آموزش نگهداری چرم

بهترین چرم برای ساخت کمربند چیست؟

هنگام انتخاب یک نوع چرم برای ساخت کمربند باید به 3 نکته اصلی توجه کرد: درجه یا کیفیت چرم، پوست کدام قسمت گاو است و اینکه چرم ضخیم چقدر است. در ادامه این مقاله به بررسی بهترین چرم‌ها برای ساخت کمربند چرم زنانه یا مردانه می‌پردازیم.

درجات مختلف چرم چیست؟

به طور کلی، شش نوع چرم مختلف برای ساخت کالاهای چرمی مورد استفاده قرار می‌گیرد – دانه‌های برتر، دانه کامل، دانه‌های اصلاح شده، دانه‌های تقسیم‌شده، اصلی، چسبانده شده. چرم های تمام دانه و دانه دانه بهترین نوع برای استفاده جهت تولید اکثر کالاهای چرمی هستند.

چرم دانه بالا، بهترین چرم برای کمربند

این چرم، بهترین دوام و کیفیت را در بین انواع چرم دارد و شامل دانه های بیرونی پوست است که دارای الیاف متراکم تری است و آن را قوی تر و بادوام تر می کند. چرم های دانه ای برتر به دو دسته تقسیم می شوند: چرم دانه ای کامل و چرم دانه ای اصلاح شده. 

نوشته های مشابه

چرم دانه کامل، بهترین چرم

این چرم از بالاترین لایه پوست می آید. هنگامی که مو از چرم دانه کامل جدا شد، می توانید تمام دانه های پوست و تمام ویژگی اصلی آن را ببینید. به‌جای فرسودگی، چرم تمام دانه در طول زمان پتینه‌ای ایجاد می‌کند که اجازه می‌دهد بافت و تغییرات رنگ طبیعی در پوست ظاهر شود.

چرم تمام دانه بسیار قوی و بادوام است و برای ساخت انواع مختلف محصولات چرمی فوق العاده است. سطح طبیعی لایه رویی هر کمربند چرم مردانه یا زنانه دیگر محصول ساخته شده با آن را منحصر به فرد می کند. اغب کمربندهای چرمی با بهترین نوع چرم، چرم دانه کامل ساخته می شوند.

چرم دانه ای اصلاح شده

چرم دانه ای اصلاح شده نوعی از چرم دانه ای است که سمباده و برجسته می شود تا محصول نهایی، ظاهری یکنواخت تر و صاف تر داشته باشد. دباغی ها می توانند انواع دانه های مصنوعی را با استفاده از قالب های فلزی و منبت های هیدرولیکی ایجاد کنند. دانه ها برای پنهان کردن عیوب و دادن بافتی یکنواخت و طبیعی به آن مهر می زنند. برخی از نمونه های رایج دانه های اصلاح شده محصولاتی با پوست مار یا بافت کروکودیل هستند.

بسته به میزان اصلاح انجام شده، محصولات ساخته شده با این نوع چرم می توانند مانند چرم تمام دانه بادوام باشند. با این حال، فرآیند اصلاح دانه‌ها سطح پوست را می‌بندد، به این معنی که نگهداری از آن آسان‌تر است، اما برای ایجاد یک پتینه زیبا بسیار بیشتر طول می‌کشد.

چرم دانه خرد شده، بدترین نوع چرم برای کمربند

چرم دانه خرد شده زمانی ایجاد می شود که لایه میانی بالشتکی کوریم با استفاده از دستگاه تقسیم چرم از دانه بالایی پوست چرم جدا شود. پوست ضخیم تر را می توان دوباره به دو قسمت میانی و گوشتی تقسیم کرد. چرم دانه‌بندی شده نازک‌تر، ضعیف‌تر و ساختار شل‌تری دارد که به اندازه چرم دانه‌ای بادوام یا انعطاف‌پذیر نیست. از هر دو طرف دارای بافتی مبهم است و برای حفظ ظاهر خوب نیاز به مراقبت خاصی دارد. اغلب برای ساخت چرم اصل، جیر و سایر محصولات جانبی چرمی استفاده می شود.

بهترین چرم برای کمربند چیست؟

چرم چسبیده

چرم چسبیده یک ماده چرمی زباله است که نباید آن را چرم واقعی در نظر گرفت. این محصول فرعی ساخته شده از گرد و غبار و ضایعات چرم است که با پلی اورتان یا لاتکس بر روی یک توری الیافی خرد شده و به هم متصل می شود. این مخلوط شامل 10% تا 30% الیاف چرم است و تاثیر زیادی بر دوام محصول نهایی دارد. در حالی که چرم چسبیده دارای مقاومت خاصی در برابر لکه است، تقریباً با استفاده منظم ترک خورده و شکافته می شود. 

بهترین برش های چرمی برای کمربند چیست؟

هنگام ساخت کمربند، نوع برش چرمی که استفاده می کنید به اندازه کیفیت استفاده شده اهمیت دارد. این موضوعی است که کمتر از کیفیت چرم در صنعت دباغی مورد بحث قرار گرفته است، اما برای ساخت یک محصول چرمی عالی به همان اندازه مهم است.

برش دو لبه، بهترین پوست برای کمربندها

برش دو لبه پوست گاو از قسمت پای عقبی پوست است که در اطراف باسن و به سمت ستون فقرات در دو طرف گاو می چرخد. این ضخیم ترین و محکم ترین قسمت پوست است و یکدست ترین و یکنواخت ترین مواد را تولید می کند. برش های دو لبه برای ساخت وسایل ضخیم تر مانند کمربند عالی هستند. شکل مستطیلی بیشتر و ضخامت یکنواخت آنها به معنی ضایعات کمتر و تسمه های قابل استفاده بیشتر نسبت به سایر برش ها است. این برش چرم بهترین کمربندها را برای مردان و زنان می سازد.

برش چرم جانبی

برش کناری پوست گاو نیمی از کل پوست بریده شده از طول وسط است. این شامل قسمتی از شانه، باسن و شکم گاو است و برش‌های جانبی چرم با ویژگی‌های متنوعی را تولید می‌کنند – چرم نازک‌تر، نرم‌تر و کشش‌تر نزدیک‌تر به شکم و چرم ضخیم‌تر و سفت‌تر نزدیک‌تر به ستون فقرات خواهد بود.

برش شکمی چرم

برش شکمی پوست چرم از لبه های چپ یا راست پوست است و می تواند شکل نامنظم تری نسبت به سایر برش ها داشته باشد. شکم حیوانات به طور طبیعی با خوردن و آشامیدن منبسط و منقبض می شود. این باعث می شود که چرم شکمی نرم تر و کشیده تر از چرم ساخته شده از سایر قسمت های پوست باشد. کشش مشخصه ای نیست که در یک کمربند چرمی عالی به دنبال آن باشید و شکل نامنظم آن باعث ضایعات زیادی می شود، بنابراین اغلب از چرم شکمی برای ساخت کمربند استفاده نمی کنند.

ضخامت کمربند چقدر باید باشد؟

بهترین کمربند آنقدر محکم است که در طول زمان در برابر سایش و پارگی مقاومت کند، اما آنقدر انعطاف پذیر است که هر روز بتوان با لباس های مختلف آن را پوشید. کمربند بسیار نازک ممکن است برای پوشیدن به عنوان کمربند لباس راحت باشد، اما به مرور زمان کشیده و تغییر شکل می‌دهد. کمربند خیلی ضخیم ممکن است به عنوان کمربند تفنگ خوب باشد، اما بستن آن در تمام روز چندان راحت نخواهد بود.

چرم نفیس، با به کارگیری بهترین چرم‌ها برای کمربند و ایجاد تنوع بسیار به شما تضمین می دهد تا علاوه بر کیفیت بالا از مدل های روز نیز بهره مند شوید.

3/5 - (2 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا