کفش

اصول ست کردن لباس با کفش چرم مردانه

ست کردن لباس با کفش چرم مردانه برای بسیاری از افراد دشوار به نظر می‌رسد. هرچند بر خلاف تصور در صورتی که تناسب در رنگ و مدل را رعایت کنید، به راحتی می‌توانید از انواع کفش چرم مردانه در استایل‌های رسمی و غیر رسمی استفاده نمایید. استفاده از رنگ‌های نامتعارف و عدم رعایت هارمونی رنگی می‌تواند کل استایل شما را زیر سؤال ببرد. ترکیب یک کفش اسپرت یا کژوال در موقعیت‌های کاملاً رسمی نیز احتمالاً ظاهری نامناسب از شما در نگاه مخاطبان ایجاد می‌کند.

توجه به رنگ درست کردن کفش

مهم‌ترین نکته در ست کردن لباس با کفش چرم مردانه، توجه به رنگ آن است. انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای ایجاد ظاهری بی عیب و نقص، ضروری است. قبل از هر چیز باید رنگ غالب لباس خود را شناسایی کنید. رنگ کفش باید مکمل رنگ غالب در استایل شما باشد. به طور مثال اگر کت و شلوار سورمه‌ای را انتخاب کرده‌اید، کفش‌های مشکی و قهوه‌ای برای ساخت یک استایل کلاسیک بهترین انتخاب هستند. اگر در مورد تطابق رنگ‌ها در استایل خود مطمئن نیستید، از کفش همرنگ با لباس یا جورابتان استفاده کنید. بدین ترتیب، ظاهری آراسته و هماهنگ خواهید داشت.

ست کردن لباس با کفش چرم مشکی مردانه
ست کردن لباس با کفش چرم مشکی مردانه

ست لباس مردانه با کفش چرم مشکی

ست کردن لباس با کفش چرم مردانه مشکی بسیار ساده است، زیرا این رنگ خنثی به راحتی با طیفی از رنگ‌ها و سبک‌ها هماهنگ می‌شود. در نتیجه خرید یک کفش چرم مشکی مردانه، هوشمندانه‌ترین انتخاب برای آقایان است. آکسفوردهای مشکی را به راحتی می‌توان با کت و شلوارهای رسمی ست کرد. اگر زمان کافی برای استایل کردن ندارید، کفش مشکی ساده‌ترین انتخاب پیش روی شما است. کفش‌های چرم مشکی را با کت و شلوارهای تیره مانند زغالی، مشکی، سورمه‌ای و خاکستری ست کرده و از ست کردن کفش مشکی با کت و شلوارهای رنگ روشن و قهوه‌ای دوری کنید تا شیک‌تر به نظر برسید. در ست کردن لباس با کفش مشکی از جوراب همرنگ با کفش یا شلوار خود استفاده کنید تا استایل یکپارچه‌تری داشته باشید.

ست لباس مردانه با کفش چرم قهوه‌ای

ست کردن لباس با کفش چرم مردانه قهوه‌ای نیز ساده به نظر می‌رسد. توجه کنید که هرچه رنگ قهوه‌ای روشن‌تر باشد، استایل شما کژوال تر به نظر خواهد رسید. پس در استایل‌های رسمی از قهوه‌ای تیره استفاده کنید. همچنین هرچه جزئیات و طرح کفش شما شلوغ‌تر باشد، ماهیت غیر رسمی استایلتان نیز بیشتر خواهد بود. کفش چرم قهوه‌ای را اغلب می‌توان با کت و شلوار خاکستری و نسکافه‌ای ست کرد.

توجه به فصل برای ست کردن لباس و کفش چرمی

نکته مهم دیگر در ست کردن لباس با کفش چرم مردانه، توجه به فصل است. انتخاب کفش مناسب با فصل می‌تواند بر راحتی پاها و سلامت آن‌ها تأثیر بسزایی داشته باشد. در انتخاب کفش متناسب با هر فصل باید مواردی چون تنفس‌پذیری، مقاومت در برابر نفوذ آب و سایش و غیره را در نظر بگیرید.

بهترین کفش چرمی برای فصل بهار
بهترین کفش چرمی برای فصل بهار

اخیراً در فصول گرم سال، پوشیدن کفش‌های چرمی بدون جوراب در استایل‌های غیر رسمی بسیار باب شده است. مشخص بودن مچ پا به هنگام پوشیدن کفش‌های چرمی نه تنها انتخابی هوشمندانه و مطابق با مد روز است، بلکه از گرمای بیش از حد پاها نیز در روزهای بهاری جلوگیری می‌کند. کفش‌های چرم مانک استرپ نمونه‌ای مناسب برای استفاده در فصل بهار هستند.

بهترین کفش چرمی برای فصل تابستان
بهترین کفش چرمی برای فصل تابستان

اغلب در فصول گرم سال، کفش‌های چرم نادیده گرفته می‌شوند. هرچند کفش چرم مناسب‌تر از صندل و کفش‌های تابستانی به نظر می‌رسد و ظاهر شیک‌تری دارد. کفش‌های لوفر بهترین انتخاب برای فصل تابستان هستند. این کفش‌ها ظاهری شیک و نیمه رسمی دارند و پوشیدن آن‌ها راحت است. سوراخ‌های تعبیه شده روی کفش‌های چرم نیز امکان گردش هوا را میسر کرده و از گرم شدن، تعریق و بو گرفتن پاها در روزهای گرم سال جلوگیری می‌کنند.

بهترین کفش چرمی برای فصل پاییز
بهترین کفش چرمی برای فصل پاییز

کفش‌های پاییزی باید سبک، ضد آب و دارای کفی ضد لغزش باشند. رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای بهترین انتخاب برای این فصل هستند و لک باران و گل را کمتر نمایان می‌کنند. بهتر است کفش‌های چرم ساق‌دار و نیم بوت مانند چوکا و WINGTIP را برای این فصل انتخاب کنید.

بهترین کفش چرمی برای فصل زمستان
بهترین کفش چرمی برای فصل زمستان

در فصل زمستان می‌توانید کفش چرم مردانه بوت با رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای و مشکی را انتخاب نمایید. چکمه‌های DRESS ظاهر رسمی‌تری دارند، اما بوت‌های موکاسین انتخابی کژوال هستند.

تأثیر استفاده از کفش‌ چرمی مردانه بر روی استایل کلی فرد

یکی دیگر از نکات مهم در ست کردن لباس با کفش چرم مردانه، توجه به موقعیت و نوع استایل است. مناسبتی که قرار است کفش چرم را در آن بپوشید را در نظر بگیرید. هرچند کفش‌های ورزشی انتخاب مناسبی در استایل‌های غیر رسمی هستند، اما در رویدادهای مهم و جلسات کاری باید با کفش‌های رسمی جایگزین شوند. انواع ست با کفش چرم مردانه عبارتند از:

استایل رسمی با کفش چرمی مردانه
استایل رسمی با کفش چرمی مردانه

استایل رسمی و اداری با کفش چرمی مردانه

طراحی استایل با کفش چرم مردانه اغلب کمی دشوار به نظر می‌رسد، اما اگر مدل کفش چرم را به درستی انتخاب کنید، این کار ساده‌تر می‌شود. آکسفورد نوعی کفش چرم مردانه کلاسیک است که در استایل‌های رسمی و اداری استفاده می‌شود. مشخصه اصلی این کفش بندی بودن آن است. کفش‌های چرم مانک استرپ نیز در دسته کفش‌های رسمی قرار می‌گیرند و مشخصه اصلی آن‌ها، سگک روی کفش است.

استایل کژوال با کفش چرمی مردانه
استایل کژوال با کفش چرمی مردانه

استایل کژوال با کفش چرمی مردانه

برای ست کردن لباس با کفش چرم مردانه در استایل کژوال، باید مدل‌های غیر رسمی را انتخاب کنید. کفش‌های چرم بدون بند، بدون سگک و بدون پاشنه، لوفر نامیده می‌شوند و برای این استایل طراحی شده‌اند. کفش‌های کالج Tassel، پنی و Horsebit برای ست کردن با کت و شلوارهای رسمی مناسب نیستند. اغلب از این مدل کفش‌های چرم در استایل‌های روزمره یا کژوال و اسپرت استفاده می‌شود. مشخصه اصلی کفش‌های پنی، شیاری است که روی زبانه کفش طراحی می‌شود. کفش‌های کالج Tassel نیز دارای منگوله هستند. ویژگی اصلی کفش‌های چرم Horsebit نیز، تکه فلزی است که روی کفش نصب می‌شود و به دهانه افسار اسب شباهت دارد. کفش چرم مردانه لوفر را می‌توانید با شلوار کتان، کت اسپرت و پیراهن اسلیم فیت ست کنید.

استایل اسپرت با کفش چرمی مردانه
استایل اسپرت با کفش چرمی مردانه

استایل اسپرت و کفش چرمی مردانه

ست کردن لباس با کفش چرم مردانه اسپرت هم قوانین خاص خود را دارد. در این استایل از کفش‌های لوفر به همراه شلوار جین و پیراهن کلاسیک می‌توان استفاده کرد. ست تیشرت، شلوار کتان و کفش لوفر نیز انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. پیراهن مردانه هاوایی را نیز می‌توانید با شلوار کتان و کفش لوفر چرم مردانه ست کنید.

نکات مهم برای ترکیب لباس و کفش بر اساس سلیقه شخصی

سبک شخصی مهم‌ترین موضوع در ست کردن لباس با کفش چرم مردانه است. با کمی تمرین می‌توانید برای هر موقعیت، ظاهری خیره کننده و شیک خلق کنید. از خلاقیت خود استفاده کرده و لباس و کفش را بر اساس سلیقه شخصی‌تان ترکیب کنید. استایل هر شخص، منحصر به فرد است و باید با روحیات و سلیقه او همخوانی داشته باشد. تنها نکته مهم در اعمال سلیقه شخصی، رعایت اصول زیبایی‌شناسی است و الزامی در پیروی از مد وجود ندارد. در اعمال سلیقه شخصی از رنگ‌های متناسب با پوست و لباس‌های متناسب با فرم بدنی‌تان استفاده کنید تا استایل تأثیرگذارتری داشته باشید.

جمع‌بندی

در ست کردن لباس با کفش چرم مردانه باید به تناسب رنگ، فصل و موقعیت توجه کنید. هرچند تبعیت از مد در ست کردن لباس و کفش الزامی نیست، اما اصول زیبایی‌شناسی باید به شدت مورد توجه قرار گیرد. مشکی و قهوه‌ای بهترین رنگ کفش برای ست کردن با انواع لباس هستند. مدل کفش نیز باید متناسب با موقعیت، از میان یکی از مدل‌های رسمی، اسپرت و کژوال انتخاب شود. در نهایت می‌توانید سلیقه شخصی را نیز در استایل خود اعمال کرده و ترکیبی منحصر به فرد را خلق نمایید. چرم نفیس مجموعه‌ای منحصر به فرد از انواع کفش مردانه چرم را با بالاترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت گردآوری کرده است. برای خرید محصولات چرم برند نفیس می‌توانید به یکی از شعب حضوری در تهران، مشهد و اصفهان مراجعه نمایید. این مجموعه با راه اندازی سامانه اینترنتی خود امکان خرید اینترنتی کالای چرم باکیفیت را برای تمام مشتریان در سراسر ایران میسر نموده است.

 

منابع

  • https://perkclothing.com/blogs/the-perks/a-guide-to-pairing-mens-clothes-and-shoes-in-unison
  • https://ilgergo.com/en-eu/blogs/notizie/abbinamento-dei-colori-consigli-di-moda-per-le-tue-scarpe
  • https://www.linkedin.com/pulse/how-match-colors-mens-leather-shoes-trousers-more-handsome-leizi-lei?trk=article-ssr-frontend-pulse_more-articles_related-content-card
5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا