کفش

زیره کفش چرم مردانه

زیره کفش چرمی یکی از مهمترین قسمت های محصول به شمار می آید که نقش بسیار مهمی در راحتی و کیفیت آن دارد. بسیاری از برندهای تولید کننده کفش چرم در داخل کشور، سعی می کنند از مناسب ترین نوع زیره برای راحتی و زیبایی محصول استفاده کنند. مجموعه چرم نفیس نیز یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید انواع محصولات چرمی به ویژه کفش چرم مردانه است که از بهترین نوع زیره در کفش های تولیدی خود استفاده می کند.

زیره کفش چرم مردانه چیست؟

بیرونی ترین بخش محصول می باشد که با سطح زمین در تماس است. زیره علاوه بر اینکه روی دوام و ماندگاری کفش های چرمی تاثیر بسیار زیادی دارد، باعث محافظت و راحتی پاها نیز می شود. بسیاری از برندها برای جذابیت کفش‌های چرمی خود اقدام به طراحی‌های خاص در بخش زیره آن می‌کنند که روی ظاهر محصول نیز تاثیر مثبت دارد.

انواع زیره کفش چرم مردانه

زیره کفش چرم مردانه در انواع مختلفی وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی ها و کاربرد مخصوص به خود است. شاید بسیاری از افراد اطلاعات لازم در خصوص نوع زیره ها را نمی دانند که در ادامه به معرفی کلی هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

زیره لاستیکی

زیره لاستیکی یکی از مقاوم ترین نمونه ها می باشد که از وزن بالایی برخوردار است. کیفیت بالای این زیره ها باعث شده تا بیشترین کاربرد را در کفش های نظامی و کوهنوردی داشته باشد. میزان ماندگاری و سایش این زیره ها نسبتا خوب بوده و اصطکاک آن نیز متوسط است.

زیره Rubber

کلمه رابر که در قسمت مشخصات برخی مدل های کفش چرم مردانه نوشته می شود، مشخص کننده نوع زیره آن می باشد. این زیره از اصطکاک بسیار بالایی برخوردار بوده و امکان شکستگی و سایش در آن وجود ندارد. به دلیل ماندگاری و استحکام بالای این زیره، از آن در کفش های مخصوص طبیعت گردی و کوهنوردی نیز استفاده می شود. زیره رابر نسبت به برخی از زیره های دیگر مثل اوا، سنگین تر است.

زیره EVA

بیشترین میزان کاربرد زیره کفش چرم مردانه، از نوع زیره EVA می باشد که دلیل اصلی آن نیز مشخصات و ویژگی های آن نسبت به سایر زیره ها است. در ساخت این نوع زیره از مواد نرم و انعطاف پذیری استفاده می‌شود تا قابلیت تحمل وزن بسیار بالا و ضربه‌های سنگین را داشته باشد.

زیره PU

بهترین نوع زیره کفش چرم مردانه از دیدگاه بسیاری از کارشناسان، زیره پیو می باشد. تمام ویژگی هایی که یک زیره خوب باید داشته باشد را می توان در این نوع زیره پیدا کرد. از مهمترین مشخصات زیره های پیو می توان به مقاومت بالا، وزن سبک، عایق حرارتی خوب و درصد شکستگی بسیار پایین اشاره کرد.

 

زیره-چرم

زیره چرم

زیره TPU

کسانی که به دنبال زیره کفش چرم مردانه مقاوم در برابر سایش و لغزش هستند باید از کفش‌هایی که زیره تی پیو دارند، استفاده کنند. این زیره با وجود استحکام بالا از انعطاف قابل توجهی نیز برخوردار بوده و یکی عایق حرارتی خوب نیز می باشد.

زیره ترمو و ترمولایت

اگر زیره کفش چرم مردانه از نوع ترمو باشد، امکان راه رفتن روی سطوح لغزنده بسیار راحت خواهد بود. ترمو یکی از بهترین زیره ها از لحاظ عایق حرارتی می باشد و باعث استفاده از کفش در تمام فصل های سال می شود. از دیگر ویژگی های این زیره می توان به وزن سبک، نداشتن امکان شکستگی و میزان اصطکاک متوسط آن اشاره کرد.

زیره PVC

از زیره PVC در ساخت انواع کفش ها به ویژه کفش چرمی استفاده می شود. تولید این زیره به صورت تزریق مستقیم بوده که با اضافه کردن برخی مواد به آن، میزان سختی آن کاهش می یابد. ویژگی های کلی این زیره به صورت زیر می باشند.

  • وزن متوسط
  • عایق حرارتی متوسط
  • امکان شکستن ندارد
  • امکان سایش ندارد
  • میزان اصطکاک متوسط

زیره چرمی 

یکی از لوکس ترین نمونه های زیره کفش چرم مردانه، نوع چرمی است که از زمان های قدیم تا کنون مورد استفاده قرار می گیرد. از این زیره بیشتر برای کفش های رسمی و لوکس استفاده می شود که دوام بالایی نیز دارد. به دلیل گردش هوا در کفش زیره چرم، امکان تنفس پاها وجود داشته و از بو گرفتن پاها جلوگیری می شود.  در مقایسه با سایر مدل ها نیاز به مراقبت و نگهداری دارد.

بهترین زیره کفش چرم مردانه

انتخاب زیره کفش چرم مردانه به صورت مستقیم روی ماندگاری و راحتی آن تاثیرگذار است. هر کدام از این زیره ها که در این مقاله نیز به آن اشاره شد، دارای ویژگی های مخصوص به خود بوده و قابلیت استفاده در انواع کفش های چرم مردانه را دارند. زیره های PU، TPU، Rubber و EVA جزء مقاوم ترین و راحت ترین زیره ها می باشند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

انتخاب بهترین نوع زیره برای کفش های چرمی باید با در نظر گرفتن کاربرد و نوع آن انجام گیرد. زیره های پیو یکی از محبوب ترین نمونه ها در ساخت کفش های چرمی به شمار می آید.

بهترین زیره کفش چرم مردانه مناسب برای شما

مناسب ترین زیره کفش چرم مردانه برای درصد بالایی از افراد به ویژه شما، زیره های پیو می باشد. این زیره دارای مقاومت بالا، وزن سبک، سایش کم و اصطکاک مناسب می باشد. هر کدام از این ویژگی ها باعث شده تا این زیره، بیشترین میزان رضایتمندی را نزد مخاطبان کفش چرمی داشته باشد.

کفش-چرمی

کفش چرمی

روش های تشخیص چرم اصل از تقلبی 

یکی از مهمترین نکات در کیف و کفش چرمی، تشخیص چرم اصل از تقلبی است. کسانی که به دنبال خرید محصولات چرمی اصل مثل کیف مردانه چرم هستند باید با روش های تشخیص چرم اصل از تقلبی آشنا باشند. برخی از روش های تشخیص این دو نوع چرم از یکدیگر، بوی چرم طبیعی، تفاوت بافت آنها با یکدیگر، گرمی چرم طبیعی و انعطاف آن می باشد.

نحوه شست و شوی کیف چرمی و کفش چرم مردانه نیز از موضوعات مهمی است باعث ماندگاری و زیبایی بیشتر محصولات می شود. نحوه تمیز کردن کیف چرم یا کفش های چرمی مشابه است و فقط باید از مواد یا واکس های مخصوص استفاده کرد. بهتر است ابتدا سطح چرم را از گرد و خاک پاک کرد. در مرحله بعدی نیز واکس روی سطح چرم مالیده شده و با فرچه مخصوص کشیده می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا