مد و استایل

پایتخت های مد در جهان کجاست؟

برای علاقه‌مندان به سبک خیابانی و علاقه‌مندان به استایل، پایتخت‌های مد جهان نه تنها به‌عنوان الهام‌بخش اصلی مد، بلکه راهی برای کشف فرهنگ‌های جدید برای لذت بردن هستند. با چرم نفیس همراه باشید تا در مورد پایتخت های مد در جهان بدانید.

در حالی که لندن، نیویورک و پاریس مدت‌هاست که به عنوان برترین شهرهای مد در سطح جهان شناخته شده‌اند، اما مکان‌های منحصربه‌فردی وجود دارد که سبک به زبان انگلیسی تبدیل شده است.

با خیابان‌های شلوغ، انرژی خلاق خام، و مدارس مد پر رونق، بهترین پایتخت‌های مد جهان چیزهای بیشتری برای ارائه دارند.

وقت آن است که خود را از آسایش نجومی خود خارج کنید، پاسپورت مجازی خود را بگیرید و بیایید بهترین پایتخت مد جهان در سال 2022 را کشف کنیم.

رتبه سرمایه ها کشور
1. پاریس فرانسه
2. لندن انگلستان
3. نیویورک ایالات متحده
4. میلان ایتالیا
5. توکیو ژاپن
6. مادرید اسپانیا
7. سئول کره جنوبی
8. تورنتو کانادا
9. برلین آلمان
10. بمبئی هندوستان

پایتخت های مد در جهان:

1/10 پاریس 

فرانسه

پایتخت های مد - پاریس
پایتخت های مد – پاریس (thevou.com)

برای اینکه شهری به عنوان بهترین پایتخت مد جهان معرفی شود، به تاریخ، سنت، طراحان مد، مدارس مد، کت واک های ستاره ای و البته زیرکی تجاری نیاز دارد.

پاریس که قدمت آن به قرن پانزدهم بازمی‌گردد، پایتخت بی‌رقیب مد جهان و شهر برخی از برترین برندهای مد جهان است .

جدا از گشت و گذارهای نفس گیر و غذاهای لذیذ، پاریس برخی از برجسته ترین نام های مد را در دنیای مد لباس به دنیا آورده است.

از کریستین دیور و کوکو شانل و از هوبر د ژیوانشی گرفته تا ایو سن لوران و لویی ویتون، پاریس یک طراح و یک بوتیک برای هر سلیقه ای دارد.

در حال حاضر مقصد شماره یک مد جهان، جای تعجب نیست که چرا هر نماد سبک، تأثیرگذار و سلبریتی مشتاق است که در طول هفته مد پاریس از شهر نور دیدن کند.

علاوه بر این، این پایتخت برجسته مد جهان مملو از موزه‌هایی است که هر هنردوستی باید از آن دیدن کنند.

کاخ گالیرا و موزه ایو سن لورن تنها چند نمایشگاه هنری قابل توجه هستند که ارزش کاوش در هنگام بازدید از پایتخت مد جهان را دارند.

همچنین، مطمئن شوید که در خیابان پرنور شانزه لیزه قدم می زنید و همه برندها و طراحان مد را همراهی می کنید.


2/10 لندن 

انگلستان

پایتخت های مد - لندن
پایتخت های مد – لندن (thevou.com)

لندن مرکز مالی جهان برای بیش از یک دهه و کانون چندفرهنگی، پایتخت بریتانیا و تنها شهری است که در رقابت مستقیم با پاریس برای کسب عنوان بهترین پایتخت مد جهان است.

قدرت لندن به عنوان پایتخت مد جهانی از تاریخ و فرهنگ منحصربه‌فرد آن نشأت می‌گیرد که توسط مدارس مد جذب و تفسیر شده و به سبک‌های منحصربه‌فرد تبدیل شده است.

پایتخت معتبرترین کالج های مد و رتبه دوم در 10 پایتخت مد برتر جهان، سبک مد منحصر به فرد لندن به دوران الیزابت برمی گردد.

لندن خانه اشراف‌ترین خانواده‌های جهان و مرکز خرده فرهنگ پانک بود (هنوز هم هست) که با لباس‌های سرکش بر مد دهه‌های 70 و 80 تسلط داشت.

مدارس مد معروف لندن بهترین مدارس در سطح جهان هستند و سال به سال طراحان مد نوظهوری مانند استلا مک کارتنی، الکساندر مک کوئین، سر پل اسمیت و کریستوفر کین به شهرت جهانی می رسند.

بیایید Vivienne Westwood را فراموش نکنیم، طراح که ظاهر جنبش پانک راک را با مجموعه لباس های رادیکال خود شکل داد، و جان گالیانو معاصر، که در سال 2004 به عنوان پنجمین فرد تأثیرگذار در فرهنگ بریتانیا معرفی شد.

این شهر با جامعه مد بین‌المللی و هفته مد لندن پیشرو ، هر ساله بیش از 250 برند لباس بریتانیا را به مخاطبان جهانی معرفی می‌کند.

لندن علاوه بر اینکه یکی از پایتخت های مد است، یکی از بزرگترین شهرهای جهان وطنی است که در هر گوشه ای از آن موزه ها، فروشگاه ها، رستوران ها و لحظات قابل نمایش در اینستاگرام وجود دارد.


3/10 نیویورک 

ایالات متحده

پایتخت های مد - نیویورک
پایتخت های مد – نیویورک (thevou.com)

نیویورک با صدها طراح مد مبتکر که هر ساله مجموعه‌های مورد علاقه خود را به نمایش می‌گذارند، پس از پاریس به عنوان دومین پایتخت مد جهان شناخته می‌شود.

شهر شلوغ مد و تجارت تعدادی از بزرگ‌ترین نام‌های مد و شیک‌ترین و پیشروترین شرکت‌کنندگان را در هفته مد نیویورک گرد هم می‌آورد .

از رالف لورن گرفته تا توری بروخ و از ورا وانگ تا مارک جاکوبز، ریک اونز و دونا کاران، شهر نیویورک مترادف با طراحان مد مشهور در خیابان های مرتفع و لوکس است.

سبک‌های متمایز نیویورک در قرن بیست و یکم، اپل بزرگ را در صدر برندهای لباس خیابانی قرار داد و از توکیو به عنوان پایتخت برندهای لباس خیابانی، جانشین شد.

بنابراین، جای تعجب نیست که بیش از 183000 نفر در صنعت مد این شهر کار می کنند.

سبک زندگی مجلل، فروشگاه های منحصر به فرد، و اجراهای پر زرق و برق برادوی تنها مواردی هستند که «سیب بزرگ» را بسیار شیک و منحصر به فرد می کنند.


4/10 میلان 

ایتالیا

پایتخت مد - میلان
پایتخت های مد – میلان (thevou.com)

شهر جهانی مد میلان از قرن نوزدهم مورد توجه افراد شیک و شیک قرار گرفته است.

از نظر بسیاری از منتقدان به عنوان مظهر تجمل و پیچیدگی، میلان شهر برندهای طراح برتر مانند روبرتو کاوالی، ورساچه، گوچی، پرادا، دولچه و گابانا و جیمو اترو است.

میلان که به عنوان یکی از پایتخت های مد جهان شناخته می شود، بهترین ها را از نظر صنایع دستی، طرح های جدید و پارچه های درجه یک به نمایش می گذارد.

با این حال، ده سال اخیر تغییرات سیاسی و اقتصادی باعث شده است که میلان درخشش خود را به عنوان یکی از بهترین پایتخت های مد در جهان از دست داده است.

اکثر شهرهای ایتالیا رنج می برند، مدارس مد تحت تأثیر قرار می گیرند و دانشجویان مد برای تحصیل در خارج از کشور، لندن، پاریس یا نیویورک نقل مکان می کنند.

در مقایسه با لندن، جایی که تعداد طراحان مد فارغ التحصیل هر سال افزایش می یابد، تعداد طراحان مد ایتالیایی در پنج سال گذشته رو به کاهش بوده است.

میلانو به عنوان یکی از برترین پایتخت های مد جهان، برای کسب عنوان بهترین شهر مد با پاریس و لندن رقابت می کرد، اما دیگر اینطور نیست.

با این وجود، هفته مد میلان پرچم مد را برای طراحان مد اروپایی حفظ می کند و به عنوان یک نقطه مرجع برای افراد محلی که به دنبال دستیابی به یک نمایه بین المللی هستند عمل می کند.

میلان شهری فوق‌العاده برای خرید مد است، از قدیمی‌ترین مرکز خرید جهان، Galleria Vittorio Emanuele II، تا صنعتگران محلی که کفش‌ها و لوازم جانبی دست‌ساز را با قیمت‌های مقرون به صرفه می‌فروشند. جهت مشاهده کفش چرم زنانه کلیک کنید.

میلانو با تمرکز قوی بر روی لباس‌های آماده یا لباس‌های آماده، پایتخت مد جهان است که سزاوار جایگاهی در فهرست سطل‌های سبک شماست.


5/10 توکیو 

ژاپن

پایتخت های مد - توکیو
پایتخت های مد – توکیو (thevou.com)

یکی از تازه واردان در 10 پایتخت برتر مد جهان در سال 2022، توکیو پایتخت ژاپن و شهری است که مد جایگزین زندگی می کند و نفس می کشد.

توکیو متنوع، جسور و پر جنب و جوش، خانه برخی از برجسته ترین طراحان مد مدرن مانند ری کاواکوبو، ایسی میاکه، کنزو تاکادا و یوهجی یاماموتو است.

این شهر نام خود را بر روی مد لباس های خیابانی با ترکیبی چشمگیر از آسمان خراش ها، تابلوهای نئونی سرگیجه آور و سبک های زیبایی شناسی بنا کرد.

با این حال، توکیو در سال‌های اخیر به دومین بازار بزرگ کالاهای لوکس تبدیل شده است و توانایی منحصربه‌فردی را در ترکیب مد سنتی ژاپنی با فرهنگ لباس‌های خیابانی و طراحان سطح بالا به نمایش می‌گذارد.

از پانک و کازپلی و از لباس های لوکس گرفته تا موری کای و جیارو، خیابان های توکیو مملو از خرده فرهنگ ها، سبک ها و زیبایی های نادر است.

شهری باشکوه با مکان‌های فرهنگی منحصربه‌فرد برای بازدید، و غذای عالی، جای تعجبی ندارد که چرا هزاران مهمان اهل مد آماده حضور در هفته مد دوسالانه هستند.


6/10 مادرید 

اسپانیا

پایتخت های مد - مادرید
پایتخت های مد – مادرید (thevou.com)

مادرید که یکی از متنوع‌ترین، پویاترین و فراگیرترین پایتخت‌های مد در جهان است، مترادف با سنت، خلاقیت و ظرافت است.

هفته مد مادرید که به سال 1985 برمی‌گردد، هر ساله به بسیاری از طراحان جدید و نوظهور فرصتی خلاقانه می‌دهد.

بازیگران بزرگ مد مانند کریستوبال بالنسیاگا، لووه، مانوئل پینا، خسوس دل پوزو، روبرتو ورینو، آدولفو دومینگوئز و سیبیلا سوروندو هر سال مجموعه‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

موزه های رنسانس و هنر معاصر، آسمان آبی آفتابی و بسیاری از گالری های هنری، این شهر را به یکی از جذاب ترین مقاصد در اروپا تبدیل کرده است.

مادرید به دلیل ترکیب نادری از مدارس مد سنتی، علاقه فزاینده به مد پایدار و صنایع دستی کمیاب، جایگاه ششم را در بین 10 پایتخت برتر مد جهان به خود اختصاص داده است.


7/10 سئول 

کره جنوبی

پایتخت های مد - سئول
پایتخت های مد – سئول (thevou.com)

با توجه به اینکه بسیاری از طراحان جوان خود تثبیت شده در سال‌های اخیر به شهرت بین‌المللی دست یافته‌اند، مد کره‌ای طوفانی جهان را به خود جلب کرده است.

سئول به عنوان یکی از برترین پایتخت های مد جهان، به دلیل ارائه الهام از لباس های خیابانی منحصر به فرد و معاصر شناخته شده است.

بسیاری از طرفداران کی پاپ این شهر را مکه سبک می نامند. با این حال، هفته مد سئول مربوط به سال 1987 است.

خیابان‌های سئول با ارائه طیف گسترده‌ای از سبک‌های جسورانه، پر جنب و جوش، و پر زرق و برق، توسط ویراستاران مد، اینفلوئنسرها و خریداران علاقه مند به مد پر شده است.

برخی از بهترین طراحان مد کره ای که قابل ذکر هستند، دونگ جون کانگ، هایین سئو و یونچان چونگ هستند.

بازدیدکنندگان می توانند نه تنها از مد منحصر به فرد کره ای لذت ببرند، بلکه از آسمان خراش های شیک، مراکز خرید بزرگ، محله های پر نور، و غذاهای خوشمزه محلی نیز لذت ببرند.


8/10 تورنتو 

کانادا

پایتخت مد - تورنتو
پایتخت های مد – تورنتو (thevou.com)

تورنتو به عنوان نسخه کوچکتر شهر نیویورک در زمینه مد، تنوع فرهنگی و تجارت شناخته می شود.

صحنه مد شهر پر جنب و جوش، چندفرهنگی و مدرن با استارتاپ های نوآورانه مد، سبک و خلاقیت در حال شکوفایی است.

با برندهایی مانند Roots و Club Monaco و طراحانی مانند دیوید دیکسون که در خانه‌هایشان حضور دارند، هفته مد تورنتو یکی از مورد انتظارترین رویدادهای هر دو سال است.

بازدیدکنندگان می‌توانند از Nordstrom در انتهای شمالی آن و Saks Fifth Avenue بازدید کنند تا چرخش مد لوکس خود را ارتقا دهند یا برای یافتن کالاهای ارزان قیمت یکپارچهسازی با سیستمعامل انتخاب کنند.


9/10 برلین 

آلمان

پایتخت های مد - برلین
پایتخت های مد – برلین (thevou.com)

یک ورود غیرمنتظره به رتبه هشتم در 10 پایتخت برتر مد جهان، برلین است.

برلین که توسط یونسکو جایزه “شهر طراحی” را دریافت کرده است، پایتخت آلمان و منبع مهمی از الهام بخش مد لباس های خیابانی است.

این شهر دائماً از گذشته تاریخی خود الهام می گیرد که پایتخت آلمان را به دو قسمت تقسیم کرده است، برلین کمونیستی و دموکراتیک.

تا زمانی که دیوار برلین تخریب شد، هر دو بخش شهر به‌عنوان موجودیت‌های سبکی منحصربه‌فرد توسعه یافتند، که امکان ظهور یک ترکیب فرهنگی منحصربه‌فرد از فرم‌های مینیمالیسم با لباس‌های مدرن را فراهم کرد.

ادغام سبک ها اغلب در قطعات عالی هوگو باس، نماد مد آلمانی دوران معاصر، به رسمیت شناخته می شود.

در سال‌های اخیر، جامعه فناوری مد برلین با نوآوری‌هایی در اتوماسیون و شخصی‌سازی مد، صنعت پوشاک را تحت کنترل خود درآورده است. جهت مشاهده پوشاک چرم زنانه کلیک کنید.

به همین ترتیب، برلین در خط مقدم لباس های پایدار قرار دارد و بسیاری از طراحان مد از جایگزین های چرم گیاهی و مواد سازگار با محیط زیست استفاده می کنند.

این پایتخت مد جهان می داند که چگونه لباس های اخلاقی و مد پایدار را تبلیغ کند ، زیرا نمایش مد اخلاقی و نمایشگاه سبز دو رویداد محبوب در هفته مد برلین هستند.

برلین یک شهر عالی برای کشف مدهای نسل بعدی است و علاوه بر این، صحنه هنری مشهور، زندگی شبانه فوق العاده و بسیاری از موزه های تاریخی را تجربه خواهید کرد.


10/10 بمبئی

هند

پایتخت های مد - بمبئی
پایتخت های مد – بمبئی (thevou.com)

بمبئی پایتخت تجاری هند و یکی از سریع ترین پایتخت های مد در سطح جهان است.

مجموعه ای از شرکت های تولید نساجی، پارچه های مجلل و گلدوزی های خیره کننده شهر را از بقیه متمایز می کند.

با وفادار ماندن به میراث خود، رنگ‌های درخشان، پارچه‌های دستی و چاپ دیجیتال بر صحنه مد تسلط دارند.

با هفته مد Lakmé India و هفته مد آمازون هند، بازدیدکنندگان می توانند طبیعت متنوع شهر را تجربه کنند و در عین حال بسیاری از برندهای مد محلی و بین المللی را کشف کنند.

جدای از استایل اینسپو، پایتخت برجسته مد جهان به خاطر معماری، موزه ها، سواحل زیبا و تاریخ غنی اش شهرت دارد.

نتیجه گیری پایتخت های مد در جهان

مهم نیست سبک و زیبایی شما، این ده بهترین پایتخت مد جهان سزاوار مهر روی پاسپورت شما هستند.

هر یک از این ده پایتخت مد چیزی منحصر به فرد برای ارائه در مورد تاریخچه مد، سبک های منحصر به فرد، طراحان مد کلاسیک، یا نام های نوظهور دارند.

چه برای گردشگری تفریحی و فرهنگی یا صرفاً مرتبط با مد، پایتخت های اصلی مد بالا تجربه ای یک بار در زندگی (و بسیاری از عکس های زیبا) را برای شما به ارمغان می آورد.

مهم‌تر از همه، شما می‌توانید فرهنگ‌های متنوعی را که مد را بسیار هیجان‌انگیز می‌کنند جشن بگیرید و امیدواریم معاملات مد منحصر به فرد و منحصربه‌فردی داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا