دسته‌بندی نشده

پوسته شدن در محصولات چرمی به چه دلیلی رخ می دهد؟

پوسته شدن چرم می تواند از دو منبع مختلف ایجاد شود. برای مراقبت صحیح از اجناس چرمی، آگاهی و درک این دو متغیر بسیار مهم است. دلیل اینکه کالاهای چرمی پوسته می شوند این است که از چرم تقلبی یا چرم چسبیده ساخته شده اند که نوعی چرم طبیعی با کیفیت پایین است. با گذشت زمان، چرم مصنوعی شکافته می شود، پوست می کند و محو می شود. چرم طبیعی که با چسب چسبانده شده است ممکن است با گذشت زمان پوست کنده شود. بخش‌هایی از چرم طبیعی گاهی اوقات پوست می‌گیرند، اگرچه این معمولاً به دلیل نوع پرداخت به آن یا چرم است که برای مدت طولانی مراقبت و نگهداری نشده است. با چرم نفیس همراه باشید.

آیا چرم واقعی پوست می کند؟

چرم واقعی به ندرت پوست می کند، اما اگر مراقبت کافی از آن نداشته باشید و بدون تمیز کردن و حالت دادن به آن به طور روزانه استفاده کنید، ممکن است آسیب ببیند. این امکان وجود دارد که کت یا مبلمان شما به دلایل دیگری پوسته پوسته شده باشد. تمیز کردن بیش از حد ممکن است گاهی اوقات تأثیر منفی داشته باشد. وقتی از محصولات نادرست استفاده می کنید، ممکن است چرم کاملا خوب را از بین ببرید. بنابراین، اگر می‌خواهید اجناس چرمی خود را جدید نگه دارید و از پوسته شدن آنها محافظت کنید، مطمئن شوید که همه چیزهایی را که باید در مورد نگهداری چرم بدانید، می‌دانید. نوعی که با آن کار می کنید، کیفیت آن، و مواد شیمیایی پاک کننده مناسب، از جمله موارد دیگر. ژاکت شما با کفش های چرمی شما متفاوت خواهد بود زیرا همه چرم ها برابر نیستند.

تعریف چرم طبیعی چیست؟

چرم از پوست و پوست حیوانات ساخته می شود. سپس حیوان پس از ذبح پوست کنده می شود. یک تکنیک برنزه کردن برای آماده کردن پوست یا مخفی کردن پوست استفاده می شود. فرآیند دباغی باعث تولید چرم به عنوان یک محصول نهایی می شود. چرم طبیعی دارای خواصی است که آن را به بادوام ترین و مطلوب ترین گزینه تبدیل می کند. چرم طبیعی در برابر آب و هوای سخت مقاوم است، دارای ظرفیت باورنکردنی برای کشش بدون شکستگی است، در برابر سوراخ شدن مقاوم است، می‌تواند به شکل دلخواه قالب‌گیری و قالب‌گیری شود و ممکن است تا آخر عمر باقی بماند.

نوشته های مشابه

لایه برداری چرم طبیعی به دلایل مختلف 

می خواهید بدانید که  آیا چرم پوست می کند یا نه؟ هنگامی که علائم یا ظاهری از پوسته شدن و ترک بر روی جسم چرمی طبیعی شما وجود دارد، معمولاً نوعی پوشش استفاده شده روی چرم است که در حال شکستن است، نه خود چرم. در شرایط خاص، چرم طبیعی ممکن است در نتیجه استفاده از مواد شیمیایی پاک کننده نادرست یا نرم کننده، یا عدم مراقبت و نگهداری از چرم برای مدت طولانی پوسته شود یا ترک بخورد. در نهایت بریدن چرم با یک وسیله تیز باعث پوسته شدن آن می شود. احتمال زیادی وجود دارد که اجناس چرمی طبیعی شما پوست کنده یا شکافته نشود. چرم طبیعی بسیار محبوب است زیرا با گذشت زمان غنی تر و تیره تر می شود.

عواملی که باعث لایه برداری چرم می شوند

همانطور که قبلا گفته شد، پوست به دلیل شرایط مختلف پوست می شود. این عناصر باعث پوسته شدن و شکستن چرم و در نهایت تخریب و تخریب آن می شوند. چه اقلام چرمی ساخته باشید و چه کالاهای چرمی طبیعی، این معیارها متفاوت است. با این حال، شناخت این عناصر به شما کمک می کند تا بفهمید که چگونه پوست را از پوسته پوسته شدن دور نگه دارید زیرا می توانید به راحتی از آنها دوری کنید یا وسایل چرمی خود را از آنها دور نگه دارید. برخی از این عناصر در زیر ذکر شده است.

عواملی که باعث لایه برداری چرم می شوند

1- چرم ممکن است توسط اجسام نوک تیز از هم جدا شود.

هنگامی که کالاهای چرمی طبیعی خود را در نزدیکی چاقوی تیز، قیچی یا حتی سوزن قرار می دهید، ابزار تیز در تماس نزدیک با کالاهای چرمی قرار می گیرد، به پوسته شدن حساس است. این دلیل اصلی است که چرا اقلام چرم طبیعی در وهله اول به راحتی پوسته می شوند. از طرف دیگر، چرم طبیعی به دلیل شرایط دیگر، کمترین خطر پوسته شدن را دارد زیرا با گذشت زمان تیره و غنی می شود.

2 – در چرم طبیعی، درزگیر پوست کنده می شود.

در اکثر مواقع، پوسته شدن و ترک خوردگی که در اجناس چرم طبیعی می بینید ناشی از اسپری شدن سیلر یا پوشش روی آن است، نه خود چرم. البته، مواد شیمیایی قوی هنگامی که به هم نزدیک می شوند، سطح را تحریک می کنند. در نتیجه، پوسته شدن یا ترک خوردن رخ می دهد. شبیه زمانی است که از لایه بردارهای شیمیایی شدید روی پوست خود استفاده می کنید که باعث می شود پوست قدیمی پوست کنده و شکسته شود.

3- مقصر غفلت و سهل انگاری است.

این دو دست به دست هم می دهند، زیرا بی توجهی به مراقبت از محصولات چرمی نشان دهنده عدم توجه به آنها است. اگر از وسایل چرمی خود غافل نباشید، نمی توانید از آنها مراقبت نکنید. این دو به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند که یکی از دلایل اصلی لایه برداری چرم طبیعی در وهله اول است.

4 – مبلمان چرمی شما در صورت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید ممکن است آسیب ببیند.

در اکثر مواقع، این اتفاق برای مبلمان ساخته شده از چرم چسبیده، که از قطعات چرم طبیعی تشکیل شده است که توسط یک چسب به هم چسبیده اند، اتفاق می افتد. چرم پیوندی هنوز از چرم واقعی ساخته می شود، اما دوام، کیفیت و استحکام رقبای چرم طبیعی خود را ندارد.

هنگامی که مبل یا کاناپه چرمی شما در معرض اشعه های خشن خورشید قرار می گیرد، که عموماً حاوی اشعه ماوراء بنفش است که به طور بالقوه می تواند به کیفیت چرم شما آسیب برساند، که در حال حاضر با توجه به اینکه کیفیت مبل چرمی چسبان شما به خطر افتاده است، نگرانی اصلی است.

چگونه از پوسته شدن چرم جلوگیری کنیم: نکات و ترفندها

اکنون که دلایل لایه برداری چرم در وهله اول را توضیح دادیم، زمان آن فرا رسیده است که با تکنیک ها و تاکتیک های زیادی که می توانیم برای جلوگیری از پوسته شدن اقلام چرمی خود و در نتیجه از دست دادن ارزش و ظاهر کلی خود به کار ببریم، آشنا شویم. با این حال، به خاطر داشته باشید که پیشنهادات مختلفی در مورد انواع مختلف چرم مانند مصنوعی، طبیعی و چسبنده اعمال می شود. 

1 – مراقبت منظم از چرم خود را فراموش نکنید

این مهم ترین چیزی است که هنگام مراقبت از چرم خود باید به خاطر بسپارید. همانطور که قبلاً گفته شد، عدم هماهنگی در مراقبت از وسایل چرمی تأثیر نامطلوبی بر سطح و کیفیت چرم شما خواهد داشت، بنابراین سعی کنید تا حد امکان ثابت قدم باشید.

اگر دائماً از آن مراقبت کنید و برای نگهداری مداوم و منظم آن تلاش کنید، برای محصولات چرمی شما معنای بسیار بیشتری خواهد داشت. از این گذشته، شما پول زیادی برای چیزهایی پرداخت کرده اید، بنابراین منطقی است که از آنها مراقبت کنید تا بازده مناسبی از سرمایه خود داشته باشید.

2- از قرار دادن اجناس چرمی خود در معرض نور خورشید برای مدت طولانی خودداری کنید.

این نکته برای مبلمان چرمی مانند مبل، کاناپه، فوتون، عثمانی و سایر وسایلی که ممکن است در خانه داشته باشیم، کاربرد دارد. مبلمان چرمی که برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار گرفته اند ممکن است ترک بخورند و پوسته پوسته شوند و ظاهری نامناسب و نامرتب داشته باشند. 

اگر می خواهید مبلمان چرمی خود را در آینده بفروشید و مبلمان خود را دور از پنجره جابجا کنید، این توصیه را جدی بگیرید. اگر نمی توانید آنها را در جلو یا کنار پنجره قرار دهید، می توانید با آویزان کردن پرده ها روی پنجره ها سازگار شوید. پرده هایی با رنگ روشن در دسترس هستند که در ماه های گرم سال مفید خواهند بود.

3- روی سطح چرم روغن بمالید

از آنجایی که اکثر صاحبان کالاهای چرمی از اقلام چرمی خود مراقبت می کنند، این پیشنهاد عالی تلقی می شود. استفاده از روغن هایی مانند روغن زیتون و روغن نارگیل به محصولات چرمی شما لایه ای از محافظت را اضافه می کند. این به مرطوب نگه داشتن سطح چرم شما کمک می کند.

اگر روغن زیتون یا نارگیل در دست ندارید، روغن معمولی بچه کفایت می کند. برای پخش یکنواخت و موثر روغن ها، یک لایه بمالید و به آرامی با یک پارچه نرم به همه جای آن بمالید. این نه تنها چرم شما را در لمس صاف و انعطاف پذیر می کند، بلکه لایه ای تازه از درخشندگی به اجناس چرمی شما می بخشد.

4 – اجسام تیز باید دور از چرم نگهداری شوند

چرم طبیعی، همانطور که قبلاً گفته شد، بعید است در بیشتر شرایط پوست کنده یا بشکند. با این حال، اگر قرار بود باز شود، به طور کامل از بین می رفت. چاقوها، مدادها، قیچی‌ها و سایر چیزهای تیز را باید از محصولات چرمی خود دور نگه دارید. چیزهای نوک تیز را نباید داخل کیف یا کیف پول چرم مردانه یا زنانه خود بگذارید زیرا ممکن است لایه ها را سوراخ کرده و به داخل محصولات چرمی شما آسیب برساند.

نحوه بازیابی چرم پوست کنده (چرم طبیعی)

جلا و رنگ نهایی چرم طبیعی ابتدا شروع به کنده شدن می کند. پوست کنده شده را با انجام کارهای زیر ترمیم کنید:

  • پوست لایه بردار چرم را بعد از تمیز کردن با صابون ملایم با یک حوله مسواک بزنید و خشک کنید.
  • به چرم یک سطح چسب بدهید تا رنگ جدید به آن بچسبد.
  • اجازه دهید پس از پاک کردن سطح چرم با الکل دناتوره خشک شود.
  • سطح را با کاغذ سنباده 240 سنباده بمالید تا هر گونه کثیفی باقی مانده و چرم آسیب دیده پاک شود.
  • یک اسپری آماده را به آرامی اعمال کنید.
  • دو یا سه لایه از رنگی که مکمل چرم است اسپری کنید و اجازه دهید هر لایه بین استفاده ها خشک شود.

نحوه بازیابی چرم پوست کنده (چرم طبیعی)

1 – مرطوب کننده و نرم کننده

تمیز کردن چرم و استفاده از نرم کننده و به دنبال آن یک مرطوب کننده مناسب چرم، شاید یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین راه ها برای جلوگیری از پوسته شدن آن باشد. خشکی یک علت معمولی پوسته شدن چرم است، از این رو مرطوب کردن آن برای جلوگیری از ترک خوردن و لایه برداری اضافی ضروری است. 

2 – پرکننده برای چرم

پس از تراشیدن محل لایه برداری با تیغ، پرکننده چرم را که یک ماده کرم مانند است، روی سطح چرم بمالید. برای اعمال پرکننده در ناحیه آسیب دیده، از یک کاغذ سخت، یک کارت اعتباری، یک چاقوی کره یا یک چاقوی بتونه استفاده کنید. مراقب باشید که از ناحیه سالم لباس یا مبل دوری کنید. اجازه دهید فیلر به خودی خود کاملاً خشک شود. حرفه ای ها حتی از کاغذ بسته بندی پلاستیکی برای دادن طرح یا بافتی که با بقیه چرم مطابقت دارد به پرکننده استفاده می کنند. هنگامی که پرکننده خشک شد، با یک لایه نهایی رنگ چرم برای یک روکش عالی، آن را ببندید.

3 – تکه های چرم

این روش برای ترمیم سطح پوست کنده شده دشوارتر است. برای شروع، انتخاب وصله مناسب برای ژاکت یا مبلمان کار دشواری است، و حتی اگر این کار را انجام دهید، برای دوختن آن به یک استعداد متخصص واقعی نیاز دارد تا آن را شبیه نو جلوه دهد. جایگزین دیگر این است که یک چسب چرم مصنوعی بخرید و آن را در ناحیه آسیب دیده بخیه بزنید. این یک روش کمتر موثر و کم هزینه تر برای تعمیر یک محصول چرمی پوست کنده است. برای استفاده موثر از این استراتژی، به ابزارهای لازم و مهارت های مناسب نیاز دارید. 


چگونه می توانید چرم مصنوعی را تعمیر کنید؟

یک کیت تعمیر چرم چسبانده شده مناسب برای ترمیم چرم چسبیده پوسته شده یا چرم مصنوعی تهیه کنید.

  • قسمت لایه برداری را بردارید و آن را برش دهید.
  • محل لایه برداری را با یک پارچه بدون پرز و کمی آب تمیز کنید.
  • پارچه پشتی را از کیت تعمیری که خریداری کرده اید اضافه کنید.
  • پس از چسباندن چسب وینیل به محل، اجازه دهید تا خشک شود.
  • ناحیه چرم را با مواد رنگ موجود در کیت تعمیر تطبیق دهید.
  • پس از خشک شدن، سطح را با سمباده 320 سنباده بزنید تا صاف شود.

در نهایت، باید دائماً مراقبت و نگهداری از اقلام چرمی خود را در اولویت قرار دهید تا از پوسته شدن، ترک خوردن و در نهایت آسیب دیدن آنها جلوگیری کنید که بر ظاهر و کیفیت آنها تأثیر می گذارد. 

اگر به درستی از وسایل چرمی خود مراقبت کنید، در آینده نیازی به خرج کردن پول زیادی نخواهید داشت. حتی اگر از چرم مصنوعی ساخته شده باشد، باز هم گرانتر از سایر موارد است، بنابراین باید با احتیاط با آن رفتار کنید.

همچنین بسیار مهم است که بدانیم چون چرم مصنوعی و چرم طبیعی متفاوت ساخته می شوند، آنچه برای چرم مصنوعی مناسب است ممکن است همیشه برای چرم طبیعی کارایی نداشته باشد. با این حال، منطقی است که چنین استنباط کنید که چه چرم مصنوعی یا طبیعی در اختیار دارید، باید طوری با آن رفتار کنید که گویی یکی از چیزهای ارزشمند شماست و برای جلوگیری از هرگونه آسیب، مانند پوسته شدن، با آن رفتار کنید. جهت دانستن تفاوت چرم طبیعی و چرم مصنوعی کلیک کنید.

در نهایت، محصولات چرمی خود را دارایی در نظر بگیرید. شما ممکن است اجناس چرمی خود را با قیمت های بسیار بالاتر بفروشید و اگر از آنها مراقبت کنید درآمد بیشتری کسب کنید، به خصوص اگر آنها کالاهای چرم طبیعی درجه یک هستند. باید بدانید که کیف های هرمس به دلایلی گران هستند.


نتیجه

سوال اصلی این است که آیا باید تمام کارهای تعمیر لوازم جانبی پوست کنده پوست خود را انجام دهید؟ خوب، این به شدت آسیب، وابستگی عاطفی شما به کالا و نوع چرمی که با آن کار می کنیم بستگی دارد. چرم واقعی گران و ماندگار است، اما اگر به آن آسیب رسانده اید، سعی کنید آن را تعمیر کنید. از طرف دیگر، چرم مصنوعی ارزان‌تر است و به جای هدر دادن زمان، تلاش و هزینه برای وصله آن، فقط باید یک چرم جدید تهیه کنید، زیرا این احتمال وجود دارد که هرگز نتوانید آن را زیبا جلوه دهید. دوباره به عنوان جدید نه اینکه در مورد مفهوم چرم پوست کنده می شود یا نه واضح نیست؟ روش مناسب را انتخاب کنید و از مرتب شدن مسائل لذت ببرید.

امتیاز دهید (سمت چپ بیشترین)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا