کفش

راهنمای خرید کفش چرم مردانه

کفش چرم مردانه به عنوان لوکس ترین کفش بازار به شمار می آید که می تواند تاثیر قابل توجهی روی استایل داشته باشد. خرید و انتخاب مناسب ترین کفش مردانه چرم از اهمیت بالایی برخوردار است که لازمه آن داشتن اطلاعات کافی در خصوص این محصول می باشد. در این مقاله می خواهیم به مهمترین نکات راهنمای خرید کفش چرم مردانه اشاره کنیم.

بهترین چرم برای انواع کفش چرمی مردانه 

یکی از موضوعات مهمی که باید در ابتدای راهنمای خرید کفش چرم مردانه عنوان کرد، نوع چرمی است که در ساخت کفش استفاده می شود. چرم در انواع مختلف برای ساخت کفش چرمی مردانه استفاده می شود که مقاوم ترین آن چرم طبیعی گاوی می باشد. کفش مهمترین آکسسوار موجود در هر استایل مردانه به شمار می آید که نقش محافظت از پاها را نیز بر عهده دارد.

استفاده از چرم مقاوم در کفش باعث بالا رفتن ماندگاری آن و جلوگیری از آسیب به پاها می شود. چرم گاوی انواع مختلفی دارد که برای ساخت کفش های متنوع به کار می رود. در ادامه به چند مدل کفش چرم مردانه و کاربرد چرم گاوی در آن اشاره خواهیم کرد.

نوشته های مشابه
  • کفش های کلاسیک مردانه چرم:

یکی از مهمترین دسته بندی های کفش چرم مردانه، نمونه های کلاسیک و رسمی مثل دربی و آکسفورد هستند. بهترین نوع چرم در ساخت این مدل کفش ها، چرم گاوی براق و مات می باشد. مدل هایی که در ساخت آنها از چرم براق استفاده می‌شود، کلاسیک تر بوده و باید با شلوارهای پارچه ای و کت شلوار ست شوند. نمونه های  چرم مات، دارای استایل نیمه رسمی هستند و می توانند با شلوارهای کتان و پشمی نیز ست شوند.

  • کفش های کالج مردانه:

از پرطرفدارترین کفش های چرم مردانه در بین جوانان، مدل های کالج هستند که با انواع چرم طبیعی ساخته می شوند. چرم طبیعی براق، مات، نبوک و جیر از جمله چرم های کاربردی در ساخت کالج های مردانه می باشند. مدل هایی که در ساخت آنها از چرم براق استفاده می شود ، رسمیت بیشتری نسبت به نمونه های مات، جیر و نبوک دارند.

  • بوت و نیم بوت های مردانه:

این دسته بندی کفش های چرمی نیز طرفداران زیادی دارند که استفاده آن بیشتر در فصل های سرد سال می باشد. متناسب با نوع چرم در این مدل های کفش نیز استایل آنها رسمی، نیمه رسمی و اسپرت است.

راهنمای-خرید-کفش-چرم-مردانه

راهنمای خرید کفش چرم مردانه

نکاتی که هنگام خرید کفش چرمی باید بدانیم؟

راهنمای خرید کفش چرم مردانه فقط محدود به نوع چرم و استایل های هر کدام از محصولات نمی باشد. راحتی یک کفش به اندازه ظاهر و حتی بیشتر از آن اهمیت دارد. برای خرید کفش مردانه چرمی مناسب که همه استانداردهای لازم از لحاظ راحتی و زیبایی را داشته باشد، باید به برخی از موارد و نکات توجه داشت. در ادامه به مهمترین این نکات اشاره خواهیم کرد.

  • اندازه گیری طول و عرض :

    برای اطمینان از راحتی و اندازه کفش چرمی، می توان طول و عرض آن را با پاهای خود مطابقت داد. در بسیاری از مواقع با وجود انتخاب سایز مناسب، پاها در کفش راحت نبوده و مخاطب نمی تواند برای طولانی مدت از آن استفاده کند.

  • راحتی:

    مهمترین اصل در انتخاب یک کفش چرمی مناسب، راحتی آن می باشد. عدم راحتی پاها در یک کفش  باعث ایجاد ناراحتی های پا می شود و روی راه رفتن نیز تاثیرات منفی دارد.

  • کیفیت:

    یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب یک کفش مناسب، باکیفیت بودن آن است. استفاده از مواد اولیه مقاوم و باکیفیت، روی راحتی و زیبایی محصولات نیز تاثیرگذار خواهد بود.

  • زیره کفش: 

  یکی از مهمترین بخش های یک کفش چرم، قسمت زیره آن است که تاثیر زیادی روی راحتی پاها دارد. استفاده از یک زیره مقاوم و باکیفیت باعث از بین رفتن فشارهایی خواهد شد که به کف پاها وارد می شود.

  • مقاومت آب:

  • کفش های چرمی در نمونه های مختلفی طراحی می شوند که یکی از بهترین آنها، مدل های ضد آب هستند. این کفش ها را می توان به راحتی در تمام فصل ها و شرایط آب و هوایی استفاده کرد.
  • سبک:

  • انتخاب مدل کفش چرم با توجه به استایل و سبک پوششی هر فرد از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال می توان به کفش های کالج اشاره کرد. این کفش را می توان با توجه به مدل و طرحی که دارد در استایل های رسمی، نیمه رسمی و اسپرت استفاده کرد.
  • لیز نبودن کف کفش:

  • توجه به بخش زیره کفش که در تماس با سطح زمین قرار دارد برای جلوگیری از لیز خوردن و آسیب دیدین مهم است. این امر باعث می شود تا فرد بتواند به راحتی راه برود و حتی بدود.

نیم-بوت-چرم

نیم بوت چرم

کفش چرم خوب از کجا بخریم ؟

افراد  نسبت به نکاتی که در خصوص راهنمای خرید کفش چرم مردانه اشاره  می شود، اطلاعات لازم را دارند. ولی برای اطمینان از کیفیت، راحتی، زیبایی و نوع استایل کفش چرمی که خریداری می کنید، بهتر است به مراکز و فروشگاه های معتبر در این زمینه مراجعه کنید. مجموعه چرم نفیس به عنوان یکی از شرکت ها و برندهای شناخته شده با تنوع بالای محصولی می باشد. در ساخت هر کدام از کفش چرم مردانه برند نفیس از بهترین نوع چرم استفاده می شود  و به تمام استانداردها نیز توجه می شود.

دلایل خرید کفش چرم

خرید کفش مردانه چرم همیشه اولویت اول بسیاری از آقایانی است که به استایل و نوع پوشش خود اهمیت می دهند. البته دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث می شود بسیاری از افراد، کفش چرم را انتخاب کنند. از مهمترین این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قابلیت جریان هوا در کفش های ساخته شده از چرم طبیعی
  • مقاومت و محافظت کفش های چرمی از پاها
  • دارای درجه کیفی بالا نسبت به سایر کفش ها
  • مقاوم در برابر آب
  • تنوع در طراحی و مدل برای استفاده در استایل های مختلف

یکی از مهمترین نکاتی که بعد از بررسی راهنمای خرید کفش چرم مردانه باید به آن اشاره کرد، نحوه واکس زدن آن می باشد. مراقبت از محصولات چرمی به ویژه کفش چرم بسیار مهم است و روی ماندگاری محصول تاثیر مستقیم دارد. برای واکس زدن باید از واکس مخصوص با توجه به نوع چرم استفاده کرد که در بسیاری از فروشگاه‌های عرضه کننده محصولات چرمی وجود دارد.

ابتدا باید مقداری واکس به بخش رویه کفش مالیده شده و سپس با فرچه مخصوص به صورت رفت و برگشت کشیده شود. بعد از اینکه تمام بخش های رویه کفش واکس زده شد، نباید در همان لحظه از آن استفاده کرد. هنگام پوشیدن کفش چرمی، باید واکس، جذب بافت چرم شده و رویه کفش خشک شده باشد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا