفش­های چرمی برای سال­ها قابل استفاده خواهند بود.

در ادامه به معرفی و بررسی 8 مدل از بهترین انواع چرم طبیعی مناسب کفش چرم مردانه و زنانه خواهیم پرداخت.

چرم گاوی بهترین چرم طبیعی برای کفش

یک نوع از بهترین چرم طبیعی برای کفش، چرم گاوی است. این نوع چرم سال­هاست در صنعت کفش مورد استفاده قرار می­گیرد و بیش از 75 درصد محصولات چرمی جهان را به خود اختصاص داده است. این نوع چرم در بین سایر انواع چرم­ها از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است. به طوری که کمترین میزان ترکیدگی و پوسته پوسته شدن را دارد. از این نوع چرم اغلب برای دوخت کفش­ها، لباس­ها و اکسسوری­های چرمی لوکس و گران قیمت استفاده می­شود.

از ویژگی­های شاخص در تشخیص چرم گاوی به عنوان بهترین چرم طبیعی برای کفش می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چرم گاوی بافت خشک­تری نسبت به سایر انواع چرم طبیعی دارد.
  • این نوع چرم از انعطاف پذیری بالا و حالت کشسانی کمتری برخوردار است.
  • چرم گاوی نسبت به انواع دیگر چرم­ها از وزن بیشتری برخوردار است.
  • همچنین چرم گاوی قابلیت نگهداری گرمای بیشتری نسبت به چرم­های دیگر دارد.
  • چرم گاوی ماندگاری بیشتر داشته و ضد آب است.

چرم گوساله

چرم گوساله نیز مانند چرم گاوی می­تواند جزء بهترین چرم طبیعی برای کفش باشد. تمامی ویژگی­های یاد شده درمورد چرم گاوی درباره چرم گوساله نیز صدق می­کند. با این حال چرم گوساله به علت جوان­تر بودن و ضخامت مناسب­تر اغلب برای دوخت دستکش­های چرمی لوکس، بند ساعت، کمربندهای چرمی مردانه و زنانه یا سایر محصولات لوکس و گران قیمت مورد استفاده قرار می­­گیرد.

چرم اشبالت برای کفش مردانه چرم

اگر در بین انواع بهترین چرم طبیعی برای کفش، به دنبال ضخیم­ترین نوع آن هستید؛ پیشنهاد ما چرم اشبالت است. این چرم از نزدیک­ترین محل رویش مو به پوست انتخاب می­شود. از ویژگی­های برجسته این محصول رنگ بندی متنوع و جذاب آن است. از ویژگی­های منحصر به فرد چرم اشبالت که آن را به گزینه­ای مناسب جهت تولید کفش مردانه چرم تبدیل کرده است می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این نوع از چرم ماندگاری و مقاومت بالایی دارد. این چرم ساختاری لایه لایه دارد و به همین دلیل مناسب تولید محصولاتی است که به مقاومت و استحکام بالایی نیاز دارند.
  • ظاهر شکیل و خاص نیز از دیگر ویژگی­های چرم اشبالت است. این محصول دارای جلوه­ای مخملی و پرزدار است و ظاهر مات آن نیز استایل شما را خاص­تر و گران قیمت­تر نشان می­دهد.
  • عایق حرارتی فوق العاده قوی.
  • این محصول نیازمند مراقبت زیادی نیست و به همین دلیل گزینه مناسبی برای افراد شاغل و کارمند است.
    خرید بهترین کفش چرم مردانه اشبالت
    خرید بهترین کفش چرم مردانه اشبالت

چرم نبوک

چرم نبوک از دیگر انواع بهترین چرم طبیعی برای کفش است. این نوع چرم از خارجی­ترین لایه پوست حیواناتی مانند گاو، گوزن، شتر و… به دست می­آید. چرم نبوک ظاهری مشابه جیر دارد اما از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. از رایج­ترین انواع چرم نبوک می­توان به چرم نبوک ساده، چرم نبوک طرح­دار، چرم نبوک گوساله و چرم نبوک گاو اشاره کرد. اگر به دنبال یک چرم با ضخامت بالا هستید چرم نبوک گاوی و اگر به دنبال یک چرم با نرمی و لطافت زیاد و ظاهر زیبا می­گردید، چرم نبوک گوساله­ای را تهیه کنید. اگر زیاد عرق می­کنید و نگران بوی بد کفش هستید، انتخاب کفش نبوک چرم نفیس می­تواند خرید هوشمندانه­ای باشد. زیرا این نوع چرم از تنفس خوبی برخوردار است و رطوبت داخل کفش کمتر مشکل­ساز می­شود.

بهترین چرم نبوک برای کفش مردانه
بهترین چرم نبوک برای کفش مردانه

چرم جیر مناسب کفش چرم مردانه

نوعی دیگر از بهترین انواع چرم­ها برای تولید کفش چرم مردانه، چرم جیر است. این نوع چرم تقریبا از پوست هر حیوانی به دست می ­آید. چرم جیر همانند چرم نبوک ظاهری پرزدار و مخملی دارد. از ویژگی­های بارز چرم جیر می­توان به عایق حرارتی بالا و ظاهر منحصر به فرد آن اشاره کرد. این نوع چرم مقاومت بالایی داشته و مراقبت از آن آسان است. به همین خاطر اغلب از آن برای دوخت کفش­های زمستانی استفاده می­شود.

چرم بزی

از دیگر انواع بهترین چرم طبیعی برای کفش می­توان به چرم بزی اشاره کرد. این نوع چرم سطحی یکنواخت و صاف دارد. چرم­ های بزی به نسبت چرم گاوی سبک ­تر هستند. علاوه بر این چرم بزی از ضخامت کمتری نیز برخوردار است. این چرم استحکام و ماندگاری خوبی دارد و به علت قابلیت رنگ پذیری بالا، تنوع رنگی بالایی دارد.

خرید کفش چرم مردانه از فروشگاه نفیس
خرید کفش چرم مردانه از فروشگاه نفیس

چرم شترمرغ

اگر به دنبال خرید یک محصول فوق لوکس و گران قیمت هستید، چرم شترمرغ در دسته لوکس­ترین و بهترین چرم طبیعی برای کفش قرار دارد. از ویژگی­های شاخص این چرم می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود بافت­هایی خال مانند بر روی پوست که محل فولیکول­های مویی پرنده است.
  • سطح فوق العاده نرم و لطیف
  • نرخ چروک خوردگی بسیار پایین به علت ضخامت کم چرم

چرم کروکودیل برای کفش مردانه چرم

از دیگر انواع بهترین چرم طبیعی برای کفش که در دسته چرم­ های گران قیمت نیز قرار دارد، چرم کروکودیل است. این نوع چرم از ضخامت بسیار بالا برخوردار است و ظاهر زیبایی دارد. ماندگاری چرم کروکودیل بالا بوده و از مقاومت بسیار خوبی نیز برخوردار است. با این حال قیمت بسیار بالای آن این نوع چرم را به گران ­ترین چرم جهان تبدیل کرده است.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا