آموزش نگهداری چرم

پوسته شدن چرم مصنوعی

چرم مصنوعی، از مواد مصنوعی مانند پلی اورتان یا پی وی سی ساخته می شود و ظاهری شبیه به چرم طبیعی دارد. با این حال، مقاومت و دوام چرم مصنوعی کمتر از چرم طبیعی است و در اثر عوامل مختلفی ممکن است دچار آسیب شود. یکی از شایع ترین آسیب هایی که به چرم مصنوعی وارد می شود، پوسته شدن است. در این مقاله از چرم نفیس علت پوسته شدن چرم مصنوعی و ترفندی های جلوگیری از آن اشاره میکنیم.

علت پوسته پوسته شدن چرم مصنوعی 

چرم مصنوعی، از لایه های پلاستیکی تشکیل شده است که با گذشت زمان و استفاده مکرر، انعطاف پذیری آن کاهش می یابد و سطح پوسته پوسته می شود. همچنین، تماس طولانی با نور مستقیم آفتاب نیز می تواند باعث تغییر رنگ و سخت شدن چرم مصنوعی شود و پوسته پوسته شدن آن می شود. استفاده از مواد شیمیایی قوی مانند مواد تمیز کننده قوی، الکل یا اسیدها نیز می تواند به تغییر و آسیب به ساختار چرم مصنوعی و پوسته شدن آن منجر شود.

راه‌های جلوگیری از پوسته شدن چرم مصنوعی

  • برای جلوگیری از کاهش انعطاف پذیری چرم مصنوعی، باید از استفاده بیش از حد آن خودداری کنید. همچنین، بهتر است از قرار دادن چرم مصنوعی در معرض نور مستقیم آفتاب یا گرمای زیاد دوری کرده.
  • استفاده از محصولات مراقبت از چرم مصنوعی مانند واکس یا روغن مخصوص، می تواند به محافظت از چرم مصنوعی در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید، گرما، و مواد شیمیایی کمک کند.
  • در صورت بروز پوسته شدن در چرم مصنوعی، می توان از محصولات ترمیم چرم مصنوعی برای تعمیر آن استفاده کرد. این محصولات، می توانند به ترمیم لایه رویی چرم مصنوعی و جلوگیری از گسترش پوسته شدن کمک کنند.

بیشتر بخوانید: چرم مردانه

نوشته های مشابه

ترفند‌هایی برای ترمیم چرم مصنوعی پوسته شده

  • استفاده از محصولات ترمیم چرم مصنوعی

این محصولات می توانند به ترمیم لایه رویی چرم مصنوعی و جلوگیری از بیشتر پوسته شدن کمک کنند. این محصولات، در انواع مختلفی مانند اسپری، مایع و کرم موجود هستند. برای استفاده از محصولات ترمیم چرم مصنوعی، ابتدا باید سطح پوسته شده را تمیز و خشک کنید. سپس، محصول ترمیم را به آرامی بر روی قسمت آسیب دیده بمالید. در نهایت، با یک پارچه نرم آن را پاک کنید.

  • استفاده از چسب

در صورتی که پوسته شدن در سطح کوچکی از چرم مصنوعی باشد، از چسب برای ترمیم آن استفاده کنید. برای این کار، ابتدا باید سطح پوسته شده را تمیز و خشک کنید. سپس، چسب را به آرامی بر روی قسمت آسیب دیده بمالید. در نهایت، با یک پارچه نرم، چسب اضافی را پاک کنید.

ترمیم چرم مصنوعی پوسته شده
ترمیم چرم مصنوعی پوسته شده
  • درزگیری چرم مصنوعی

درزگیری چرم مصنوعی، می تواند به محافظت از چرم مصنوعی در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید، گرما و رطوبت کمک کند. این امر، می تواند از بروز پوسته شدن در چرم مصنوعی جلوگیری کند. محصولات ترمیم چرم مصنوعی، حاوی موادی هستند که می توانند به ترمیم لایه رویی چرم مصنوعی و جلوگیری از گسترش پوسته شدن کمک کنند. این محصولات، در انواع مختلفی مانند اسپری، مایع، و کرم موجود هستند. برای استفاده از محصولات درزگیر چرم مصنوعی، ابتدا باید سطح چرم مصنوعی را تمیز و خشک کنید. سپس، محصول درزگیر را به آرامی بر روی کل سطح چرم مصنوعی که باز شده  بمالید. در نهایت، با یک پارچه نرم، محصول اضافی را پاک کنید.

نتیجه گیری

پوست پوسته شدن چرم مصنوعی، یک مشکل رایج است که می تواند به دلیل عوامل مختلفی ایجاد شود. برای جلوگیری از این مشکل، باید از استفاده غیرمناسب، قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا گرما و استفاده از مواد شیمیایی قوی بر روی چرم مصنوعی خودداری کنید. همچنین، می توانید از محصولات مراقبت از چرم مصنوعی برای محافظت از آن استفاده کنید.

امتیاز دهید (سمت چپ بیشترین)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا