کفش

انواع کفش چرم مردانه

انواع کفش چرم مردانه را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبری چون چرم نفیس خریداری کنید. اغلب آقایان سادگی را ترجیح می‌دهند و از تجملات دوری می‌کنند. وقتی صحبت از انواع کفش چرمی مردانه به میان می‌آید، برخی از آقایان تنها کفش‌های رسمی یا مجلسی را می‌شناسند. کفش‌های چرمی مردانه در انواع مختلف رسمی و غیر رسمی تولید می‌شوند و هریک کاربرد متفاوتی دارند. کفش‌ها پایه و اساس استایل شخصی شما هستند و باید درست متناسب با موقعیت مورد نظر انتخاب شوند. کفش‌های کژوال ترکیب مناسبی برای یک موقعیت رسمی نیستند. در مقابل، کفش‌های رسمی و کلاسیک برای استفاده روزانه طراحی نشده‌اند و در آن‌ها احساس راحتی نخواهید کرد.

انواع کفش چرمی بر اساس محبوبیت

کفش‌های فانتزی و پنجه‌های مربع از محبوبیت کمتری در میان انواع کفش چرم مردانه برخوردار هستند. اگر می‌خواهید شیک و منحصر به فرد به نظر برسید از این مدل‌ها دوری کنید. از نظر آقایان هرچه کفش‌های مردانه ساده‌تر باشند، شیک‌تر به نظر می‌رسند و محبوبیت بیشتری دارند. پیروی از مد در خرید کفش چرم می‌تواند هزینه‌های زیادی را به دنبال داشته باشد. با یک بودجه مشخص لازم است ابتدا مدل‌های ضروری که از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند را خریداری کنید. محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌های کفش مردانه چرم عبارتند از:

کفش چرم آکسفورد
کفش چرم آکسفورد
  • کفش مردانه چرم مدل آکسفورد

کفش‌های چرم آکسفورد به دلیل سادگی و سهولت در ست کردن با لباس‌های مختلف، جزو محبوب‌ترین کفش‌های رسمی مردانه هستند. مهم‌ترین مشخصه این مدل، بندی و یک تکه بودن رویه کفش است که قسمت زبانه در زیر آن قرار می‌گیرد. مدل آکسفورد نوعی کفش چرم مردانه کلاسیک است و در انواع ساده، تمام برش، پنجه کلاهی (Cap toe)، بروگ (Brogue Oxford) و غیره تولید می‌شود. مدل آکسفورد پاها را کشیده نشان می‌دهد و برای افرادی که پاهای لاغری دارند مناسب است.

کفش چرم دربی
کفش چرم دربی
  • کفش مردانه چرم مدل دربی

یکی دیگر از محبوب‌ترین انواع کفش چرم مردانه، مدل دربی است. مهم‌ترین مشخصه این مدل، یک تکه بودن بدنه کفش و زبانه آن است. در این مدل، یک تکه چرم جداگانه برای بسته شدن بندها روی کفش دوخته می‌شود. این مدل برای افرادی که پاهای بزرگ‌تری دارند مناسب بوده و در مقایسه با مدل آکسفورد راحت‌تر و غیر رسمی‌تر است.

کفش چرم لوفر
کفش چرم لوفر
  • کفش مردانه چرم مدل لوفر

لوفر نیز یکی دیگر از محبوب‌ترین مدل‌های کفش چرم مردانه است. این مدل، بدون بند بوده و پاشنه کوتاهی دارد. کفش‌های کالج، پنی و Horsebit از جمله لوفرهای پر­فروش مردانه هستند که در استایل‌های روزمره، اسپرت و کژوال استفاده می‌شوند. تفاوت این مدل‌ها در تزیینات روی آن‌ها است که می‌تواند یک منگوله، قطعه‌ای فلزی و غیره باشد.

کفش چرم مانک استرپ
کفش چرم مانک استرپ
  • کفش مردانه چرم مدل مانک استرپ

مانگ استرپ‌ها یکی دیگر از انواع کفش چرم مردانه هستند که با بند و سگک شناخته می‌شوند. این مدل بهترین جایگزین برای کفش‌های رسمی بندی است. از این مدل در استایل‌های رسمی و کژوال می‌توان استفاده کرد.

کفش چرم هشت ترک
کفش چرم هشت ترک
  • کفش چرم هشت ترک

این مدل که با نام کفش چرم Wingtip نیز شناخته می‌شود برای پاهای پهن مناسب و بسیار راحت است. کفش چرم هشت ترک یکی از محبوب‌ترین مدل‌های بروگ است. کفش‌های چرم مردانه بروگ با سوراخ‌های ریزی که در الگوهای مختلف روی آن‌ها ایجاد شده‌اند شناخته می‌شوند. هدف از ایجاد این سوراخ‌ها، خروج رطوبت در روزهای بارانی است. بروگ در مدل‌های آکسفورد، مانک استرپ، Wingtip و دربی دیده می‌شود.

کفش چرم اسنیکر
کفش چرم اسنیکر
  • کفش چرم اسنیکر

در استایل‌های غیر رسمی، ورزشی و برای استفاده روزمره می‌توان از کفش چرم مردانه اسنیکر استفاده کرد. این مدل کفش چرم اغلب برای نوجوانان و جوانان مناسب است. زیره انعطاف پذیر و بدنه راحت از مهم‌ترین مشخصه‌های این مدل کفش مردانه چرم هستند.

کفش چرم بوت
کفش چرم بوت
  • بوت چرم مردانه

چوکا، چلسی و چکمه‌های بندی (Dress Boot) از محبوب‌ترین انواع کفش چرم مردانه بوت هستند. چکمه‌های بندی (Dress Boot) درست مشابه با کفش‌های آکسفورد طراحی شده‌اند و در استایل‌های رسمی استفاده می‌شوند. بوت چلسی دارای کش، پنجه گرد و پاشنه کوتاه است. این بوت مردانه بسیار راحت بوده و به همراه شلوار جین در استایل اسپرت یا به همراه کت و شلوار در استایل کلاسیک استفاده می‌شود. بوت چوکا نیز دارای پنجه گرد، بند کوتاه و مشابه با مدل دربی است و تا مچ پا را پوشش می‌دهد. چوکا غیر رسمی‌ترین مدل بوت چرم مردانه است.

انواع کفش چرمی بر اساس کاربرد
انواع کفش چرمی بر اساس کاربرد

انواع کفش چرمی بر اساس کاربرد

مهم‌ترین نکته در انتخاب و خرید انواع کفش چرم مردانه، توجه به موقعیتی است که می‌خواهید کفش را بپوشید. اگر بیشتر وقت خود را در محیط اداری می‌گذرانید، یک جفت کفش چرم آکسفورد یا دربی می‌تواند بهترین کفش چرمی برای محل کار شما باشد. مدل‌های رسمی و کلاسیک مانند آکسفورد، دربی و هشت ترک را نیز می‌توانید به عنوان بهترین کفش چرمی برای مهمانی انتخاب کنید. برای استفاده روزمره باید به اندازه کافی به راحت بودن کفش توجه کنید.

کفش اسپرت مردانه یا اسنیکر، بهترین کفش چرمی برای پیاده روی است. اگر به یک جفت کفش چرمی برای ورزش نیاز دارید هم می‌توانید این مدل را انتخاب کنید. کفش چرم لوفر بهترین کفش چرمی برای رانندگی است. این کفش از چرم نرم‌تری دوخته شده و کفی و پاشنه آن برای رانندگی راحت‌تر است. کفش چرمی برای مسافرت نیز باید راحت باشد. مدل‌های لوفر و اسنیکر بهترین انتخاب برای سفر هستند.

جنس کفش چرم مردانه
جنس کفش چرم مردانه

کفش چرمی مردانه از چه جنسی ساخته می‌شود؟

در تولید انواع کفش چرم مردانه از چرم‌های مصنوعی و طبیعی استفاده می‌شود. استحکام و ماندگاری، درخشش کم، مقاومت در برابر چروک پذیری، عدم اشتعال پذیری و عدم تغییر رنگ از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین چرم برای تولید کفش‌های چرم مردانه هستند. چرم‌های نبوک، جیر، ورنی، اشبالت و کرومی از بهترین انواع چرم کفش هستند.

تفاوت عمده در درجه‌های چرم به نحوه دباغی آن بر می‌گردد که بر کیفیت، طول عمر و قیمت نهایی آن تأثیر می‌گذارد. چرم ورنی در دوخت کفش‌های رسمی استفاده می‌شود. چرم نبوک را بیشتر در کفش‌های سبک کژوال می‌توان مشاهده کرد. چرم جیر اقتصادی‌تر از نبوک است و در دوخت انواع کفش راحتی مردانه به کار می‌رود. چرم اشبالت نیز مقاومت بالاتری در مقایسه با چرم نبوک و جیر دارد و در دوخت انواع کفش مردانه از آن استفاده می‌شود.

ترفندهایی که هنگام خرید کفش چرمی مردانه باید به کار گرفت

چند ترفند یا قانون ساده برای داشتن یک مجموعه کوچک از انواع کفش چرم مردانه ضروری وجود دارد. ترفند اول این است که در انتخاب و خرید کفش مردانه، روند مد را کنار بگذارید. اگر به دنبال کفشی هستید که در موقعیت‌های بسیاری بتوانید از آن استفاده کنید، سبک کلاسیک را انتخاب نمایید. نکته دوم این است که برای خرید کفش چرم باید هزینه کنید و کیفیت را بیشتر از هر چیز دیگری مورد توجه قرار دهید. کفش‌های چرم باکیفیت طول عمر بالایی دارند. این کفش‌ها به پاهای شما آسیب نمی‌زنند و اغلب لوکس و منحصر به فرد به نظر می‌رسند.

قانون مهم دیگر این است که اگر بودجه مالی کافی ندارید، تنها مدل‌های ضروری از جمله آکسفورد را در مجموعه کفش‌های خود قرار دهید. این مدل را در فصول مختلف و موقعیت‌های گوناگون می‌توانید به راحتی با طیف گسترده‌ای از لباس‌هایتان ست کنید. کفش‌های مانک استرپ و بوت‌های چلسی و چوکا جزو کفش‌های ضروری مردانه نیستند و لازم نیست هزینه‌ای را برای آن‌ها پرداخت کنید.

جمع‌بندی

وقتی به یک جفت کفش نیاز دارید، با انواع کفش چرم مردانه روبرو شده و گیج می‌شوید. با شناخت انواع کفش‌های چرمی مردانه و کاربردهای آن‌ها انتخاب ساده‌تر می‌شود. کفش‌های چرم آکسفورد مردانه، ابتدایی‌ترین و محبوب‌ترین کفش‌های رسمی هستند که می‌توان آن‌ها را در استایل روزمره یا مجلسی استفاده کرد. در مقابل کفش‌های لوفر و اسنیکر برای استفاده روزمره و رانندگی مناسب هستند.

 

منابع

https://www.brunomarcshoes.com/blogs/news/types-of-dress-shoes-men

امتیاز دهید (سمت چپ بیشترین)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا