کفش

راهنمای خرید بهترین کفش چرم دامادی

بر خلاف تصور، انتخاب کفش چرم دامادی بسیار ساده است. لازمه انجام این کار توجه به فاکتورهای مهمی چون راحتی، سبک طراحی، رنگ، فصل و تناسب کفش با لباس و استایل شما است. مواردی چون عدم رعایت هارمونی رنگی و تناسب سبک و عدم توجه به فصل و میزان راحتی کفش، می‌توانند زیبایی استایل شما را در جشن ازدواجتان زیر سؤال ببرند. برای ایجاد تصویری مناسب و بی عیب و نقص در نگاه مخاطبانتان و برای آنکه بتوانید در جشن عروسی خود به عنوان دامادی خوش استایل بدرخشید، تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

انواع مدل‌های کفش چرم دامادی

در انتخاب مدل کفش چرم  مردانه دامادی، بهتر است مدلی را انتخاب کنید که بعد از جشن عروسی هم بتوانید بپوشید. کفش چرم آکسفورد انتخابی است که در سایر مناسبت‌های رسمی نیز استفاده می‌شود. همچنین یک انتخاب معمولی‌تر مانند کفش دامادی لژدار، می‌تواند برای استفاده مکرر روزانه نیز مناسب باشد. در نهایت این شما هستید که بنا بر سلیقه و ترجیح شخصی خود و سبک و استایل مراسمتان یکی از انواع کفش چرم کلاسیک یا کژوال را انتخاب می‌کنید. محبوب‌ترین مدل‌هایی که به عنوان کفش چرم دامادی انتخاب می‌شوند عبارتند از:

  • آکسفورد: آکسفورد به خصوص مدل پنجه کلاهی، پادشاه کفش‌های چرم دامادی است. این مدل به راحتی با استایل‌های رسمی همچون استایل کلاسیک ست می‌شود و ظاهری بی عیب و نقص از شما می‌سازد.
  • دربی: اگر انتخاب شما یک استایل کژوال است، مدل دربی، غیر رسمی‌تر از آکسفورد بوده و در آن راحت‌تر خواهید بود. مدل دربی را بعد از جشن عروسی نیز به راحتی می‌توانید در استایل‌های مختلف استفاده کنید.
  • لوفرز: لوفرزها جایگزینی ساده برای مدل دربی هستند. کالج‌های منگوله‌ای کمی رسمی‌تر از لوفرهای پنی هستند و به خوبی با کت و شلوار رسمی ست می‌شوند. هرچند اگر انتخاب شما یک کت و شلوار کتان یا پیراهن و شلوار ساده است، می­توانید لوفرهای پنی را همراه با یک کمربند همرنگ انتخاب کنید.
  • مانک استرپ: مانک استرپ‌ها، شیک و مدرن و جایگزینی عالی برای مدل آکسفورد هستند. در فصل تابستان یک جفت مانک استرپ بدون جوراب، انتخابی عالی به نظر می‌رسد.
  • بوت: در روزهای سرد سال با انتخاب یک جفت بوت چرم، استایل دامادی خود را شیک و منحصر به فرد کنید. بوت‌هایی با پنجه‌های مخروطی و زیره‌های چرمی، بهترین انتخاب هستند.

فاکتورهایی که باید برای انتخاب کفش دامادی به آن توجه کنید:

در انتخاب و خرید کفش چرم دامادی، فاکتورهایی وجود دارد که تصمیم‌گیری شما را آسان‌تر می‌کنند. این فاکتورها به شما کمک می‌کنند تا در مجموعه‌ای از گزینه‌ها سردرگم نشوید. چگونه می‌توانید مطمئن شوید که کفش چرم مردانه منتخب شما همه فاکتورهای لازم را دارد؟ آیا توجه به سایز، کیفیت ساخت، کیفیت دوخت، زیره کفش و زیبایی ظاهری برای انتخاب بهترین کفش دامادی کافی است؟ توجه به فاکتورهایی که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، انتخاب را برای شما ساده‌تر می‌کند.

خرید بهترین کفش چرم دامادی با توجه به فصل
خرید بهترین کفش چرم دامادی با توجه به فصل

انتخاب کفش چرم دامادی با توجه به فصل

در انتخاب کفش دامادی چرم باید به فصل برگزاری مراسم نیز توجه شود. انتخاب یک کفش نامناسب بدون در نظر گرفتن فصل و شرایط آب و هوایی می‌تواند بر راحتی و سلامت پاهای شما تأثیر بگذارد. در فصول گرم سال باید به تنفس‌پذیر بودن کفش‌ها و در فصول سرد سال به مقاوم بودن آن‌ها در برابر نفوذ آب توجه کنید. کفش‌های لوفرز و مانک استرپ انتخاب مناسبی برای فصول گرم سال هستند. در روزهای سرد پاییز و زمستان هم می‌توانید از بوت‌های چرم در استایل دامادی خود استفاده کنید. مدل‌هایی چون آکسفورد و دربی در تمام فصول استفاده می‌شوند.

توجه به راحتی کفش دامادی
توجه به راحتی کفش دامادی

راحتی کفش چرم برای داماد

جشن عروسی، شبی خاطره‌انگیز برای عروس و داماد است. از آنجایی که در جشن عروسی، اغلب ساعات طولانی در حالت ایستاده هستید، راحتی کفش چرم دامادی از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. سایز و قالب کفش منتخب خود را با دقت بررسی کنید. از خرید کفش‌هایی که ظاهر ایده‌آل و کیفیت بالایی دارند؛ اما در آن‌ها احساس راحتی نمی کنید، خودداری نمایید. حداقل 10  الی 15 دقیقه کفش مورد انتخاب خود را با جوراب مناسب پوشیده و قدم بزنید تا بتوانید راحتی آن را تأیید کنید. یک کفش چرم باید دارای قوس مناسب، مواد قابل تنفس و بالشتک‌های داخلی باشد تا بتوانید راحتی را در آن حس کنید.

کفش چرم لژدار مردانه یکی از راحت‌ترین مدل‌هایی است که می‌توانید برای روز عروسی خود انتخاب کنید. این مدل کفش ضمن ظاهر زیبا، زیره بسیار انعطاف‌پذیر و راحتی دارد و مانع از خستگی پاهایتان می‌شود. در میان مدل‌های مختلف کفش چرم دامادی، نمونه‌ای را انتخاب کنید که با فرم پاهایتان همخوانی دارد. اگر پنجه‌های باریکی دارید، کفش‌های آکسفورد بهترین انتخاب برای شما هستند. در غیر این صورت سراغ مدل‌های لوفرز، دربی و غیره بروید. چند روز قبل از جشن عروسی، هر روز به مدت چند ساعت، کفش دامادی را بپوشید و راه بروید تا به آن عادت کنید. این کار به راحتی هرچه بیشتر شما در روز عروسی کمک خواهد کرد.

رعایت تناسب رنگ و مدل کفش دامادی با لباس
رعایت تناسب رنگ و مدل کفش دامادی با لباس

ست کردن کفش چرم با رنگ و مدل لباس داماد

در انتخاب کفش مردانه دامادی چرم، باید هارمونی رنگی را رعایت کنید. رنگ کفش دامادی باید مکمل رنگ غالب در استایل شما باشد. رعایت هارمونی و تناسب رنگی، استایل شما را شیک‌تر و ظاهر شما را آراسته‌تر می‌کند. رنگ مشکی و قهوه‌ای تیره، محبوب‌ترین رنگ‌ها برای کفش چرم دامادی هستند، زیرا ست کردن آن‌ها با رنگ لباس‌های مختلف ساده‌تر است. رنگ مشکی یک انتخاب هوشمندانه و ساده برای خرید کفش است. کفش مشکی با طیف گسترده‌ای از کت و شلوارها مانند کت و شلوار مشکی، سورمه‌ای، خاکستری، زغالی و غیره ست می‌شود. در تناژ قهوه‌ای، کفش قهوه‌ای تیره بهترین انتخاب به عنوان کفش دامادی است. کفش چرم قهوه‌ای را می‌توانید با کت و شلوار نسکافه‌ای و خاکستری به راحتی ست کنید. قهوه­ای روشن، رسمیت کمتری دارد و اغلب در استایل کژوال استفاده می­شود.

اغلب سبک کلاسیک برای استایل دامادی انتخاب می‌شود. کت و شلوار رسمی، پیراهن مردانه ساده، جلیقه، کراوات یا پاپیون از اجزای استایل کلاسیک هستند. کفش‌های چرم سبک کلاسیک مانند آکسفورد و دربی بهترین گزینه‌ها برای تکمیل این استایل هستند. در سال‌های اخیر سبک کژوال نیز به عنوان استایل دامادی انتخاب می‌شود. کت و شلوار کتان اسپرت با سر آستین‌های تا شده و دمپاهای پاکتی که با کفش‌های چرم اسنیکرز، جیر و لژدار ست می‌شوند در این سبک جای دارند.

 

جمع‌بندی

در انتخاب کفش چرم دامادی، باید فاکتورهایی چون راحتی، سبک طراحی، رنگ، فصل و تناسب کفش با لباس و استایل خود را در نظر بگیرید. در انتخاب رنگ و مدل، به شدت به اصول زیبایی‌شناسی از جمله تناسب و رعایت هارمونی رنگی توجه کنید. در انتخاب کفش دامادی، پیروی از مد را فراموش کنید و با در نظر گرفتن سلیقه شخصی‌تان ترکیبی منحصر به فرد خلق نمایید. در استایل دامادی از رنگ‌های نامتعارف استفاده نکنید و رنگ‌هایی چون مشکی و قهوه‌ای را در اولویت قرار دهید. قبل از انتخاب مدل کفش دامادی، به سبک لباس‌هایتان توجه کنید. در یک استایل رسمی باید از کفش‌های چرم کلاسیک و در استایل‌های کژوال از کفش‌های اسپرت‌تر مانند اسنیکرز و لژدار استفاده نمایید.

قیمت کفش چرم دامادی با توجه به مدل، جنس و برند تولید کننده متفاوت است. برای خرید یک کفش چرم طبیعی باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. لازمه خرید یک جفت کفش چرم طبیعی اصل با قیمت مناسب، مراجعه به فروشگاه‌های معتبری چون چرم نفیس است. در این مجموعه می‌توانید کلکسیونی از بهترین کفش‌های چرم دامادی را با بالاترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت خریداری کنید.

منابع

https://www.cobbler-union.com/blogs/journal/wedding-dress-shoes-for-men

امتیاز دهید (سمت چپ بیشترین)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا