کیف

تاریخچه کیف چرم

چرم احتمالاً اولین کشف بادوام بشر در زمینه مواد محافظ است. اجداد ما در اوایل 5000 سال قبل از میلاد از آن برای ساختن کفش، لباس و حتی چادرهای خام استفاده می کردند. شواهد باستان شناسی نشان می دهد که در آن زمان مصریان از چرم برای ساخت دستکش، بطری و تجهیزات نظامی نیز استفاده می کردند. با چرم نفیس همراه باشید تا در مورد تاریخچه کیف چرم بیشتر بدانیم.

این یونانی ها بودند که برای اولین بار فرآیند دباغی را با استفاده از پوست و برگ درختان کشف کردند. شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه آنها از 500 سال قبل از میلاد مسیح شروع به استفاده از نوعی دباغی گیاهی کردند. قابل توجه است که دباغی سبزیجات هنوز به شکل به روز شده خود حتی امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. پس از یونانیان، رومی ها شروع به استفاده از چرم در مقیاس بسیار گسترده کردند و محصولات زیادی از جمله سپر، زین و بند را با استفاده از آن ساختند.

به سرعت در زمان های اخیر، به دلیل دوام و استحکام آن و توسعه فناوری مربوط به پردازش لوازم چرمی آن، به اقلام ضروری خانه تبدیل شده است. کیف چرم مردانه یا زنانه یکی از این محصولات است که هم محصولی کاربردی و هم مد روز است.

تاریخچه کیف چرم

می توان پیش بینی کرد که انسان باستانی برای حمل نوزادان خود به نوعی وسیله نگهدارنده نیاز داشته است. این ممکن است به شکل گسترش به خود لباس باشد. نمونه تاریخی آن مومیایی به نام اوتزی است که در دهه 1990 از کوه های آلپ پیدا شد و قدمتی 3500 دارد.

با توسعه روش‌های جدید استفاده از پوست حیوانات برای ساخت لوازم حمل، شکلی از کیف چرمی شکل گرفت. در همان زمان، از این کیسه های خام چرمی به عنوان وسیله ای برای نگهداری اجتماعات نیز استفاده می شد.

تحولات در کیف های چرمی

چرم اولیه سخت بود و فاقد بافت صاف بود. لباس ها و صندلی های ساخته شده از آن چندان راحت نبود. با این حال، بادوام بود و برخی از محصولات چرمی امروزه حتی پس از صدها سال به شکل بسیار خوبی وجود دارند. با توسعه وسایل سفر، مردم برای نگهداری وسایل ضروری خود به کیف نیاز داشتند. این امر منجر به استفاده گسترده از چرم برای ساخت انواع کیف شد.

در زمان رنسانس، بسیاری از صنعتگران کیف های چرمی بسیار شیک و مفیدی تولید می کردند. در این دوره کیف‌هایی با هدف خاص مانند کیف‌هایی با جیب‌های متعدد و حتی مخفی طراحی شدند.

نتیجه این پیشرفت ها این بود که آزمایش های مختلفی با این کیسه ها شروع شد. پیشرفت های زیادی در طول چند قرن بعد اتفاق افتاد که کیف های چرمی را به اقلام فانتزی تبدیل کردند. محصولات ساخته شده توسط صنعتگران خوب توسط افراد ثروتمند شروع شد. از آنجایی که مواد ارزان قیمت زیادی برای ساخت کیف های نسبتاً بادوام ظاهر شد، این کیف های چرمی دستکاری شده تا حدودی به یک کالای لوکس تبدیل شدند.

کیف های چرمی

تاریخچه مختصری از کیف های چرمی برای زنان

کیف های چرمی شیک و شیک ترندهای دنیای مد امروزی هستند! اکثر خانم ها لباس های شگفت انگیز خود را با یک کیف چرم زنانه خیره کننده تکمیل می کنند. خوب، با وجود اینکه بسیاری از خانم ها عاشق این کیف های چرم بسیار با کیفیت می شوند، داستان کیف های چرمی چیست؟ بیایید تاریخچه کوتاه و هیجان انگیز کیف های چرمی شیک را کشف کنیم.

مصری ها دوست دارند خودنمایی کنند

ممکن است شما را شگفت زده کند، اما اولین ذکر شناخته شده در ادبیات مکتوب مربوط به قرن چهاردهم، مصر است. بسیاری از هیروگلیف‌ها نشان می‌دهند که مصریان باستان کنجکاو کیفی را حمل می‌کردند که به آن «کمربند» می‌گویند. با این حال، به معنای واقعی کلمه کیسه ای برای نگهداری وسایل گرانبها برای مردم باستان بود. مصری های باستان که عاشق تجمل و تجمل هستند، کیف های خود را با سنگ های مختلف می پوشانند. این تزیینات نشانه پولدار بودن است! بنابراین بهتر است سنگ و مهره بیشتری روی کیف خود داشته باشید تا یک زن پولدار به نظر برسید.

قرون وسطی: ظهور باشکوه کیف چرمی

اگرچه مصری ها دوست داشتند کیف هایی شبیه کمربند داشته باشند. ظهور شگفت انگیز کیف های چرمی به قرن شانزدهم می رسد. آن روزها، اروپایی ها به دنبال چیزی کاربردی تر و آسان تر برای استفاده در زندگی روزمره بودند. با این حال، البته باید کیفیت بالایی داشته باشد تا بتوانند برای مدت طولانی استفاده کنند. برخی از آنها ایده چرم را به دلیل کیفیت خوب مطرح کردند. آن‌ها می‌توانستند تا آنجا که می‌خواهند درون آن را حمل کنند. این اختراع نابغه در سراسر کشورهای اروپایی گسترش یافت.

قرن هفدهم: ظهور کیف های چرمی باشکوه

به دنبال افزایش تقاضای مردم در قرن شانزدهم، قرن هفدهم سال کیف های چرمی ظریف بود. برخورد با انواع دستورات غیرممکن بود. با توجه به نیاز به کیف های چرمی شگفت انگیز، مردم شروع به تولید کیف های چرمی درجه یک هم برای زنان و هم برای مردان کردند. رنگ های زیادی استفاده شد، تزئینات و مدل های مختلفی وارد بازار شد. شاید برای همه ما جالب باشد، اما شاید بتوان گفت که در قرن هفدهم کیف های چرمی هم به عنوان نیاز مردانه و هم نیاز زنان به حساب می آمد! پس کیف چرمی به جنسیت خاصی تعلق نداشت!

آغاز قرن بیستم: تولد کیف های دستی

به دنبال تأثیر لباس‌های نئوکلاسیک بر مد، مردم به این فکر افتادند که حمل کیف می‌تواند شیک نباشد و نباید با لباس زنانه ترکیب شود. زنانی که قبلاً کیف‌های کوچکی را حمل می‌کردند، شبیه کیف پول هستند. این کیف های کوچک بسیار تنگ بودند و قرار دادن همه چیز در آن مفید نبود. اگرچه این یک چرخش بزرگ در دنیای کیف بود، اما به لطف این دوره کیف های دستی بیرون آمدند! از کیف‌های دستی به عنوان اکسسوری مردان استفاده می‌شد، اما در آغاز قرن بیستم، طراحان مدل‌های مختلف کیف دستی زنانه را کشف کردند.

بازار بزرگ: بنیاد همکاری های بین المللی

مانند همه مشاغل، صنعت کیف نیز تحت تأثیر جنگ های قرن بیستم قرار گرفت. حتی اگر آن زمان برای پس انداز بود. یک روند جدید ظاهر شد! هر کس می تواند هر کیفی که می خواهد بپوشد. لازم نیست با لباس مناسب باشد.

این چنین انقلابی بود به ویژه توسط زنان جوان تر. Chanel، Louis Vuitton، Kate Spade، Gucci، و همه شرکت‌های جهانی دیگر ظهور کردند و دنیا را اداره کردند! امروزه بسیاری از کیف های چرمی توسط این برندها تولید می شوند، اما اگر دوست دارید چیز خاصی داشته باشید.

امتیاز دهید (سمت چپ بیشترین)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا