آموزش نگهداری چرمکفش

روش های تمیز کردن کفش های چرمی

برای تمیز کردن کفش های چرمی:

1. تمیز کردن کفش های چرمی

  1. 1آلودگی ها را با یک پارچه نرم پاک کنید. تا جایی که می توانید کثیفی و کثیفی را با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید. به عنوان مثال، سعی کنید گل و لای شل را از بین ببرید و نمک اضافی را پاک کنید.
  2. 2یک پاک کننده را با یک برس نرم بمالید. اگر تمیزکننده دارای رویه اپلیکاتور است، از آن برای مالیدن پاک کننده به کفش استفاده کنید. اگر یکی ندارد، از یک برس یا پارچه نرم برای مالش آن استفاده کنید. با برس یا پارچه، دایره های ملایمی ایجاد کنید. هنگام استفاده از صابون زین یا سایر صابون های مشابه از کمی آب استفاده کنید.
    • صابون زین یا هر پاک کننده چرم صاف برای چرم ناتمام یا تمام شده کار می کند. چرم صاف به هر چرمی گفته می شود که بافت ندارد. به عنوان مثال، جیر یک چرم بافت است، بنابراین “صاف” در نظر گرفته نمی شود.
    • با چرم تمام شده، تقریباً هر صابون ملایمی کار می کند، مانند شوینده لباسشویی که برای لباس های شکننده است.
    • از اسفنج استفاده نکنید، زیرا ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشد که ممکن است به چرم شما آسیب برساند.
  3. 3با آب و سرکه با لکه های نمک مقابله کنید. 1 قسمت سرکه را با 2 قسمت آب مخلوط کنید. مخلوط را به آرامی با استفاده از یک پارچه یا برس نرم روی لکه های نمک بمالید. مخلوط را به کفش خود اضافه کنید تا لکه از بین برود.
    • لکه‌های نمک یک اثر سفید روی کفش‌های شما باقی می‌گذارند.
    • این روش همچنین در صورت وجود لک واکس کفش های شما را از واکس پاک می کند.
  4. 4اجازه دهید کفش هایتان در دمای اتاق در هوا خشک شوند. قبل از استفاده از لاک، نرم کننده یا ضد آب و هوا، کفش های خود را بیرون بگذارید تا کاملا خشک شوند. با این حال از گرما استفاده نکنید، زیرا می تواند به چرم آسیب برساند.
    • آنها را حداقل به مدت 15 دقیقه به حال خود رها کنید، اگرچه یک شب بهتر است.

2. جلا دادن کفش شما

  1. 1بند های کفش را بردارید. بند ها می توانند از پخش شدن یکنواخت پولیش یا نرم کننده روی کفش جلوگیری کنند. اگر کفش‌هایتان بند دارد، به آرامی آن‌ها را یکی یکی از پلک‌ها بیرون بیاورید تا زمانی که از کفش جدا شوید.
  2. 2حداقل هر 25 بار پوشیدن کفش های خود را حالت دهید. حالت دهنده به مرطوب شدن چرم کمک می کند. همانطور که خشک می شود، می تواند ترک بخورد و منجر به آسیب دیدن کفش شود. با استفاده از حرکات دایره ای کوچک از یک پارچه تمیز برای مالش نرم کننده استفاده کنید. پس از اینکه کل کفش را حالت دادید، نرم کننده اضافی را بردارید.
    • اگر در مکانی با آب و هوای سخت زندگی می کنید، مانند مکانی با زمستان های یخبندان و پیاده روهای نمکی یا آب و هوای بسیار خشک، باید بعد از پوشیدن کفش های خود 5 تا 10 بار آن را حالت دهید. در آب و هوای کمتر سخت، این کار را هر 15 تا 25 بار انجام دهید.
  3. 3ماهی یکبار برای محافظت از کفش‌هایتان لاک بزنید. با استفاده از فشار کم، از دایره هایی برای اضافه کردن مقدار کمی پولیش به کفش استفاده کنید. یک پارچه نرم یا برس موی اسب برای این کار خوب است. استفاده از پولیش را تا زمانی که روی کفش را بپوشانید ادامه دهید. هر اضافی را پاک کنید 
    • پولیش بر پایه موم محافظت بیشتری از کفش شما می کند.
    • دقت کنید که رنگ لاک را با رنگ کفشتان هماهنگ کنید. هنگامی که فکر می کنید رنگ خوبی دارید، کمی پولیش را در مکانی نامحسوس بزنید تا ببینید آیا مطابقت دارد یا خیر.
  4. 4برای کفش های براق، شین تف را امتحان کنید. برای درخشش تف، پارچه ای را محکم روی انگشتان خود بکشید. کمی آب اضافه کنید. آن را روی یک قسمت روی کفش خود بمالید، که شروع به سفت شدن واکس از قبل روی آن می کند. مالش را تا زمانی که ناحیه براق شود ادامه دهید و با بقیه کفش ادامه دهید. 
    • به طور معمول، پرداخت حدود یک هفته طول می کشد.

3. ضد آب و هوا برای آب و هوای برفی و یخی

  1. 1از یک محصول موم زنبور عسل برای ضد آب بودن کفش های خود استفاده کنید. محصولات ضد آب با موم زنبور عسل در برابر آب و هوا مهر و موم خوبی دارند. محصول را با یک پارچه یا برس تمیز روی کفش بمالید و با دایره های کوچک آن را بمالید. هر گونه اضافی را پاک کنید و بگذارید کفش هایتان خشک شوند.
    • این محصولات را تقریباً یک بار در فصل استفاده کنید.
    • برخی از محصولات دارای اپلیکاتور هستند که می توانید از آن برای استفاده از محصول موم زنبور عسل روی کفش استفاده کنید.
  2. 2از موم معمولی برای یک گزینه ارزان استفاده کنید. موم ساده زنبور عسل را در یک گرم کننده موم ذوب کرده و با یک برس آن را روی چکمه بمالید. یک لایه ضخیم و زشت باقی می گذارد زیرا به سرعت خشک می شود، اما برای ذوب مجدد لایه از تفنگ حرارتی یا خشک کن استفاده می کنید.  از یک تفنگ حرارتی یا سشوار برای ذوب کردن موم روی چکمه استفاده کنید و آن را با برس بمالید.
    • موم زنبور عسل یک ماده ضد آب رایج قبل از ایجاد خمیرهای ضد آب مدرن بود.
    • تقریباً یک بار در فصل واکس بزنید.
  3. 3یک محصول اسپری شده را امتحان کنید تا در برابر آب و هوا مقاوم باشد و ظاهری زیباتر داشته باشد. محصولات اسپری شده به اندازه محصولات موم زنبور عسل لایه ای ضخیم باقی نمی گذارند، بنابراین آنها را برای پوشش زیباتر انتخاب کنید. لاک اسپری را حدود 6 تا 8 اینچ (15 تا 20 سانتی متر) از کفش دور نگه دارید. محصول را در یک لایه ثابت و یکنواخت اسپری کنید. قبل از پوشیدن کفش، اجازه دهید محصول خشک شود.
    • این محصولات به خوبی محصولات موم زنبور عسل ضدآب نیستند یا عمر طولانی ندارند، بنابراین باید چندین بار در طول فصل آنها را دوباره استفاده کنید.
  4. 4برای محافظت از کفش های چرمی خود در هوای مرطوب، گالوش بپوشید. اگر نگران یک جفت کفش چرم مردانه یا زنانه گران قیمت هستید، بهترین راه حل این است که روی کفش های خود گالوش بپوشید، به خصوص اگر در آب و هوای بارانی زندگی می کنید که در آن باید زیاد پیاده روی کنید. شما می توانید از اکثر رطوبت و نمک جلوگیری کنید.
    • گالوش‌ها در اشکال و سبک‌های مختلفی وجود دارند، بنابراین می‌توانید جفتی متناسب با حس مد و ظاهر خود پیدا کنید.

نگهداری از کفش چرم

4. نگهداری کفش های چرمی

  1. 1بین پوشیدن کفش هایتان استراحت کنید. چرم تمایل دارد رطوبت را از منابعی مانند باران، عرق و شبنم جذب کند. استراحت دادن به کفش‌هایتان بین روزهایی که کفش‌هایتان را می‌پوشید به آن‌ها اجازه می‌دهد تا خشک شوند.
    • اگر ترجیح می دهید هر روز چرم بپوشید، یک جفت کفش چرم زنانه یا مردانه متناوب را امتحان کنید.
  2. 2هنگامی که کفش را نمی پوشید، درختان کفش را وارد کنید. چرم اگر تکیه گاه نداشته باشد، به خصوص اگر خیس باشد، می تواند شکل خود را از دست بدهد. یک درخت کفش مقداری از رطوبت را بیرون می کشد و به کفش شما کمک می کند تا شکل خود را حفظ کند.
    • درختان کفش درج هایی هستند که به شکل پای انسان هستند. درج های سرو ناتمام را انتخاب کنید تا آب را از بین ببرید، زیرا پلاستیک رطوبت را جذب نمی کند.
    • روزنامه‌ی تابه‌ای برای جذب رطوبت به جای درخت کفش کار می‌کند، اما برای حفظ فرم کفش‌ها به خوبی کار نمی‌کند.
    نکته تخصصی
    متخصص مراقبت از کفش مارک سیگال ترفند تخصصی: برانکارد چکمه را داخل چکمه ها قرار دهید. برانکارد را برای چند شب در جای خود بگذارید تا شل شوند. همچنین می‌توانید چکمه‌های خود را با چکمه لاستیکی بکوبید یا چکمه‌ها را به شکل دیگری ببندید تا کمی بیشتر بشکنند.
  3. 3کفش‌هایتان را تمیز کنید یا از یک حرفه‌ای بخواهید این کار را قبل از نگهداری آن‌ها انجام دهد. اگر قصد دارید کفش های خود را برای تابستان نگهداری کنید، ابتدا آن ها را تمیز کنید. در غیر این صورت، لکه‌های روی آن‌ها وارد می‌شوند و وقتی آنها را از انبار خارج می‌کنید تمیز کردن آنها تقریبا غیرممکن خواهد بود.
    • آنها را توسط یک متخصص تمیز کنید تا مطمئن شوید که واقعا تمیز هستند.
  4. 4کفش های خود را در پارچه های قابل تنفس نگهداری کنید. چرم برای خلاص شدن از شر رطوبت به هوا نیاز دارد. اگر آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید، کیسه رطوبت را در خود می‌بندد.
    • اکثر جعبه های کفش هوای تازه کافی برای خشک نگه داشتن چرم را فراهم نمی کنند، بنابراین از نگهداری کفش های چرمی در آنها خودداری کنید.

از اینکه تا اینجای مقاله با چرم نفیس همراه بودید سپاسگذاریم.

نوشته های مشابه
5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا