کفش

نکات مهم برای انتخاب سایز مناسب کفش چرم

آیا تا به حال برای انتخاب سایز مناسب کفش دچار مشکل شده‌اید؟ خرید کفش چرم برای اولین بار احتمالا  دشوار باشد، زیرا سایز پای خود را نمی‌دانید و کفش موردنظر به خوبی در پای شما قرار نگیرد. به همین منظور، انتخاب کفش مناسب باید بر اساس سایز دقیق پای شما باشد و برای این کار بهتر است که پای خود را اندازه گیری کنید. برای این کار دو روش وجود دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم. با استفاده از این روش‌ها انتخاب و خرید کفش بسیار راحت خواهد بود. با ما در چرم نفیس همراه باشید.

سایز کفش چرمی

چگونه سایز کفش خود را اندازه گیری کنیم؟

اولین و مهم‌ترین نکته در هنگام خرید کفش چرم مردانه و زنانه اندازه گیری سایز کفش است، زیرا اگر اندازه آن برای پای شما مناسب نباشد، راه رفتن برای شما سخت می‌شود. در هنگام خرید کفش چرم زنانه این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه سایز کفش خود را بفهمیم؟ برای این کار می‌توانید در ابتدا به زیره کفش دقت کنید. در اکثر مواقع سایز کفش در زیر آن درج می شود. در غیر این صورت می‌توانید با استفاده از یک متر طول آن را اندازه گرفته و در نهایت با سایز مناسب تطبیق دهید.
کفش‌ چرم مردانه از سایز 38 تا 47 تولید می‌شوند که بر اساس سایز پای خود می‌توانید بهترین گزینه را خریداری کنید. کفش‌های چرمی نسبت به کفش‌های معمولی کمی متفاوت هستند. به همین دلیل، قبل از خرید، پای خود را اندازه بگیرید تا هنگام راه رفتن راحت باشید.

روش‌های اندازه گیری سایز پا برای کفش چرم

برای اندازه گیری سایز پای خود دو راه دارید. راه اول این است که طول پای خود را به کمک یک متر از انتهای پاشنه تا نوک بزرگ‌ترین انگشت به ور دقیق اندازه بگیرید. عدد به دست آمده را باید به علاوه دو و سپس در سه ضرب کنید. در نهایت هم عدد نهایی تقسیم بر دو شود. این عددی که به دست می‌آید سایز پای شما است که می‌توانید بر اساس آن بوت چرم مردانه دلخواه خود را خریداری کنید. گاهی اوقات عدد به دست آمده رند نمی شود. در این موقعیت بهتر است کفش چرم را یک سایز بزرگ‌تر تهیه کنید.
روش دیگر برای به دست آوردن سایز پا برای خرید بوت چرم زنانه این است که پای خود را روی یک سطح صاف قرار دهید و با استفاده از یک خط کش اعداد به دست آمده را از صفحه تا نوک انگشت را اندازه گیری کنید. میانگین اعداد به دست آمده برای هر دو پا سایز پای شما را نشان خواهد داد. جدول سایزبندی کفش چرم زنانه و مردانه در افراد مختلف بدین صورت خواهد بود:

جدول سایزبندی زنانه و مردانه

جدول سایز بندی کفش چرم زنانه:

طول پا سایز پا در ایران
21.5 سانتی متر 34
22 سانتی متر 35
23 سانتی متر 36
23.5 سانتی متر 37
24 سانتی متر 38

جدول سایزبندی کفش چرم مردانه:

طول پا سایز پا در ایران
23 سانتی متر 38
25 سانتی متر 40
26 سانتی متر 41
26.5 سانتی متر 42
27.5 سانتی متر 43
29 سانتی متر 45

جدول سایزبندی کودکان

طول پا سایز پا در ایران
19.7 سانتی متر 32
20.6 سانتی متر 33
21.6 سانتی متر 34
23.2 سانتی متر 36
24.1 سانتی متر 37

 

نکاتی که باید هنگام خرید اینترنتی کفش بدانید

در سال‌های اخیر خرید اینترنتی در بین افراد مختلف افزایش یافته است. کفش‌های چرمی را هم می‌توان به صورت اینترنتی خریداری کرد، اما باید به چند نکته مهم در هنگام خرید دقت کنید تا دچار اشتباه نشوید. این نکات به شرح زیر هستند:

اهمیت اندازه‌گیری دقیق پا برای خرید کفش

انتخاب سایز کفش در خرید اینترنتی اهمیت زیادی دارد، زیرا هر کفش با قالب جداگانه ساخته می‌شود و سایزهای مختلف آن با کفش‌های دیگر متفاوت است. با استفاده از روش‌های ذکر شده پای خود را اندازه گرفته و سایز دقیق را با جدول مربوط به خود به دست آورید.

زمان مناسب برای اندازه‌گیری

خرید کفش در ساعات ابتدایی روز ایده خوبی نیست، زیرا در طول روز با انجام فعالیت‌های مختلف پاهای شما متورم شده و نیم تا یک سایز به سایز پای شما افزوده می‌شود. به همین دلیل، بهتر است این کار را به ساعات پایانی روی موکول کنید تا پاهای شما در بزرگ‌ترین حالت قرار بگیرد.

اندازه‌گیری هر دو پا

هیچ وقت به اندازه گیری یک پا اکتفا نکنید و حتما قبل از خرید آنلاین هر دو پای خود را اندازه بگیرید. امکان دارد که در اندازه گیری یکی از پاها دچار اشتباه شده و سایز نامناسبی را انتخاب کنید.

انتخاب سایز بر اساس نوع کفش

جالب است بدانید که سایز بندی بر اساس نوع کفش تغییر می‌کند. به عنوان مثال، کفش‌های راحتی و کتونی نسبت به کفش‌های مجلسی سایزبندی بزرگ‌تری دارند، زیرا آن‌ها برای استفاده روزمره طراحی شده و پاهای شما باید در راحت‌ترین حالت ممکن قرار بگیرند. کفش‌های مجلسی زنانه هم مانند کفش‌های ورزشی هستند. از آن جایی که بیشتر آن‌ها پاشنه بلندی دارند باید نسبت به راحت بودن آن‌ها دقت کنید. اگر سایز کفش بیش از حد بزرگ باشد راه رفتن برایتان دشوار خواهد بود. کوچک بودن کفش هم در درازمدت به پاها آسیب زیادی وارد می‌کند.

توجه به نیم‌سایزها

اگر به جدول سایزها دقت کرده باشید، می‌بینید که اندازه پای برخی از افراد بین دو سایز اصلی قرار می‌گیرد. به این اندازه‌ها نیم سایز گفته می شود که افراد زیادی نسبت به آن‌ها بی توجه هستند. اگر نیم سایزها را در هنگام انتخاب کفش مناسب در نظر بگیرید، می توانید سایزبندی دقیق‌تری را انجام دهید. به طور مثال، اگر کفش سایز 37 برای شما کوچک و سایز 38 بزرگ است، بهتر است کفشی با سایز 37.5 را تهیه کنید.

توجه به نوع قالب کفش

قالب کفش‌های زنانه و مردانه با یکدیگر متفاوت هستند. همچنین قالب کفش بر اساس نوع آن نیز تغییر می یابد. پس هنگام خرید به این مورد توجه کنید. اگر قصد خرید  بوت چرم مردانه یا نیم بوت چرم زنانه را دارید باید بدانید که قالب آن بزرگ‌تر از کفش معمولی چرم است. قالب‌های کفش باعث می‌شوند که کفش‌ها را قبل و بعد از پوشیدن حالت خود را حفظ کنند.

توجه به جنس کفش

هر کفشی که برای فروش در سایت قرار می‌گیرد دارای مشخصاتی است که در توضیحات آن درج می شود. قبل از خرید کالا باید به خوبی به جنس رویه، زیره و کفی آن دقت کنید. همچنین برخی از کفش‌های چرم با چرم مصنوعی ساخته شده‌اند که این مورد در مشخصات آن درج می شود.

انتخاب سایز کفش چرمی زنانه

خرید و سفارش کفش چرم از فروشگاه چرم نفیس

کفش‌های چرمی از محبوبیت زیادی بین بانوان و آقایان برخوردار هستند، اما انتخاب سایز مناسب کفش برای برخی افراد چالش برانگیز است. این موضوع در زمان انتخاب سایز مناسب کتونی اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد. در این مطلب راهنمای انتخاب سایز مناسب کفش چرم را ارائه کردیم. اگر قصد خرید ترند ترین کفش های زنانه را دارید می‌توانید با استفاده از این نکات مدل دلخواه خود را از فروشگاه ما، یعنی چرم نفیس خریداری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا