کفش

کفش چرم مردانه مناسب برای محل کار

انتخاب بهترین کفش چرم مردانه برای محل کار اغلب تبدیل به مهم‌ترین دغدغه کارکنان یک مجموعه می‌شود. هر شغل، الزامات پوششی مناسب خود را دارد. در برخی از مشاغل، پوشیدن کت و شلوار و کراوات در محل کار الزامی است و در برخی دیگر کارکنان باید لباس‌های غیررسمی یا یونیفرم مشخصی را به تن کنند. حال نوبت به پاسخ این پرسش می­رسد که در مورد کفش محل کار، چه الزاماتی وجود دارد؟ آیا پوشیدن هر مدل کفش چرم مردانه در محل کار جایز است؟ در برخی از مشاغل، پوشیدن کفش نامناسب می‌تواند برای کارکنان حادثه آفرین باشد. انتخاب کفش چرم مردانه اداری با در نظر گرفتن نکات زیبایی شناسی و رعایت تناسب در استایل، کار دشواری نخواهد بود.

بهترین کفش چرمی مردانه برای محل کار

خرید یک کفش چرم مردانه برای محل کار آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که باید با نوع کار شما تناسب داشته باشد. به طور مثال در مشاغل خطرناک باید از کفش‌های ایمنی و دارای کفی مقاوم در برابر لغزش، حرارت، ضربه و غیره استفاده شود. اگر مجبور هستید ساعات طولانی در محل کار خود راه بروید یا بایستید، کفش‌هایی با کفی و زیره طبی بهترین انتخاب برای شما هستند. برای کار کردن در تغییرات دمایی شدید نیز باید از کفش عایق مناسب در برابر گرما یا سرما استفاده شود. اگر کارمند هستید، برای کاهش فشار و استرس به روی پاهایتان در ساعات کاری، باید از کفش راحت و سبکی استفاده کنید.

از دیگر نکات مهم در خرید یک جفت کفش چرم مردانه برای محل کار، توجه به فرم پاها است. کفش‌های چرم مردانه تنوع بسیار بالایی دارند. کفش مناسب را با توجه به پهنا و فرم پاهایتان انتخاب کنید. کفش چرم اسنیکر برای افرادی که پنجه‌های پهنی دارند، انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. این مدل کفش چرم لژدار مردانه را می‌توانید در استایل‌های غیررسمی، ورزشی و برای استفاده روزمره نیز استفاده کنید. این مدل به دلیل زیره انعطاف‌پذیر خود جزو راحت‌ترین کفش‌های چرم مردانه برای استفاده در محل کار است. در ادامه به محبوب‌ترین کفش‌های مردانه برای محل کار و نکات مهم برای ترکیب آن‌ها با لباس‌های رسمی اشاره‌ای خواهیم داشت.

کفش‌های آکسفورد

آیا کفشی راحت‌تر و کلاسیک‌تر از مدل آکسفورد به عنوان یک جفت کفش چرم مردانه برای محل کار وجود دارد؟ کفش‌های چرم آکسفورد طراحی بسیار ساده‌ای دارند و به همین دلیل به راحتی ست می‌شوند. آکسفورد را می‌توان محبوب‌ترین مدل کفش رسمی مردانه دانست. رویه کفش آکسفورد یک تکه است و تنها یک درز مرکزی برای باز و بسته کردن بندها روی آن می‌توان مشاهده کرد. زبانه کفش نیز به صورت تکه‌ای جداگانه در زیر این قسمت دوخته می‌شود.

در قسمت پنجه مدل آکسفورد می‌توان مدل‌های ساده، تمام برش، پنجه کلاهی (Cap toe)، بروگ (Brogue Oxford) و غیره را مشاهده کرد. اگر پنجه‌های باریکی دارید، این مدل برای شما بهترین انتخاب است. مدل آکسفورد با کفی لژ دار نیز تولید می‌شود و به مدل آکسفورد اسنیکرز معروف است. کفش آکسفورد را می‌توانید با کت و شلوار رسمی یا پیراهن و شلوار در مصاحبه، روزهای اداری معمولی، جلسات هیئت‌مدیره و غیره ست کنید.

کفش چرم مردانه مدل بروگ برای محل کار
کفش چرم مردانه مدل بروگ برای محل کار

کفش‌های بروگ

کفش بروگ یکی دیگر از مدل‌هایی است که به عنوان کفش چرم مردانه برای محل کار انتخاب می‌شود. مشخصه اصلی این مدل، سوراخ‌های ریزی است که در الگوهای مختلف روی کفش ایجاد می‌شود. این سوراخ‌ها می‌توانند در سراسر کفش پخش شوند که به آن مدل بروگ کامل گفته می‌شود. همچنین ممکن است سوراخ‌ها تنها در قسمت پنجه یا روی کفش ایجاد شوند که به آن نیمه بروگ می‌گویند. این سوراخ‌ها با هدف خروج رطوبت و آب باران در روزهای بارانی ایجاد شده‌اند. مدل بروگ را در انواع کفش چرم هشت ترک، آکسفورد، مانک استرپ و غیره می‌توان مشاهده کرد. اگر سادگی مدل­های آکسفورد، دربی و غیره را دوست ندارید، مدل بروگ بهترین انتخاب برای شما است و می­تواند استایل­تان را تغییر دهد.

کفش چرم مردانه مدل دربی برای محل کار
کفش چرم مردانه مدل دربی برای محل کار

کفش‌های دربی

مدل دربی نیز در لیست “محبوب‌ترین کفش چرم مردانه برای محل کار ” قرار می‌گیرد. این مدل شباهت زیادی با مدل آکسفورد دارد و اغلب با آن اشتباه گرفته می‌شود. در این مدل، قسمت زبانه و بدنه اصلی کفش به هم متصل هستند و تکه‌ای جداگانه به عنوان محل عبور بندها در نظر گرفته شده است. دهانه دربی در مقایسه با مدل آکسفورد، بیشتر باز می‌شود و افرادی که پنجه‌های پهن‌تری دارند با این مدل راحت‌تر هستند. مدل دربی را راحت‌تر از آکسفورد می‌توان در استایل‌های غیررسمی استفاده کرد.

کفش چرم مردانه مدل لوفرز برای محل کار
کفش چرم مردانه مدل لوفرز برای محل کار

کفش‌های لوفرز

لوفرز نیز اغلب به عنوان یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کفش چرم مردانه برای محل کار انتخاب می‌شود. کفش‌های لوفرز بند ندارند و پوشیدن آن‌ها بسیار آسان و سریع است. کفش‌های کالج، پنی و Horsebit از انواع لوفرز هستند که اغلب در استایل‌های اسپرت و کژوال استفاده می‌شوند.

کفش چرم مردانه مدل مانک استرپ برای محل کار
کفش چرم مردانه مدل مانک استرپ برای محل کار

کفش‌های منک استرپ

یکی از شیک‌ترین مدل‌های کفش چرم مردانه برای محل کار، مدل منک استرپ است. بر خلاف مدل‌های کلاسیک، منک استرپ‌ها بندی نیستند و به کمک سگک بسته می‌شوند. این مدل بهترین جایگزین برای کفش‌های رسمی و کلاسیک از جمله مدل آکسفورد است. مدل منک استرپ به گونه‌ای طراحی شده که از آن در هر دو استایل رسمی و کژوال می‌توان استفاده کرد.

نکات مهم برای ترکیب کفش چرم مردانه با لباس‌های رسمی

در انتخاب و خرید یک جفت کفش چرم مردانه برای محل کار باید به ست کردن آن با لباس رسمی خود نیز توجه کنید. اگر زمان کافی برای ترکیب کردن کفش چرم با لباس‌هایتان را ندارید، یک کفش مشکی ساده کلاسیک انتخاب کنید. در عوض انتخاب کفشی که با لباس شما تطابق کاملی دارد می‌تواند استایل شخصی‌تان را به نمایش بگذارد. در نتیجه می‌توان گفت مهم‌ترین نکته در خرید کفش چرم مردانه مناسب محل کار، تطابق آن با لباس شما است. در ادامه لازم است به هنگام ترکیب کفش چرم اداری با لباس‌های رسمی‌تان به نکات زیر توجه نمایید:

  • انتخاب ترکیب رنگ مناسب و رعایت هارمونی رنگی بین لباس و کفش،
  • انتخاب کفش با مدل مناسب ضمن در نظر گرفتن فصل و آب و هوا،
  • عدم استفاده از مدل‌های غیررسمی مانند کفش‌های اسنیکرز در استایل رسمی،
  • عدم پیروی از مد و انتخاب مدل‌های ساده و رایج در محل کار.

جمع‌بندی

انتخاب بهترین کفش چرم مردانه برای محل کار به نوع پوشش، سلیقه و ترجیح شخصی شما در محیط کاری بستگی دارد. با این حال، برخی از مدل‌های کلاسیک مانند آکسفورد، دربی و لوفر اغلب به عنوان بهترین کفش چرم مردانه برای ادارات شناخته می‌شوند. مدل آکسفورد برای محیط کاری رسمی، ایده‌آل است. مدل بروگ و نیمه بروگ با سوراخ‌های تزیینی خود بر زیبایی استایل شما می‌افزایند، اما رسمیت آکسفورد را ندارند. مدل دربی راحت‌تر از آکسفورد است و می‌توان آن را به راحتی به استایل‌های غیررسمی اضافه کرد. مدل لوفرز، گزینه شیک و راحتی برای محل کار است. یکی از انواع لوفرز از جمله پنی، کالج و غیره را می‌توانید در استایل‌های رسمی و غیررسمی خود در محل کار استفاده کنید.

تمامی این مدل‌ها در شعب حضوری برند چرم نفیس در شهرهای مشهد، تهران و اصفهان با بالاترین کیفیت و با ضمانت اصالت کالا به مشتریان عرضه می‌شوند. برند چرم نفیس با هدف دسترسی تمامی هم‌وطنان به کالای چرم اورجینال و باکیفیت، سامانه اینترنتی خود را راه‌اندازی کرده و امکان خرید غیرحضوری را نیز میسر نموده است. از مزیت‌های خرید از سامانه اینترنتی این مجموعه می‌توان به بهره‌مند شدن از تخفیفات، جشنواره‌ها و مناسبت‌های فصلی اشاره کرد. اگر قصد خرید کالای چرم طبیعی و باکیفیت را دارید، فرصت خرید از این مجموعه را از دست ندهید.

 

منابع

  • https://www.fashionbeans.com/article/types-of-shoe-every-man-needs/?http://ignorenitro=2e0a4be950c02eb1bbc09c1746f3081b
  • https://precisionfootandanklecenters.com/blog/what-shoes-should-i-wear-for-my-work#:~:text=Wearing%20steel%2Dtoed%20boots%20could,help%20keep%20your%20feet%20comfortable.
  • https://www.brunomarcshoes.com/blogs/news/types-of-dress-shoes-men
5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا