آموزش نگهداری چرم

راهنمای جامع برای مراقبت از چرم

از کیف های دستی گرفته تا ژورنال ها و کیف پول ها، ما می خواهیم شما از کالاهای چرمی خود برای یک عمر لذت ببرید. از لحظه ای که آنها ساخته می شوند، تا زمانی که در آغوش شما می رسند، باید به درستی از آنها مراقبت کنید. با راهنمای مفید ما، ارزشمندترین قطعات شما برای سال های آینده زیبا به نظر می رسند. با پوشش تمام مراقبت‌ها و نگهداری روزانه تا تعمیرات کوچک و نظافت تخصصی، در اینجا همه چیزهایی که درباره مراقبت از چرم باید بدانید را خواهید یافت.

چگونه از کالاهای چرمی خود مراقبت کنیم؟

با صرف زمان برای مراقبت از چرم مردانه یا زنانه، ارزش خود را حفظ خواهید کرد و ظاهر ارزشمندترین قطعات خود را حفظ خواهید کرد.

مراقبت روزانه

مراقبت از کالاهای چرمی شما با مراقبت روزانه شروع می شود. تنها با رعایت چند قانون ساده، می توانید از فرسودگی و پارگی غیر ضروری جلوگیری کنید و عمر لوازم جانبی خود را برای سال ها افزایش دهید:

نوشته های مشابه
  • چرم یک پوست است و می تواند کشیده شود. از پر کردن بیش از حد کیف دستی یا کیف پول چرم مردانه یا زنانه خود برای حفظ حالت اولیه خود اجتناب کنید
  • در مورد وسایل چرمی که اغلب استفاده می کنید بیشتر مراقب باشید. هر هفته زمانی را برای پاک کردن گرد و غبار و لکه ها با یک پارچه یا برس نرم اختصاص دهید
  • خط و خش می تواند از یک قطعه بی عیب و نقص کند. مراقب باشید هنگام بیرون رفتن از تماس با لباس های بسیار تزئین شده، سطوح تیز یا جواهرات درشت خودداری کنید.
  • چرم مرطوب نیاز به مراقبت بیشتری دارد، بنابراین اگر باران پیش بینی می شود، به یاد داشته باشید که چتر بردارید

ذخیره سازی

شاید از خود بپرسید که چگونه کیف های دستی ام را نگهداری کنم؟ نگهداری مناسب چرم یکی از ساده‌ترین راه‌هایی است که می‌توانید از آسیب‌دیدگی جلوگیری کنید و روکشی با کیفیت بالا را حفظ کنید:

  • چرم را دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید زیرا این امر می تواند باعث کم رنگ شدن آن شود
  • کیف های دستی را در یک کیسه گرد و غبار نگهداری کنید تا از خراشیدگی جلوگیری شود
  • از استفاده از کیسه های پلاستیکی خودداری کنید، آنها از تهویه خوب جلوگیری می کنند
  • چرم را دور از منابع مصنوعی حرارت نگهداری کنید، به عنوان مثال رادیاتورها می توانند باعث خشک شدن و ترک خوردن چرم شوند

محصولات خاص

مراقبت روزانه و نگهداری متفکرانه به حفظ عمر لوازم جانبی چرمی مورد علاقه شما کمک زیادی می کند، با این حال محصولات خاص ممکن است به تکنیک های مراقبت متفاوتی نیاز داشته باشند.

کیف های دستی

اگرچه وسوسه انگیز است که کیف های دستی خود را با وسایل ضروری روزانه خود آماده کنیم تا روز بعد آماده شوند، در عوض برای جلوگیری از تاب برداشتن آن ها را به طور کامل خالی کنید. پس از خالی شدن، می توانید با پر کردن آرام کیف دستی با دستمال کاغذی ساده و بدون اسید، ظاهر کیف دستی را حفظ کنید.

اگر قصد دارید کیف چرم زنانه یا مردانه خود را برای مدت طولانی در انبار بگذارید – برای مثال تا فصل آینده – ممکن است بخواهید برای جلوگیری از ایجاد آثار ناخواسته بر روی شما، سخت افزارهایی مانند زیپ ها و بست ها را در دستمال کاغذی بپیچید.

مرحله بعدی این است که کیف خود را بپوشانید، ترجیحاً در کیسه گرد و غباری که با آن وارد شده است – این کیسه ها به اندازه مناسب بریده می شوند تا از له شدن و تاب برداشتن جلوگیری شود. اگر دیگر کیسه گرد و غبار اصلی را ندارید، روبالشی نخی سفید می‌تواند جایگزینی ایده‌آل باشد – برای جلوگیری از انتقال رنگ، از پارچه‌های رنگی استفاده نکنید.

پس از پوشاندن، کیف دستی خود را دور از نور مستقیم خورشید و منابع مصنوعی حرارت قرار دهید. مطمئن شوید که آن را به جای آویزان کردن، روی پایه خود قرار دهید، زیرا این کار می تواند دستگیره ها را بکشد. علاوه بر این، مراقب باشید که نقطه ای را انتخاب کنید که به اندازه کافی بلند باشد تا دسته ها بدون مانع بایستند. در غیر این صورت ممکن است باعث خم شدن یا بدشکل شدن آنها شود.

وقتی چنین مراقبت هایی را در مورد کیف دستی خود در خانه انجام داده اید، مهم است که توجه را به محیط های دیگر نیز گسترش دهید. روی یک قلاب کیف دستی سرمایه گذاری کنید تا کیف های خود را ایمن و دور از کف و سطوح کثیف و ناهموار نگه دارید.

کیف های دستی چرمی

کیف پول

کیف پول‌ها در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف برای پاسخگویی به نیازهای شما وجود دارند. سبکی را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد و با پر نکردن جیب‌ها، محفظه‌ها و شکاف‌های مختلف چرم، خطر کشیدگی آن را کاهش دهد.

هنگامی که کیف چرم مردانه یا زنانه خود را در کیف دستی حمل می‌کنید، می‌توانید به سادگی با قرار دادن کیف خود در یک محفظه جداگانه یا یک جیب زیپی مشخص در آستر، از خراشیدگی و اثرگذاری جلوگیری کنید. تمرین خوبی است که به آرامی کیف خود را پاک کنید یا مرتباً مسواک بزنید تا تجمع روزانه گرد و غبار و کثیفی که ممکن است ایجاد شود را پاک کنید.

کیف های مسافرتی

در حالی که کیف های مسافرتی چرمی با دوام و فرسودگی سفر طراحی شده اند، چند قدم ساده وجود دارد که می توانید برای حفظ کیفیت و کیفیت چمدان، کیف کابینی یا کیف آخر هفته خود انجام دهید.

قبل و بعد از سفر، زمانی که کیف شما تحت مراقبت شما است، همیشه آن را روی چرخ ها یا پاهای محافظ خود قرار دهید تا روی پهلوها قرار دهید تا تماس با کف به حداقل برسد.

هنگام حمل و نقل، از یک پوشش محافظ چمدان استفاده کنید تا از احتمال خراشیدگی در زمانی که کیف مسافرتی شما در محفظه نگهدارنده یا بالای سر است، جلوگیری کنید.

در بین سفرها، کیف مسافرتی خود را خالی کنید و آن را در کیف محافظ خود در مکانی قرار دهید که به راحتی آن را بدون نیاز به دسته های تاشو یا محکم بسته بندی کنید.

کیف

با مراقبت از قرار دادن آن بر روی پایه‌های برنجی محافظ در هر زمان ممکن، ظاهر حرفه‌ای و حرفه‌ای کیف را حفظ کنید – این کار از سایش غیرضروری روی چرم جلوگیری می‌کند.

با پر نکردن بیش از حد آن با لپ تاپ ها و محتویات سنگین، از وارد کردن فشار بیش از حد به زیپ و سخت افزار آن خودداری کنید. اگر هنگام کار در خارج از کشور از شما خواسته می شود که کیف خود را در یک کیف مسافرتی بزرگتر قرار دهید، مطمئن شوید که در یک کیف محافظ قرار دارد.

دستکش

با توجه به اینکه ما در فصلی از آب و هوای غیرقابل پیش بینی دستکش می پوشیم، اغلب در معرض عوامل مختلفی قرار می گیرند. اگر دستکش‌های شما در اثر برف یا باران خیس می‌شوند، اجازه دهید به‌طور طبیعی به دور از نور خورشید و هر گونه گرمای مصنوعی مانند رادیاتور خشک شوند.

اگر دستکشی افتاد و باید آن را تمیز کنید، به آرامی آن را با یک برس یا پارچه نرم پاک کنید. سپس محلولی از تکه های صابون و آب داغ تهیه کنید. دستکش آسیب دیده را مانند حالت عادی بپوشید و از یک اسفنج برای تمیز کردن ناحیه استفاده کنید. مراقب باشید که چرم بیش از حد اشباع نشود و آب اضافی آن از بین برود. پس از تمیز کردن، دستکش یا دستکش خود را بگذارید تا در جای خشک و خنک خشک شود، پوشیدن هر از گاهی به حفظ شکل آنها کمک می کند.

آلبوم ها و مجلات

آلبوم ها و مجلات چرمی اغلب خاطرات گرانبها را حفظ می کنند، بنابراین حفظ خود کتاب ها مهم است. برای رسیدن به این هدف، قبل از دست زدن به دستان خود را بشویید تا هیچ گونه باقیمانده یا کثیفی به سطح چرم منتقل نشود. همچنین توصیه می‌کنیم برای آبرسانی و حفظ پوشش‌های چرمی، آن‌ها را با یک موم شفاف جلا دهید یا صاف کنید.

هنگامی که آلبوم ها و مجلات گرامی خود را در قفسه ذخیره می کنید، آنها را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید و به قفسه های خود فضایی برای تنفس بدهید. کتاب‌هایی که خیلی محکم روی قفسه‌ها چیده شده‌اند ممکن است در ستون فقرات ترک بخورند، در حالی که کتاب‌هایی که خیلی شل روی هم چیده شده‌اند ممکن است آویزان شوند و پیچ بخورند. هدف را برای حمایت ملایم قرار دهید و هنگام بیرون آوردن آنها از قفسه، مهم است که آنها را از وسط بکشید، زیرا قلاب کردن انگشت خود روی بالای ستون فقرات می تواند ظاهری کشیده و بد شکل ایجاد کند.

کمربند

از آنجایی که کمربندها اکسسوری چرم هستند که بسیاری از ما هر روز آن را می پوشیم، چرخاندن آنها برای افزایش طول عمر آنها مهم است. شناسایی تناسب صحیح نیز از طول عمر آنها حمایت می کند.

هنگامی که کمربند چرم مردانه یا زنانه خود را نبستید، به آرامی گرد و غبار یا زباله را پاک کنید و آن را از سگک در یک فضای خشک و خنک و به دور از گرما یا نور خورشید آویزان کنید. با اجازه دادن به یک تسمه صاف آویزان به جای چرخاندن آن، از هر گونه اثری از سخت افزار جلوگیری می کنید و شکل اصلی خود را حفظ می کنید.

چگونه کالاهای چرمی خود را تمیز و نگهداری کنیم؟

باید ها و نباید ها

  • به طور مرتب چرم را با یک برس یا پارچه نرم تمیز کنید
  • به طور منظم چرم را هوا دهید
  • آب یا رطوبت را در اسرع وقت پاک کنید
  • چرم مرطوب را به طور طبیعی و به دور از حرارت مصنوعی خشک کنید
  • هر 3 تا 6 ماه یکبار چرم را با نرم کننده مخصوص چرم نرم نگه دارید
  • لکه ها و لکه ها را با مخلوطی از تکه های صابون و آب گرم تمیز کنید
  • از بخارشوی برای ضدعفونی کردن و حذف تجمعات ناشی از استفاده منظم استفاده کنید
  • هر گونه نرم کننده، پاک کننده، پولیش یا موم را از قبل در مکانی پنهان آزمایش کنید
  • چرم را با ماشین لباسشویی نشویید
  • تا جایی که ممکن است چرم را خیس نکنید
  • چرم خیس را در کنار رادیاتور یا با سشوار خشک نکنید
  • چرم را خشک نکنید
  • چرم را اتو نکنید
  • برای تمیز کردن چرم را در آب غوطه ور نکنید

تمیز کردن کالاهای چرمی

نگهداری

چرم به دلیل تفاوت های ظریف بصری آن مورد علاقه است. بافت های مختلف، تغییرات ظریف در لحن، به آرامی در حال رشد پتینه ها و نشانه های ظریف زندگی دوست داشتنی. هنگام کار با چنین مواد همه کاره و چند وجهی، انتخاب های نگهداری و تعمیراتی که انجام می دهید می تواند ظاهر کالاهای چرمی شما را برای سال های آینده شکل دهد. به شما این امکان را می دهد که واقعاً آنها را با سبک فردی خود تنظیم کنید.

به عنوان مثال، چرم پولیش، درخشندگی اصلی خود را حفظ می کند. این فرآیند برای اکسسوری‌های براق، رسمی یا لباس شب که می‌خواهید در شرایطی بکر نگهداری شوند، ایده‌آل است. با این حال، ممکن است ترجیح دهید به قطعات معمولی و کاربردی تری مانند کیف های دوشی یا کیسه های دوره گردی اجازه دهید تا شرایط خاص خود را داشته باشند و ویژگی های منحصر به فرد خود را ایجاد کنند. در این صورت حتما گردگیری منظم و هر چند وقت یکبار یک دستمال مرطوب ساده کفایت می کند.

چرم های صاف، ظریف و لاکی از کرم چرمی نرم برای تغذیه، آبرسانی و حفظ کیفیت انعطاف پذیری خود بهره می برند. همچنین ممکن است از کرم ها و نرم کننده های ملایم برای از بین بردن خراش های سبک استفاده شود. در مورد رنگ‌های روشن، می‌توان از پولیش برای شناسایی خراش‌ها و خراش‌ها استفاده کرد، در حالی که مومیایی‌های مخصوص ترمیم رنگ برای جوان‌سازی کامل ایده‌آل هستند.

تمیز کردن انواع چرم

اغلب از ما می پرسند “چگونه کیف های چرمی خود را تمیز کنیم” یا “آیا می توان کیف های چرم را خشک شویی کرد؟” هر یک از چرم های لوکس ما متفاوت است و باید با توجه به ویژگی های فردی آنها تمیز و مراقبت شود.

سیاه/آبنوس

چرم مشکی و آبنوس آمرزنده است زیرا رنگ تیره می تواند گناهان زیادی را پنهان کند. با این حال، تمیز کردن و مراقبت از کالاهای چرمی مشکی شما همچنان مهم است. مسواک زدن نرم و تمیز کردن نیمه منظم با یک پارچه مرطوب لوازم جانبی شما را خوش فرم نگه می دارد.

کرم/عاج

چرم با رنگ های روشن تر مستعد ساییدگی و پارگی قابل توجه است. به عنوان مثال، یک کیف سفید که با شلوار جین نیلی پوشیده می شود، ممکن است در معرض انتقال رنگ قرار گیرد، بنابراین تمیز کردن برای حفظ ظاهری بکر ضروری است.

قبل از تمیز کردن، حتما گرد و غبار را با یک پارچه نرم پاک کنید. لکه های ظریف ممکن است با محلولی از تکه های صابون و آب گرم پاک شوند، اما لکه های سخت تر به کمی کار بیشتر نیاز دارند. الکل متیله یا مالش الکل برای از بین بردن لکه های جوهر کار می کند، در حالی که پودرهای جاذب مانند نشاسته ذرت یا بیکینگ پودر را می توان برای مقابله با روغن و گریس استفاده کرد. هنگامی که کیف شما تمیز شد، عاقلانه است که از یک اسپری محافظ برای محافظت در برابر علائم یا لکه های بیشتر استفاده کنید.

درخشش عمیق / ثبت اختراع

خراش ها می توانند جذابیت مجلل یک پتنت یا لوازم جانبی با درخشندگی بالا را مختل کنند. با این حال، آنها را می توان با کمی تلاش حذف کرد. اگر کیف، کیف یا لوازم جانبی ثبت اختراع شما کمی کسل کننده به نظر می رسد، یک دستمال مرطوب با یک پارچه مرطوب ممکن است تمام چیزی باشد که برای پاک کردن گرد و غبار و تشکیل و بازیابی درخشش اولیه نیاز دارید.

اگر خراش های غلیظ تری برای مقابله وجود داشته باشد، پاک کننده های مخصوص چرم اختراع در دسترس هستند. از طرف دیگر، وسایل خانگی ساده نیز می توانند بسیار موثر باشند: ژله نفتی یا روغن زیتون را با یک پارچه نرم روی ناحیه آسیب دیده بمالید، بگذارید چند دقیقه بماند و سپس به آرامی بمالید.

سافیانو

چرم سافیانو که با روش مهر زنی ایجاد شده است، روکش بافتی مشخصی دارد. این بافت هچ متقاطع همراه با درمان موم آن را فوق العاده بادوام و مقاوم در برابر لکه می کند. برای جلوگیری از آسیب رساندن به روکش تخصصی، محصولات چرمی Saffiano خود را فقط با یک پارچه نرم مرطوب یا محلول تمیز کننده مخصوص چرم تمیز کنید.

صاف

برای حفظ روکش چرم صاف باید دقت ویژه ای داشت. به این ترتیب، اجتناب از استفاده از روش های تمیز کردن ساینده مهم است.

با مسواک زدن با یک برس نرم شروع کنید و گرد و غبار اضافی یا زباله را با یک پارچه نخی یا میکرو فیبر پاک کنید. در مرحله بعد، سطح را با یک نرم کننده چرمی ملایم تغذیه کنید و از قبل آن را روی یک نقطه نامحسوس تست کنید.

چرم بافت دار

هنگام تمیز کردن چرم های بافت مانند مارمولک، سنگریزه و چاپ ابریشم، همیشه حتما با دانه کار کنید.

در حالی که می توان از روش های تمیز کردن استاندارد مانند آب و صابون و محلول های تمیز کننده تخصصی چرم استفاده کرد، مهم است که پس از تمیز کردن، هر محصولی را که از شیارها و شکاف ها جمع شده است، به طور کامل پاک کنید. این را می توان با صاف کردن آرام محصولات خود با یک برس نرم به دست آورد.

نحوه تمیز کردن انواع چرم

چرم ها و مواد عجیب و غریب و ظریف باید با دقت بیشتری تمیز شوند تا طبیعت مجلل خود را حفظ کنند.

پوست بوفالو و پوست مار

پوست گاومیش و پوست مار به دلیل بافت های نفیسشان بسیار مورد علاقه هستند و باید به دقت تمیز شوند. اصطکاک مداوم ممکن است باعث از بین رفتن خز و پوسته شود، بنابراین مراقب باشید که سطوح را به آرامی با یک پارچه غیر ساینده رفتار کنید و با دانه های بافت کار کنید.

یک پارچه مرطوب گرد و غبار و زباله را از پوست مار پاک می کند. با این حال، پوست را بیش از حد با آب اشباع نکنید و مطمئن شوید که اجازه می دهید به طور طبیعی و به دور از حرارت مصنوعی خشک شود.

پوست گاومیش به مسواک زدن نرم در جهت خز نیاز دارد تا هرگونه کثیفی از بین برود. پس از تمیز کردن، لوازم جانبی بوفالو و پوست مار خود را دور از منابع مستقیم گرما نگهداری کنید.

پوست بوفالو و پوست مار

جیر و نوبوک

آب و روغن می توانند جیر و نوبوک را لکه دار کنند، بنابراین روش های خشکشویی توصیه می شود.

با استفاده از برس جیر شروع کنید تا هرگونه گرد و غبار و کثیفی را از بین ببرید و در صورت نیاز به کمی کمک اضافی، بخار کوتاهی را به کار ببرید.

با استفاده از آرد ذرت در طول شب و به آرامی با مسواک زدن اضافی آن، لکه های چرب یا روغنی خفیف را می توان از بین برد، در حالی که برای لکه های سخت تر، توصیه می شود از محلول تمیز کننده مخصوص جیر یا نوبوک استفاده کنید.

چاپ

چرم چاپ شده را می توان بسیار شبیه به چرم های دیگر درمان کرد. گرد و غبار را با یک برس نرم پاک کنید یا با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.

با این حال، باید از مومیایی‌کننده‌ها و براق‌کننده‌های رنگی خودداری کرد زیرا ممکن است ظاهر چاپ را تغییر دهند، و هر گونه نرم‌کننده یا اسپری محافظ ابتدا باید روی یک ناحیه نامشخص مانند یک گوشه یا زیر یک جیب آزمایش شود.

مخملی

مخمل پارچه ای مجلل و مجلل است و باید با نهایت دقت با آن رفتار کرد.

در طول فرآیند تمیز کردن باید از شرایط مرطوب اجتناب کرد و نباید از آب استفاده کرد، نشت های تصادفی را می توان با یک پارچه تمیز و خشک پاک کرد. می توانید شمع را با یک برس نرم یا کف دستتان صاف کنید، اما مطمئن شوید که سطح را به شدت مالش ندهید.

برای لکه ها و تمیز کردن کامل تر، توصیه می کنیم از خدمات خشک شویی حرفه ای استفاده کنید. از اینکه تا اینجای مقاله با چرم نفیس همراه بودید سپاسگذاریم.

امتیاز دهید (سمت چپ بیشترین)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا