آموزش نگهداری چرم

نگهداری از کیف پول های چرمی چگونه است؟

وقتی از محصولات چرمی استفاده می‌کنید، علاوه بر کیفیت بالا و اصل بودن چرم، نگهداری آن نیز بسیار حائز اهمیت است. چرم از لحظه‌ای که در کارگاه ساخته می‌شود تا زمانیکه به دست شما می‌رسد نیاز به مراقبت های خاصی دارد که با رعایت کردن آنها می‌توانید طول عمر محصول چرمی خود را افزایش دهید. در ادامه این مقاله با چرم نفیس همراه باشید تا به بررسی روش‌های نگهداری از کیف پول چرمی بپردازیم.

نگهداری از کیف پول چرمی

همه کارشناسان مراقبت از محصولات چرمی به شما خواهند گفت که پر کردن کیف پول با کارت ویزیت، رسید و یک دسته سکه به طور کلی ایده بدی است و نباید بیش از حد در آن وسیله بگذارید.

اگر شما از کسانی هستید که کیف پول چرم مردانه خود را در جیب پشتی خود قرار می‌دهید، نشستن روی یک کیف پول بزرگ که بیش از اندازه پر شده، می‌تواند باعث کمردرد و ناراحتی شما شود. بهتر است بدانید که در جیب پشتی، کیف پول بین عصب سیاتیک و مفصل ران شما قرار می‌گیرد. این می‌تواند به دلیل فشار روی عصب سیاتیک باعث ناراحتی شود که در نهایت منجر به درد کمر و لگن می‌شود. نشستن روی کیف پول همچنین می‌تواند فرم و شکل کیف پول شما را تغییر دهد و در آینده منجر به تغییر شکل آن شود.

نوشته های مشابه

خیس شدن کیف پول برای طول عمر آن مضر بوده و یکی از مهمترین موارد در نگهداری از چرم محسوب می‌شود. اگر در باران گرفتار شدید یا اگر به طور تصادفی نوشیدنی خود را روی آن ریختید، همیشه باید آن را با یک دستمال کاغذی یا پارچه نرم خشک کنید، قبل از اینکه اجازه دهید در حالت طبیعی، بسته و تا شده خشک شود. آن را باز نکنید تا خشک شود زیرا فرم خود را از دست می‌دهد. توجه داشته باشید که از هیچ وسیله‌ای از جمله سشوار کشیدن، برای کیف پول خود استفاده نکنید. این ممکن است باعث ترک خوردن و خشک شدن چرم شود و آن را خراب کند. همیشه سعی کنید کیف پول خود را سریع خشک کنید زیرا رطوبت می تواند باعث رشد کپک روی چرم شود و جدا کردن آن را سخت‌تر کند.

نگهداری از کیف پول چرمی

محصول چرمی خود را دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید زیرا این امر می‌تواند باعث کم رنگ شدن کیف پول شما شود. اگر برای مدتی یا روزانه کیف پول‌های خود را عوض می‌کنید، همیشه می‌توانید آن را در یک کیسه محافظ گرد و غبار نگهداری کرده تا از آلودگی‌های مختلف و از خراشیدگی‌ها جلوگیری کنید. از کیسه‌های پلاستیکی به هیچ عنوان استفاده نکنید زیرا ممکن است رطوبت را جذب کرده و باعث تشکیل کپک شود.

 کیف پول خود را مرتب تمیز کنید تا ظاهر و فرم آن حفظ شود.

کیف پول چرم زنانه یا مردانه خود را هر هفته یکبار با یک پارچه مرطوب تمیز و ضدعفونی کنید. در حین تمیز کردن وقت بگذارید و کیف پول خود را از نظر گرد و غبار، کثیفی و خراش نیز بررسی کنید. یک پاک کننده چرم خوب که برای چرم گاوی ساخته شده است بخرید. پاک کننده چرم خود را روی قسمت کوچکی از محو شدن یا تغییر رنگ چرم کیف پول بمالید.

اسپری مخصوص چرم

اگر پس از آزمایش پاک کننده چرم واکنش قابل مشاهده‌ای به چرم مشاهده نشد، می توانید از پاک کننده چرم در کیف پول خود استفاده کنید. پاک کننده چرم را روی یک پارچه مرطوب تمیز بمالید و با حرکات دایره ای ملایم، هرگونه کثیفی، گرد و غبار یا پرزهای جیب را از کیف خود پاک کنید. هر لکه سخت را می توان با استفاده از یک مسواک نرم پاک کرد. پاک کننده اضافی چرم را با یک پارچه خشک بمالید.

تهویه کردن کیف پول چرمی

تهویه کردن یکی از موارد مهم در نگهداری از کیف پول های چرمی است. برای انعطاف پذیر نگه داشتن کیف پول خود، یک نرم کننده چرم خوب را تهیه کنید تا رطوبت از دست رفته چرم در طول فرآیند تمیز کردن را جایگزین کند. همیشه ابتدا نرم کننده را تست کنید، مانند آنچه با پاک کننده انجام دادید، قبل از اینکه آن را با یک پارچه تمیز روی کیف پول خود بمالید. اجازه دهید به مدت پنج دقیقه در کیف شما نفوذ کند و سپس آن را با یک پارچه خشک بردارید.

همانطور که گفته شد، شما می توانید با روش های مختلف از کیف چول چرم خود نگهداری تا بتوانید طول عمر آن را افزایش دهید. توجه داشته باشید که ماندگاری چرم در درجه اول به جنس و کیفیت و اصل بودن آن بستگی دارد و پس از اینکه یک محصول با کیفیت و اصل خریدید می‌بایست با استفاده از روش های مختلف از آن نگهداری کنید. شما می توانید محصولات چرمی اصل و باکیفیت خود را از چرم نفیس سفارش دهید و علاوه بر تضمین کیفیت از تنوع بسیار نیز برخوردار باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا