پوشاکمد و استایل

همه چیز درباره تاریخچه کت چرم

با تاریخچه ای غنی، این کت چرمی همیشه دوست داشتنی عملکردی را با مد ترکیب کرده است. کاپشن های چرمی که مورد علاقه مردان و زنان به طور یکسان است، برای هر موقعیتی مناسب هستند. فرقی نمی‌کند برای یک قرار شام بیرون بروید یا با دوستانتان نوشیدنی‌های معمولی بخورید، پوشیدن یک کت چرمی – صرف نظر از اینکه چه لباسی دارید – به شما کمک می‌کند تا بدون دردسر ظاهری جذاب داشته باشید. با چرم نفیس همراه باشید تا درباره تاریخچه کت چرم بیشتر بدانید.

با گذشت بیش از یک قرن، می توان گفت که این ژاکت نمادین به این زودی راه به جایی نخواهد برد. با این گفته، در اینجا تاریخ یک کمد لباس کلاسیک واقعی است: ژاکت چرمی.

ژاکت چرمی در اوایل دهه 1900 متولد شد و منشا آن در لباس نظامی یافت شد. در سال 1917، هیئت پوشاک هوانوردی ارتش ایالات متحده “جلیقه های پرواز” را برای خلبانان جنگ جهانی اول ایجاد کرد. این کاپشن‌های خاص ضروری بودند، زیرا کابین خلبان هواپیماهای جنگنده جنگ جهانی اول در فضای باز و بدون عایق بودند.

نوشته های مشابه

بنابراین، ژاکت چرمی به یکی از عناصر اصلی فرهنگ شهری و کالایی تبدیل شد که نماد وفاداری پوشنده به یک جامعه خاص بود – خواه توسط شورشیان پوشیده شود، چه افراد دور افتاده یا مترقی.

چرم مردانه و زنانه یک منسوجات سنگین است که از پوست حیوانات، معمولاً از پوست گاو به دست می آید. اگرچه نرم و راحت است، اما در مقایسه با سایر منسوجات از ارزش عایق بالاتری برخوردار است. این به این معنی است که پوشیدن یک ژاکت چرمی شما را گرم نگه می دارد، حتی زمانی که هوای زمستان کاملاً بیرون است.

تاریخچه کت چرم در اوایل دهه 1900


اولین استفاده از کت چرم عملی تر از اهداف مد امروزی بود. کت چرم نظامی نمادین که در طول جنگ جهانی اول استفاده شد، توسط خلبانان جنگنده آلمانی پوشیده شد – این سبک بود که در اواخر دهه 30 و اوایل دهه 40 به کت چرمی بمب افکن معروف شد. 

با دمای بسیار سرد در ارتفاعات، گرمای یک ژاکت بمب افکن گزینه بسیار عملی بود. آنها نمی دانستند که این لباس یک روز تبدیل به یک لباس مد بالا خواهد شد!

کت چرم بمب افکن مردانه جو براونز

دهه 1920


در طول دهه 1920، کاپشن چرم مردانه و زنانه هم برای مردان و هم برای زنان تبلیغ می شد، با سبک کت تقریباً یکسان، جدا از یک تفاوت کوچک – جهت دکمه ها. 

این اولین باری بود که عملکرد و مد این ژاکت که قبلاً برای اتومبیلرانی، هوانوردی و موتورسواری به رسمیت شناخته شده بود. می‌توانیم از ایروینگ شات برای این کار تشکر کنیم، زیرا او اولین ژاکت موتورسیکلت را طراحی کرد که در فروشگاه هارلی دیویسون در نیویورک فروخته شد. به نظر می رسد این طرح فوق العاده تاثیرگذار بوده و بسیار شبیه به کت های چرمی به سبک دوچرخه سواری است که هنوز هم می پوشیم.

ژاکت دوچرخه سواری چرمی قرمز زنانه جو براونز
کاپشن دوچرخه سواری چرم سبز مردانه جو براونز

ژاکت چرمی دهه 1950


در دهه 1950، ژاکت چرمی مورد استقبال هالیوود قرار گرفت، زیرا خرده فرهنگ “چربی تر” تصویر نمادین “پسر بد” را ایجاد کرد. نماد آن زمان، ژاکت چرمی در فیلم Grease که در اواخر دهه 50/اوایل دهه 60 در کالیفرنیا می گذشت به نمایش گذاشته شد. در نتیجه، ژاکت چرمی برای نوجوانان و مردان جوان شورشی تمام شد!

محبوبیت این کت چرم در تاریخچه کت چرم در طول دهه ادامه یافت و توسط افراد مشهور متعددی پوشیده شد. این شامل جیمی استوارت است که در فیلم گذر شبانه (1957) بازی کرد، ستاره دیگری که شروع به محبوبیت بیشتر این ژاکت نمادین کرد.

کت چرم جیر مردانه جو براونز با رنگ قهوه ای مایل به زرد
کت چرم زیتونی زنانه جو براونز با جزئیات گلدوزی

کت چرم دهه 1970 و 1980


با شروع رشد راک اند رول، ژاکت چرمی در دهه 1970 به یک ظاهر مورد علاقه تبدیل شد. اسطوره‌هایی مانند بووی که در سال 1977 کت چرمی را برای جلد آلبومش Heroes پوشیده بود، می‌پوشیدند و در آن زمان اغلب با یک کت چرمی تمام قد دیده می‌شد. 

با این حال، دهه‌های 1970 و 80 یک تفاوت عمده با سال‌های گذشته داشتند. در طی این دو دهه بود که کت چرم به طور فزاینده ای در بین خانم ها محبوب شد. ستاره های زن این لباس بیرونی شیک را پوشیدند، از جمله جوآن جت، که در دهه 80 با یک کت چرمی همراه با گروه The Blackhearts راه خود را تکان داد!

ژاکت چرمی نیز در طول دهه 1980 دستخوش دگرگونی بیشتری شد و مایکل جکسون برای موزیک ویدیو Thriller که در سال 1983 منتشر شد، با یک کت چرمی قرمز جسورانه ظاهر شد.

کت چرم قرمز زنانه جو براونز

مد روز مدرن


امروزه ژاکت‌های چرمی سال به سال در باند فرودگاه دیده می‌شوند و هرمس، فندی و لویی ویتون تنها تعدادی از نام‌های مد رده بالا هستند که نسخه‌های خود را به نمایش می‌گذارند. آیا روزی فرا می رسد که کت های چرمی دیگر مد نباشند؟

آیا نمی دانید چگونه یک کت چرم بپوشید؟ فرصت ها بی پایان هستند! از جین‌های جین ساده گرفته تا بلند کردن لباس‌های مشکی کوچک و حتی روی لباس‌های ورزشی‌تان، کاری وجود ندارد که یک کت چرمی نتواند انجام دهد.

کت دوچرخه سواری مردانه جو براونز با کمربند
کت چرم زیتونی زنانه جو براونز با جزئیات گلدوزی

چگونه یک کت چرم با کیفیت را بشناسیم


یکی از اولین چیزهایی که در مورد یک کت چرم طبیعی متوجه خواهید شد، بوی فوق العاده چرم است. در حالی که محصولات مصنوعی می توانند سبک را تقلید کنند، عطر چرم چیزی نیست که بتوان آن را اضافه کرد. همچنین باید شبیه چرم باشد (به نظر واضح است که می دانیم!) اما وقتی دست خود را روی سطح می گذارید، باید صاف، کره ای باشد و دسته ای نشود.

بافت و الگوی کت چرم یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کنید، زیرا این موضوع به خوبی در مورد کیفیت صحبت می کند – چرم زنانه یا مردانه، با بالاترین کیفیت علائم طبیعی و دانه مانند را نشان می دهد. علاوه بر این، بررسی برچسب برای بررسی مواد ساخته شده از آن نیز ایده خوبی است.

کت دوچرخه سواری مردانه جو براونز با کمربند

چگونه کت چرم در طول سال ها تغییر کرده است؟


نه تنها مد ژاکت چرمی در طول قرن گذشته تغییر کرده است، بلکه نحوه ساخت آن نیز تغییر کرده است. به عنوان مثال، اولین “جلیقه بمب افکن” چرمی از پوست گوسفند با روکش پشمی ضخیم برای کمک به گرم نگه داشتن خلبانان در کابین خلبان ساخته شد. با این حال، با محبوبیت بیشتر کت های چرمی و تبدیل شدن به بخشی از مد رایج، طراحان به دنبال جایگزین های مقرون به صرفه تر و در دسترس تر مانند پوست گاو بودند.

ساخت کت چرم راه طولانی را طی کرده است. امروزه بیشتر کاپشن های چرمی در کارخانه ها توسط ماشین آلات ساخته می شوند. با این حال، گزینه‌هایی برای کت‌های چرمی سفارشی نیز وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید آن را سفارش دهید.

کت چرم مردانه و زنانه جو براونز
امتیاز دهید (سمت چپ بیشترین)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا