آموزش نگهداری چرم

چگونه از لباسهای چرمی خود نگهداری کنیم؟

مراقبت از لباس چرمی و لباس زیر زنانه چرمی برای حفظ آن در شرایط جدید بسیار مهم است. مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که دستورالعمل های برچسب مراقبت را دنبال کنید!

  •  اگر پوشاک چرم زنانه یا مردانه یا لباس زیر چرمی شما خیس شد، بگذارید در دمای اتاق خشک شود.
  •  اگر پوشاک چرم مردانه یا زنانه یا لباس زیر چرمی شما لک شد، به آرامی لکه های مایع را با یک پارچه تمیز پاک کنید.
  •  این ایده خوبی است که هر از گاهی از یک محصول خوب برای حالت دادن به لباس های چرمی خود استفاده کنید!
  •  لباس های چرمی یا لباس های زیر چرمی خود را روی یک چوب لباسی پهن چوبی، پلاستیکی یا بالشتک دار نگهداری کنید تا به حفظ شکل آن کمک کنید.
  •  لباس های چرمی یا لباس زیر چرمی خود را در محل گرم یا مرطوب قرار ندهید. از آنجایی که گرما باعث از بین رفتن رنگ چرم می شود و رطوبت می تواند باعث رشد کپک/قارچ شود!
  •  لباس‌های چرمی و لباس‌های زیر چرمی باید در محیطی با دمای کنترل شده یعنی در جای خشک و خنک نگهداری شوند!
  •  اگر هنگام نگهداری چرم خود را می پوشانید. آن را با یک پارچه تنفس مانند ملحفه های نخی یا یک روکش بالش بزرگ بپوشانید!
  •  لباس های چرمی یا لباس زیر چرمی خود را با پلاستیک نپوشانید. پلاستیک باعث خشک شدن چرم می شود.
  •  از قرار دادن چرم در معرض نور مستقیم خورشید برای مدت طولانی خودداری کنید.

تمام اقلام چرمی در صورتی که به طور منظم نگهداری و به خوبی نگهداری شوند می توانند برای تمام عمر باقی بمانند. چرم پوست است و همانطور که پوست خود را تمیز می کنید، باید چرم خود را تمیز و تغذیه کنید تا دوام و بافت آن حفظ شود.

حفظ لباس چرمی

نرم کننده های چرم را باید با یک پارچه نرم بمالید تا نه تنها به فرآیند تمیز کردن کمک کند، بلکه پوست حیوانات را نیز به طور موثر آبرسانی کند!

نوشته های مشابه

چگونه از لباس چرمی خود مراقبت کنیم – تمیز کردن

  •  تماس مداوم با رطوبت (عرق، باران، ادرار، الکل و غیره) می تواند باعث سفت شدن چرم شود. قبل از شروع به تمیز کردن تمام سطح اجناس چرمی خود، پاک کننده را روی یک ناحیه کوچکتر و کمتر قابل مشاهده آزمایش کنید. چند دقیقه صبر کنید. اگر اعوجاج رنگی مشاهده نکردید، بقیه مورد را ادامه دهید. تست پچ الزامی است!
  •  هنگام تمیز کردن چرم هرگز از مواد شوینده قوی مانند مواد شوینده استفاده نکنید. همیشه محصولی را انتخاب کنید که به حفظ روغن های روان کننده طبیعی چرم کمک کند نه اینکه آنها را از بین ببرد. اکثر محصولات تمیز کننده فروخته شده در فروشگاه ها و فروشگاه های کفش ایمن هستند. اما، پرسیدن هیچ وقت ضرری ندارد.
  •  آب صابون گرم، استفاده از شامپو بچه یا صابون مشابه، بهترین راه حل پاک کننده برای از بین بردن علائم، لکه ها یا بوهای سخت یا روغنی است. شامپو بچه را قبل از آبکشی به محل لکه های روغنی بمالید. سعی کنید از پاک کننده هایی که هر نوع چربی یا بقایایی باقی می گذارند، خودداری کنید. باقی مانده می تواند چرم را در برابر باکتری آسیب پذیر کند، که چرم را کدر کرده و در نهایت دوخت را از بین می برد. برای حذف پاک کننده اضافی، از یک پارچه کمی مرطوب یا یک برس کوچک در اطراف دوخت استفاده کنید.
  •  مطمئن شوید که صابون/شامپو کاملاً شسته شده است تا سفت نشود.
  •  چرم را هرگز نباید در مقابل منبع حرارت مستقیم خشک کرد زیرا به چرم آسیب می رساند و همچنین باعث سفت شدن پوست می شود. حتماً قبل از خشک شدن چرم خود را تمیز و تمیز کنید. هرگز برای خشک کردن چرم از حرارت استفاده نکنید (باید در هوا خشک شود) و همیشه لباس را در حین خشک شدن پر کنید تا از حفظ شکل آن مطمئن شوید.
  •  هنگام نگهداری اجناس چرمی، آنها را به پایین کمد نریزید، در عوض آنها را آویزان کنید و از تهویه آنها اطمینان حاصل کنید تا از قالب گیری آنها جلوگیری شود.
  •  یک پارچه Nubuck بگیرید (یک پارچه موسلین یا مارکین نیز این کار را می کند). این یک ابزار عالی برای مراقبت از چرم برای تمیز کردن و بازگرداندن کالای شما به ظاهر اصلی آن است.
  •  کالاهای چرمی خود را هر چند وقت یکبار که نیاز دارید تمیز کنید و مطمئن شوید که همیشه بدون گرد و غبار هستند.
  •  هرگز از مواد شیمیایی خانگی یا داروهای خانگی برای تمیز کردن وسایل چرمی خود استفاده نکنید.

نگهداری پوشاک چرمی

چگونه از لباس چرمی خود مراقبت کنید – از بین بردن لکه ها و بوها

عرق کردن: زمانی که چرم کمی سفت می شود یا سوزش خارش دار ایجاد می شود، معمولاً این نشانه آن است که عرق در چرم نفوذ کرده است. شستن در آب گرم با شامپو بچه یا نرم کننده پارچه به نرم شدن چرم و رفع سوزش کمک می کند.

بوها: برای از بین بردن بوها، از یک قاشق چایخوری کریستال های نوشابه بی کربنات در حدود 1 لیتر در لیتر آب گرم استفاده کنید و اجازه دهید محلول در پوست خیس بخورد.

روغن ها و روان کننده های مبتنی بر روغن: جدا کردن آنها ممکن است دشوار باشد. از شامپو بچه یا صابون مشابه در چند قاشق غذاخوری آب استفاده کنید و مالیدن آهسته روی لکه ها می تواند به از بین بردن آنها کمک کند. به طور کامل آبکشی کنید. به عنوان یک جایگزین دیگر، بیشتر لکه های روغن یا چربی را می توان با آسیاب کردن گچ تخته سیاه، پاشیدن آن بر روی ناحیه آسیب دیده و گذاشتن پودر برای یک روز کامل از بین برد.

واکس: کاغذ لکه دار یا کاغذ قهوه ای را روی چرم قرار دهید و سپس یک اتوی سرد/متوسط ​​بزنید تا موم از چرم پاک شود. اتو را روی کاغذ تمیز بلات یا قهوه ای روی نقطه موم بزنید تا کاغذ دیگر موم را جذب نکند.

لکه های ادرار: اسید اوریک موجود در ادرار برای چرم بسیار مضر است. هنگامی که چرم با ادرار تماس پیدا کرد، باید بلافاصله پس از استفاده با آب گرم صابون (شامپو بچه) شسته شود. رها کردن وسایل آغشته به ادرار در طول شب می تواند صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

لکه های خون: اگر اجازه دهید خون خشک شود، چرم سفت و بدبو می شود. اگر خون روی لباس‌های چرمی یا لباس‌های زیر چرمی‌تان ریخت، فوراً با دست بشویید.

بهداشت: میکروب ها را می توان با خیساندن لباس های چرمی در 1 قاشق چای خوری سفید کننده و 1 گالن آب تا 1/2 ساعت از بین برد. بلافاصله پس از سفید کردن، کاملاً بشویید و با دست بشویید. سفید کردن می تواند به چرم آسیب برساند بنابراین حداقل استفاده از آن ضروری است.

چگونه از لباس چرمی خود مراقبت کنیم – از بین بردن کپک و کپک

در صورت ایجاد کپک، یک فنجان الکل مالشی را با یک فنجان آب مخلوط کنید. یک پارچه تمیز را در محلول آغشته کنید و ناحیه کپک زده را پاک کنید. برای کپک ماندگارتر، از صابون ملایم حاوی میکروب کش و آب استفاده کنید. صابون اضافی را با یک پارچه تمیز پاک کنید و بگذارید خشک شود.

شستن لباس چرمی و لباس زیر چرمی

  •  شستشوی دستی در آب گرم.
  •  از شامپو بچه، صابون ملایم یا نرم کننده پارچه استفاده کنید. از مواد شوینده لباسشویی استفاده نکنید. همچنین می توانید از دستمال مرطوب کودک بدون الکل استفاده کنید.
  •  آب لباس چرمی یا لباس زیر چرمی را به آرامی فشار دهید. از پیچ و تاب و چروک شدن لباس خودداری کنید زیرا باعث چروک یا چروک شدن لباس می شود.
  •  اطمینان حاصل کنید که تمام اتصالات فلزی کاملاً خشک شده اند وگرنه ممکن است زنگ بزنند.
  •  روی حوله تمیز و خشک قرار دهید تا رطوبت اضافی جذب شود. در دمای اتاق بدون حرارت مستقیم خشک کنید.
  •  نرم کننده چرم را با یک پارچه نرم بمالید. مطمئن شوید که تمام نرم کننده های اضافی چرم را پاک کنید. نرم کننده چرم را به سمت جیر چرم نزنید.
  •  همیشه در جای خشک و خنک نگهداری شود

اگر شک دارید، لباس های چرمی یا لباس زیر چرمی خود را به طور حرفه ای تمیز کنید. بسیاری از خشکشویی های با کیفیت این خدمات را ارائه می دهند. آنها می توانند در مورد نحوه مراقبت از لباس چرمی خود بیشتر به شما بگویند!

اتصالات فلزی

بیشتر سگک‌ها، پرچ‌ها، ناودانی‌ها، گیره‌ها، حلقه‌ها و غیره، فولادی با روکش نیکل هستند، به استثنای زنجیره‌ای که از فولاد کروم‌کاری شده و سایر اتصالات فلزی که روکش برنجی دارند. اگر اتصالات به طور منظم تمیز نشوند یا پس از تماس با رطوبت تمیز و خشک شوند، زنگ زدگی ایجاد می شود. هنگام تمیز کردن چرم با نرم کننده، استفاده از نرم کننده روی اتصالات فلزی باعث افزایش طول عمر آنها می شود. زنگ زدگی سطح را می توان با برنج یا سیلو از بین برد!

برای لباس های چرمی و لباس زیر چرمی، توصیه می شود به دنبال تولیدکنندگانی باشید که دیگر از آبکاری نیکل استفاده نمی کنند. گذشته از مشکلات ذکر شده در بالا، بسیاری از افراد به نیکل حساسیت یا آلرژی دارند که می تواند در تماس با پوست باعث تحریکات دردناکی شود.

چگونه از لباس های چرمی خود مراقبت کنید – ترمیم آسیب

اگر لباس‌های چرمی و لباس‌های زیر چرمی شما خراشیده یا خراشیده می‌شوند، خراش‌ها و خراش‌های روی چرم را می‌توان با استفاده از لاک کفش/رنگ چرم یا خودکار نشانگر پنهان کرد. ابتدا داخل سجاف را تست کنید تا مطمئن شوید سایه خیلی تاریک/روشن نیست. دوختی که شکسته است بهتر است با چرخ خیاطی سنگین تعمیر شود. بسیاری از خشکشویی ها خدمات حرفه ای تمیز کردن و تعمیر چرم را ارائه می دهند.

نحوه نگهداری از لباس چرم

چگونه از لباس چرمی خود مراقبت کنیم – تهویه

  •  انواع چرم نیاز به حالت دهنده دارند. چربی‌ها و/یا روغن‌های موجود در نرم‌کننده‌ها به روان‌کاری چرم و تجدید انعطاف‌پذیری آن کمک می‌کنند.
  •  مراقب محصولات حاوی نفت یا روغن معدنی باشید. آنها در طول زمان به کالاهای چرمی شما آسیب می رسانند.
  •  مانند محصولات پاک کننده، از نرم کننده هایی که پسماندهای غلیظ و چرب باقی می گذارند خودداری کنید. در عوض، به دنبال محصولاتی باشید که به الیاف چرم نفوذ می کنند.
  •  اقلام چرمی خود را چندین بار در طول فصل حالت دهید. اگر مورد در معرض آفتاب گرم یا رطوبت قرار دارد، این کار را بیشتر انجام دهید.
  •  اگر چرم شما مرطوب شده است، با استفاده از کمی نرم کننده درست قبل از خشک شدن کامل، انعطاف پذیری آن را بازیابی کنید. Lexol به طور کلی حالت دهنده خوبی برای اکثر چرم ها است.

چگونه از لباس چرمی خود مراقبت کنیم – پولیش

این سوال که چگونه از لباس های چرمی خود مراقبت کنید، استفاده از پولیش ها و رنگ ها را نیز به دنبال دارد!

  •  برای اینکه ظاهری تمیز و براق داشته باشید، اجناس چرمی خود را با یک ماده پولیش خوب جلا دهید. هنگام پرداخت مراقب باشید، زیرا برخی از محصولات حاوی مواد رنگی هستند که ممکن است رنگ طبیعی چرم را لکه دار کنند.
  •  برخی از محصولات همچنین ممکن است منافذ چرم را مسدود کنند و باعث آسیب دائمی شوند. این معمولاً در مورد موم ها و بسیاری از محصولات مبتنی بر سیلیکون صدق می کند. (باز هم، شما همیشه باید قبل از ادامه کار با بقیه موارد، یک محصول جدید را روی یک ناحیه کوچک و کمتر قابل مشاهده آزمایش کنید.) همچنین، به خاطر داشته باشید که استفاده از روغن راسو یا سایر چربی های حیوانی ممکن است چرم را تیره کند.
  •  چرم خود را صاف کنید تا بدرخشد.
  •  محافظت از لباس های چرمی و لباس زیر چرمی:
  •  محافظت شاید مهمترین مرحله مراقبت از چرم باشد. بدیهی است که شما باید سعی کنید قبل از پوشیدن هر وسیله چرمی جدید از آن محافظت کنید.
  •  توصیه می شود از اقلام چرمی خود در برابر رطوبت مانند باران، برف، عرق و سایر خطرات مایع محافظت کنید. چرم محافظت نشده به سرعت سفت می شود و می ترکد. باز هم مراقب محافظی که انتخاب می کنید باشید. برخی از محافظ ها ممکن است منافذ چرم را با چربی پر کنند، که در نهایت تمیز کردن، حالت دادن و پرداخت را دشوارتر می کند.
  •  همیشه محافظ چرم را روی چرم تمیز و خشک بمالید. آن را به صورت دوره ای بمالید و قبل از پوشیدن از خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  •  چندین نوع چرم نیاز به نگهداری تخصصی تری دارند. اگر شک دارید، چرم خود را به صورت حرفه ای تمیز و نگهداری کنید.

چگونه از لباس چرمی خود مراقبت کنیم – نکات نگهداری

نگهداری مناسب یک جنبه ضروری از نحوه مراقبت از لباس چرمی شماست!

  • · وسایل چرمی خود را همیشه در مکان های خنک و خشک نگهداری کنید.
  • · هرگز چرم را در کیسه های پلاستیکی یا سایر پوشش ها یا ظروف غیر متخلخل نگهداری نکنید.
  • · هنگام آویزان کردن شلوار یا کاپشن چرم مردانه یا زنانه، از استفاده از چوب لباسی فلزی خودداری کنید.

از اینکه با چرم نفیس همراه بودید سپاسگذاریم.

امتیاز دهید (سمت چپ بیشترین)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا