آموزش نگهداری چرم

چگونگی نگهداری کیف چرمی

چه پوست گوساله باشد، چه وگان یا چرم جیر، این نکات مهم را در نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که کیف های مورد علاقه شما سال ها دوام می آورند و بتوانید نگهداری کیف چرمی را به درستی انجام دهید.

هیچ راه حلی برای همه وجود ندارد و کیف ها در انواع مختلف چرم و بافت عرضه می شوند. اما قبل از اینکه بخواهیم به طور خاص از پنج نوع مختلف مراقبت کنیم (چرم گوساله، چرم لاکی، چرم گیاهی، چرم جیر و چرم عجیب و غریب)، در اینجا چند قانون کلی برای مراقبت از قطعات چرمی و افزایش طول عمر آنها آورده شده است.

1) یک کیسه لوازم آرایش را در کیف چرم مردانه یا زنانه خود قرار دهید.

نوشته های مشابه

شاید راحت‌تر باشد که رژگونه‌ها و پودرهای آرایشی را مستقیماً در محفظه‌های کوچک‌تر کیف‌هایتان قرار دهید. وقتی این اتفاق می‌افتد، احتمالاً آستر کیف‌های شما را لکه‌دار می‌کنند – که احتمالاً آخرین چیزی است که می‌خواهید اتفاق بیفتد، به خصوص که قبلاً هزینه زیادی برای آن کرده‌اید.

بنابراین توصیه ما این است که برای نگهداری از لوازم آرایش خود از یک کیسه جداگانه استفاده کنید. یک کیسه آرایشی ساده – مانند کیسه‌های قابل استفاده مجدد که هنگام خرید برخی از محصولات زیبایی دریافت می‌کنید.

همیشه مهم است که به یاد داشته باشید که باید برای نگهداری کیف چرمی با آنها بااحتیاط رفتار کنید . آنها نیاز به مراقبت و رسیدگی زیادی دارند. برای افزایش طول عمر کیف خود، توصیه می کنیم کیف خود را بعد از هر بار استفاده با یک پارچه تمیز و خشک تمیز کنید.

اگر ذرات ریز ناخواسته در داخل کیسه‌های شما وجود دارد، آن‌ها را به سمت بیرون برگردانید و از یک غلتک پرز برای حذف آن‌ها استفاده کنید.

همچنین مطمئن شوید که از پاشیدن یا پاک کردن کیف خود با یک پارچه مرطوب خودداری کنید. به این دلیل است که آب و چرم به دلیل خاصیت نفوذپذیری چرم خوب با هم مخلوط نمی شوند. در این صورت می‌توانید روی یک دستگاه رطوبت‌گیر سرمایه‌گذاری کنید تا آن را در کمد خود قرار دهید و از گرفتار شدن آن در زیر باران خودداری کنید.

3. آنها را با روزنامه پر نکنید

از آنجایی که چرم ماهیتی انعطاف‌پذیر دارد، با استفاده منظم از شکل خود خارج می‌شود. برای حفظ شکل اصلی خود، مهم است که مواد اولیه ارائه شده را نگه دارید و مجدداً استفاده کنید، یا از مواد نرم مانند حوله های پلی استر یا حتی نخی استفاده کنید.

هرگز، تکرار می کنیم، هرگز روزنامه را به عنوان جایگزینی برای چاشنی در نظر نگیرید، زیرا داخل کیف های شما را لکه دار می کند، به خصوص آنهایی که رنگ روشن یا بدون خط هستند.

از وینیل یا پلاستیک برای ذخیره سازی استفاده نکنید: آنها ابزارهای غیر متخلخل و خوبی برای به دام انداختن رطوبت هستند که می تواند باعث ایجاد قالب و تغییر رنگ محصول شما شود. به یاد داشته باشید، مهم است که اجازه دهید چرم نفس بکشد.

آخرین اما مهم، فراموش نکنید که همه چیز را قبل از قرار دادن کیف چرم زنانه یا مردانه بردارید. و این شامل چیزهایی می‌شود که در جیب‌های کوچک نگه می‌دارید – هر چیزی، از خودکار گرفته تا رژ لب، اگر به درستی نگهداری نشود، باعث ایجاد لکه و آسیب ناخواسته به داخل کیف شما می‌شود.

4. آنها را تخصصی تمیز کنید

اگر کیف دستی چرمی دارید، به احتمال زیاد از پوست گوساله ساخته شده است. پوست گوساله نه تنها صاف و سبک است، بلکه به دلیل استحکام و دوام نیز شناخته شده است.

به همین دلیل است که پوست گوساله پر استفاده ترین چرم برای کیف است. چه کیف های دستی چرمی شما با چرم دانه دار یا صاف ساخته شده باشند، در اینجا باید به نکاتی توجه کنید.

انجام بدهید

درخشش خود را حفظ کنید: چرم های پوست گوساله به مرور زمان کم رنگ می شوند، به خصوص آن هایی که به رنگ روشن تر مانند برنزه، شنی و برهنه رنگ می شوند. پس از هر بار استفاده، کیف خود را با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید – ممکن است خسته کننده باشد، اما این یک قربانی کوچک برای افزایش طول عمر کیف شما است.

نکته اضافی: اگر در کیف خود فرورفتگی پیدا کردید، ناحیه آسیب دیده و همچنین ناحیه مقابل را با انگشتان تمیز و خشک یا یک تکه پارچه ماساژ دهید.

هنگام نگهداری از هر کیسه به صورت جداگانه محافظت کنید: اگر کیف های خود را روی یا کنار یکدیگر قرار دهید، سخت افزار – مانند زیپ ها یا گیره ها – ممکن است باعث ایجاد فرورفتگی های ناخواسته روی محصولات چرمی شما شود.

از کیسه های ساخته شده از پوست گوساله صاف مانند Céline’s Trio و Bagage Tote بیشتر مراقبت کنید. آنها بسیار مستعد خراش هستند، بنابراین نگهداری صحیح آنها در کیسه های گرد و غبار مربوطه از این اتفاق جلوگیری می کند.

انجام ندهید

آنها را در معرض نور خورشید قرار دهید: از آنجایی که پوست گوساله در تماس با نور خورشید بسیار سریعتر پیر می شود، قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند روند تیره شدن آن را تسریع کند. از این رو، آنها را در فضاهای بسته و دور از اشعه های خشن خورشید نگهداری کنید – کمد لباس شما یک انتخاب عالی است به جای گذاشتن آنها روی قفسه های کیف.نکات مراقبت از کیف های چرم اختراعی

این نوع چرم ظاهری براق و آینه مانند دارد که فوراً ما را مجذوب خود می کند، زیرا سطح براق آن فریاد سرگرم کننده و لاستیکی می دهد. اما این نوع چرم از نگهداری بالایی برخوردار است و اگر مراقب نباشیم به راحتی خراشیده می شود، بنابراین باید بدانید که چگونه آنها را در شرایط خوبی نگه دارید.

انجام دهید

مرتباً درخشش خود را بازیابی کنید: چرم‌های اختراع با سطح براقی پوشانده می‌شوند، بنابراین کدر شدن آنها گزینه‌ای نیست. سطح کیف های خود را با یک محلول تمیز کننده شیشه با استفاده از یک پارچه سفید نرم یا پدهای پنبه ای پاک کنید – از استفاده مستقیم از ماده روی کیف خود اجتناب کنید، زیرا ممکن است خیلی قوی باشد و به سطح آسیب بیشتری وارد کند.

لکه‌های سیاه را دور نگه دارید: کیف‌های ساخته شده از چرم لاک در برابر لک‌هایی که لکه‌های تیره باقی می‌گذارند آسیب‌پذیر هستند، بنابراین برای پاک کردن و تمیز کردن آن‌ها، سواب‌های پنبه‌ای را در پاک‌کننده ناخن اشباع کنید و شروع به پاک کردن لکه‌ها کنید.

انجام ندهید

آنها را به صورت تصادفی نگهداری کنید: از آنجایی که ممکن است احتمال خونریزی رنگ وجود داشته باشد، از قرار دادن کیف های چرمی خود روی سطح دیگری خودداری کنید.

همچنین از قرار دادن کیسه ها در کنار هر چیزی که رنگ آمیزی شده است خودداری کنید زیرا ممکن است رنگ ها منتقل شوند و باعث ایجاد لکه های نامطلوب شوند. آنها را با نگهداری مجدد در کیسه های گرد و غباری که ارائه شده است، ایمن نگه دارید. اگر آنها را به اشتباه جا انداخته اید، روبالشی ها نیز کار می کنند. بله، واقعا.نکات مراقبتی برای کیف های چرم وگان/فکس

چرم وگان اغلب به عنوان جایگزینی برای چرم حیوانات (به کیف های فالابلا استلا مک کارتنی فکر کنید). با این حال، از آنجایی که این قطعات مصنوعی (یا مصنوعی) هستند که معمولاً از موادی مانند پلی وینیل کلراید (PVC) و پلی اورتان (PU) ساخته می شوند، دوام آنها به اندازه چرم اصلی قابل توجه نیست.

انجام دهید

ظاهر آنها را جدید نگه دارید: از آنجایی که چرم گیاهی ساخته دست بشر است، تماس مستقیم آن با آب یا محصولات روغنی بی خطر است. توصیه می‌کنیم از روغن بچه استفاده کنید تا به کیف‌هایتان یک لایه محافظ اضافی بدهد – این کار آسیب‌های ناشی از گرما و رطوبت را کاهش می‌دهد.

اغلب آنها را تمیز کنید: اگر کیف های چرم مصنوعی شما شروع به کثیف شدن کردند، از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن آنها استفاده کنید یا به آرامی آنها را با دست بشویید. از استفاده از حرارت یا تمیز کردن خشک خودداری کنید زیرا مواد شیمیایی ممکن است کیف شما را از بین ببرد و منجر به ترک شود.

انجام ندهید

آنها را مستقیماً زیر نور خورشید نگهداری کنید: از آنجایی که چرم به طور مصنوعی تولید می شود، اشعه قوی UVB خورشید ترکیبات مولکولی مورد استفاده برای ایجاد این ماده را تجزیه می کند.

قرار گرفتن در معرض طولانی مدت باعث ایجاد ترک‌های زشت روی سطح می‌شود و کیسه را غیرقابل استفاده می‌کند. مانند سایر انواع کیف های چرمی، نگهداری آنها دور از نور خورشید در محیطی خنک و تاریک به شدت توصیه می شود.نکات مراقبت از کیف های چرم جیر

این چرم بافت به دلیل بافت نرم و انعطاف پذیری که دارد مورد علاقه دوستداران چرم است. با این حال، مواد آن نیز آن را به شدت در برابر کثیفی و آسیب آسیب پذیر می کند، بنابراین مراقبت بیشتری برای محافظت از آنها در برابر سایش و پارگی لازم است.

انجام دهید

از یک اسپری محافظ استفاده کنید: برای اطمینان از اینکه کیسه های جیر شما با آسیب آب یا لکه های مایع قابل مشاهده مواجه نمی شوند، قبل از بیرون آوردن آن ها را با یک اسپری دافع آب بپوشانید. اسپری Jason Markk Repel را در نظر بگیرید – فرمول مبتنی بر آب آن برای استفاده روی جیر بی خطر است و تضمین می شود که کیف های شما را ایمن نگه دارد.

آنها را با ابزار مناسب تمیز کنید: اگر کیف های شما با وجود بهترین توانایی های شما هنوز لکه دار می شوند، سعی کنید از Ecco Nubuck و Sede Eraser استفاده کنید. این مخصوصا برای جیر ظریف ساخته شده است.

انجام ندهید

بگذارید با آب یا روغن تماس پیدا کنند: همانطور که اشاره کردیم، جیر یکی از موادی است که در صورت آسیب دیدن، درمان آن بسیار سخت است، بنابراین سعی کنید از تماس مستقیم با مایعات خودداری کنید. این بدان معنی است که کرم دست نیز وجود ندارد – آنها معمولاً سرشار از روغن هستند که باعث ایجاد لکه های بد می شود.نکات مراقبت از کیف های چرمی عجیب و غریب

احتمالاً «ملکه» کیف‌های دستی چرمی، پوست‌های عجیب و غریب فوق‌العاده لوکس هستند و در بین تمام چرم‌ها از بالاترین درجه برخوردارند. ساخته شده از پوست حیواناتی مانند تمساح، مار پیتون و شترمرغ، اگر یکی از این کیف های منحصر به فرد را دارید (به دنبال کیف های بسیار گران قیمت هرمس کروکودیل برکین)، باید به نگهداری آنها توجه ویژه ای داشته باشید.

انجام دهید

به طور مرتب از نرم کننده چرم استفاده کنید: برخی از پوست های عجیب و غریب مانند پیتون و شترمرغ، رطوبت خود را خیلی سریعتر از سایر کیسه ها از دست می دهند، بنابراین به یاد داشته باشید که آنها را به طور منظم حالت دهید.

انجام این کار هر دو ماه یک بار، یا اگر مرتباً آنها را با خود حمل می کنید، یک بار در ماه، شرط خوبی خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که نرم کننده چرم برای پوست کیف های شما مناسب است، مانند روکش مراقبت از چرم شماره 1 Chamberlain’s Leather Care Liniment که به عنوان ملایم و دوستانه برای پوست های عجیب و غریب شناخته می شود.

نکته اضافی: برای کیسه های خانواده خزنده ها (مانند مارها یا کروکودیل ها)، مطمئن شوید که آنها را در جهت پوسته هایشان تمیز کنید تا از پوسته پوسته شدن جلوگیری شود.

آنها را با دقت نگهداری کنید: نگه داشتن آنها در کیسه های گرد و غبار داخل کمد لباس شما باعث بریدگی آن نمی شود. این نوزادان به ویژه در آب و هوای مرطوب ما به درمان ویژه بیشتری نیاز دارند. آنها را در محیطی با دمای کنترل شده نگهداری کنید یا آنها را در یک ظرف دربسته ببندید تا از تماس هر گونه آلودگی یا رطوبت با چرم جلوگیری شود.

انجام ندهید

بگذارید خیس شوند: کیسه های چرمی با پوست عجیب و غریب طبیعت شکننده ای دارند، بنابراین اگر نوشیدنی خود را روی آنها ریختید، با یک حوله نخی نرم و سفید روی ناحیه آسیب دیده بمالید. محل را مالش ندهید و هرگز از آب و صابون برای تمیز کردن آن استفاده نکنید. به جای استفاده از سشوار آن را با هوا خشک کنید که باعث آسیب بیشتر می شود.

با در نظر گرفتن این نکات مراقبتی، می توانید جلو بروید و به کیف های چرمی خود عشقی را که شایسته آن است بدهید، و از دردسر بازگرداندن آنها در آینده خلاص شوید! از اینکه با چرم نفیس همراه بودید سپاسگذاریم.

امتیاز دهید (سمت چپ بیشترین)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا