آموزش نگهداری چرم

شناخت ابزارهای مورد نیاز برای ساخت چرم

در این مقاله تمام ابزارهای مورد نیاز برای ساخت چرم را به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد. چند اصل اساسی وجود دارد که قطعا برای شروع به آنها نیاز خواهید داشت. شما می توانید ابزار خود را به صورت جداگانه خریداری کنید، یا می توانید بسته ابزار چرم کاری را نیز خریداری کنید. با سایت چرم نفیس همراه باشید.

  • X-act یا چاقوی صنعتی
  • قیچی یا قیچی تیز قوی
  • V-gouge قابل تنظیم
  • پانچ های دستی یا پانچ چرخشی
  • آول
  • پتک (چوبی، پلاستیکی یا چرم خام)
  • دال کوارتز و تخته پوندو یا تخته برش چوبی سنگین
  • تشک برش (یا سایر سطوح برش بزرگ مناسب که برای آسیب رساندن به آن مهم نیستید)
  • خط 20 اسنپ ستر
  • مجموعه های پاره شده
  • چکش
  • سیم چین
  • خط کش 18 اینچ 2 اینچ
  • خط کش فلزی
  • مداد
  • ضایعات مقوای نازک
  • اسفنج یا پارچه
  • نوار چسب
  • چاپگر یا دسترسی به مکانی برای چاپ فایل الگو
  • گیره یا گیره کلاسور

ابزارهای مورد نیاز چرم را بشناسید.

چرم‌کاری نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه در ابزار دارد، فقط هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد، اما هنوز هم می‌توانید با چند ابزار ضروری کارهای زیادی انجام دهید. در اینجا اطلاعاتی در مورد هر یک از ابزارهای اساسی که استفاده خواهیم کرد، آورده شده است.

چاقوی X-Acto – یک ابزار برش چرم ارزان و آسان برای استفاده، برای جزئیات عالی است اما برای برش چرم بسیار ضخیم خوب نیست. مطمئن شوید که تعداد زیادی تیغه اضافی دارید.

قیچی چرم – آنها همیشه تیز می مانند و برای برش طرح های کوچک در چرم نازک تا متوسط ​​عالی هستند.

چرخ برش – یک راه خوب برای برش خطوط مستقیم طولانی در چرم وقتی با خط کش فلزی و تخته برش استفاده می شود، ابزار ضروری نیست، اما برای برش تسمه عالی است.

تشک برش – یک تشک برش خود ترمیم شونده یا سطح صاف، آسیب‌دیده و با مقداری برای برش چرم ضروری است.

V-Gouge قابل تنظیم – شیارهای با عمق متغیر را برای ایجاد چین های تمیز در چرم حک می کند. 

پتک – برای مهر زدن، تنظیم ضربه‌ها و استفاده از منگنه‌های دستی، همیشه می‌خواهید از پتک استفاده کنید، نه چکش. پتک های چرمی به صورت چرم خام، چوبی یا پلی و در وزن های مختلف تولید می شوند. 

چکش – گاهی اوقات برای کارهای چرمی به یک چکش فلزی نیاز دارید، تا کردن، بستن پرچ ها و غیره، ایده خوبی است که یک چکش در اطراف داشته باشید.

سندان کوچک – یک سندان مینی در صورت نیاز به شما یک سطح سخت ثابت می دهد و به شما کمک می کند سوراخ ها را ایجاد کنید و گیره ها و پرچ ها را در مکان های نامناسب قرار دهید.

کوارتز – یک پایه جامد صاف برای مهر زنی و مشت زدن.

تخته پوندو – یک دال پلاستیکی مانند تخته برش که روی دال کوارتز شما می رود تا ابزار شما در حین مشت زدن و مهر زدن تغییر شکل یا مات نکند.

پانچ چرخشی – بدون نیاز به استفاده از چکش و سطح پانچ، به راحتی سوراخ هایی با اندازه های مختلف روی چرم ایجاد می کند، اما نمی تواند بیش از چند اینچ از لبه سوراخ کند.

پانچ های دستی – منگنه های منفرد که هنگام ضربه زدن با پتک روی سطح پانچ سوراخ ایجاد می کنند. استفاده از آن به اندازه یک پانچ چرخشی راحت نیست، اما می توانند سوراخ هایی را در مکان های سخت در دسترس ایجاد کنند و اندازه های بیشتری داشته باشند. ست هایی با سرهای قابل تعویض مقرون به صرفه ترین هستند.

Awls – ابزارهای خراشیدن برای ایجاد سوراخ های کوچک و علامت گذاری چرم. 

پرچ – بست های فلزی ساده دو قسمتی که برای اتصال لایه های چرم به یکدیگر استفاده می شود. موجود در اندازه های مختلف و تمام شده. برخی از انواع را می توان به سادگی با چکش تنظیم کرد، برخی دیگر به ابزارهای تنظیم تخصصی نیاز دارند.

پرچ ستر – ابزاری برای تنظیم انواع خاصی از پرچ ها، معمولاً دو قسمت فلزی که با پتک استفاده می شود.

گیره ها – درب های فلزی ساده که مانند پرچ ها در چرم قرار می گیرند. آن ​​ها از 4 قسمت تشکیل شده اند: درپوش و سوکت و پایه و گل میخ و هر جفت با استفاده از ابزار تنظیم تخصصی متصل شده است.

Snap Setter – ابزاری است که برای قرار دادن نیمه های یک گیره در کنار هم استفاده می شود، معمولاً دو قسمت فلزی که با یک چکش استفاده می شود.

چسب چرم

چسب چرم، سیمان چرم

چسب فوق العاده ای است که برای پروژه هایی که می خواهید لایه ها را به هم بچسبانی یا، اگر هنوز با بازی دوخت دستی خود راحت نیستید، این به شما کمک می کند تا برخی از پروژه های خود را به پایان برسانید.

هنگامی که سیمان چرمی به درستی استفاده شود، می تواند پیوندی تقریباً دائمی داشته باشد.

همچنین چسباندن لایه هایی که قصد دوخت آن را دارید، تمرین خوبی است. این نه تنها به ایجاد پیوند قوی‌تر کمک می‌کند، بلکه تضمین می‌کند که لایه‌های شما در حین دوخت یا ابزارسازی روی شما جابجا نمی‌شوند.

لبه بیولر

لبه های چرمی

یک ابزار لبه دار که حتی به ابتدایی ترین کارهای چرمی شما کمک می کند. این ابزار به شما امکان می دهد گوشه ها و لبه های سخت را بردارید و ظاهری گردتر به آن ها می بخشد.

ابزار Burnishing/Edge Slicker

ابزار براق کننده چرم، فینیشر لبه

این ابزار به شما کمک می کند تا لبه های قطعه خود را براق کنید. با ایجاد اصطکاک کار می کند که لبه های چرم شما را گرد می کند و در عین حال الیاف چرم را صاف می کند.

اگر این کار را به اندازه کافی تکرار کنید، می توانید براقیت طبیعی و خوبی در لبه ها داشته باشید. همچنین می‌توانید از روکش‌هایی مانند صمغ کتیرا برای کمک به تسریع این فرآیند استفاده کنید.

شیار چرم

شیار چرم، چرم دوخت دستی

این یک خط شیاردار و مستقیم برای دوخت شما ایجاد می کند. بخشی از قسمت عمده چرم را از خط بخیه شما جدا می کند که باعث می شود سوراخ کردن آن با سوزن کمی آسان تر شود. 

همچنین دوخت شما را در چرم فرو می‌کند و ظاهری نرم‌تر به شما می‌دهد و از دوخت شما محافظت می‌کند.

امتیاز دهید (سمت چپ بیشترین)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا