آموزش نگهداری چرم

روش نگهداری از کفش چرم

کفش‌های چرمی یکی از پرطرفدارترین انواع کفش‌ها هستند که از دیرباز مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. این کفش‌ها به دلیل زیبایی دوام و راحتی مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارند. با این حال برای اینکه بتوانید کفش‌های چرمی خود را برای مدت طولانی در شرایط خوبی نگه دارید لازم است نکاتی را در مورد نگهداری از آنها رعایت کنید. در این مقاله از چرم نفیس روش های تمیز کردن و نگهداری از کفش چرمی جهت افزایش عمر آن را شرح داده ایم.

اصول نگهداری از کفش چرمی برای طولانی مدت

کفش‌ چرمی از جمله کفش‌هایی هستند که با نگهداری صحیح می‌توانند سال‌ها دوام بیاورند. برای نگهداری از کفش‌های چرمی لازم است نکاتی را رعایت کنید که ادامه آن ها را توضیح می دهیم.

تمیز کردن منظم

نوشته های مشابه

اولین و مهم‌ترین نکته برای نگهداری از کفش چرم زنانه ، تمیز کردن منظم چرم است. گرد و غبار و آلودگی‌های محیطی به چرم آسیب می‌زند و باعث خشک شدن و ترک خوردن آن می‌شود. برای تمیز کردن کفش چرمی، ابتدا با یک برس نرم، گرد و غبار و آلودگی‌های روی آن را پاک کنید. سپس، اگر روی کفش لکه‌ای وجود دارد، آن را با یک دستمال مرطوب و کمی صابون ملایم تمیز و کفش را با یک دستمال نرم خشک کنید.

تمیز کردن منظم کفش چرمی
تمیز کردن منظم کفش چرمی

واکس زدن

واکس زدن به حفظ رطوبت و نرمی چرم کمک کرده و از خشک شدن و ترک خوردن آن جلوگیری می‌کند. برای واکس زدن کفش چرمی، ابتدا کفش را با یک پارچه نرم تمیز کنید. سپس، مقداری واکس را روی یک پارچه نرم بمالید و آن را روی کفش بکشید و اجازه دهید کفش کاملا خشک شود یا می توانید از واکس های آماده بیرون استفاده کرده و آن را روی چرم بکشید و اجازه دهید تا  واکس خشک شود.

نگهداری صحیح

کفش‌های چرمی را باید در مکانی خشک، خنک و تاریک نگهداری کنید. زیرا نور خورشید باعث خشک شدن و ترک خوردن چرم می‌شود. علاوه بر این، بهتر است کفش‌های چرمی را در جاکفشی‌ نگهداری کنید تا از گرد و غبار محافظت شوند. می‌توانید از قالب کفش برای حفظ شکل کفش استفاده کنید.

نکات نگهداری

  • اگر کفش چرمی شما خیس شد، آن را در دمای اتاق خشک کنید. از قرار دادن کفش در معرض نور مستقیم خورشید یا حرارت مستقیم خودداری کنید، زیرا این کار باعث خشک شدن و ترک خوردن چرم می‌شود.
  • اگر کفش چرمی شما ترک خورد، می‌توانید از کرم مخصوص چرم برای ترمیم آن استفاده کنید.
  • اگر کفش چرمی شما چرم طبیعی است، می‌توانید از روغن چرم برای نرم و براق کردن آن استفاده کنید.

با رعایت نکات ذکر شده، می‌توانید کفش‌های چرمی خود را برای مدت طولانی در شرایط خوبی نگه دارید.

چطور عمر کفش چرمی را افزایش دهیم؟

برای افزایش عمر کفش چرمی، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • کفش‌ چرم زنانه  را بیش از حد نپوشید. چرم یک ماده طبیعی است و نیاز به استراحت دارد. بنابراین بهتر است هر چند روز یک بار، کفش‌های چرمی خود را بپوشید تا فرصت استراحت داشته باشند.
  • کفش‌های چرمی را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. نور خورشید باعث خشک شدن و ترک خوردن چرم می‌شود.
  • کفش‌های چرمی را در آب نیندازید. اگر کفش چرمی شما خیس شد، آن را در دمای اتاق خشک کنید.
  • از مواد شیمیایی برای تمیز کردن کفش چرمی استفاده نکنید. مواد شیمیایی می‌توانند به چرم آسیب بزنند.

نگهداری از چرم با استفاده از روغن

روغن چرم یک ماده مغذی و محافظ برای انواع چرم طبیعی است. استفاده از روغن به طور منظم، به حفظ انعطاف‌پذیری، نرمی و زیبایی چرم کمک می‌کند و عمر آن را افزایش می‌دهد.

  • برای حفظ بهترین حالت چرم، توصیه می‌شود که هر 3 تا 6 ماه یک بار از روغن استفاده کنید.
  • اگر در منطقه‌ای با آب و هوای خشک زندگی می‌کنید، ممکن است لازم باشد که بیشتر از این مقدار از روغن استفاده کنید.
  • اگر کفش چرم مردانه شما خیس شده است، قبل از استفاده از روغن، اجازه دهید تا به طور کامل خشک شود.
نگهداری از چرم با استفاده از روغن
نگهداری از چرم با استفاده از روغن

روش های تمیز کردن کفش چرمی

  • برای تمیز کردن سطح کفش چرمی، می‌توانید از یک برس نرم استفاده کنید. این کار به از بین بردن گرد و غبار و آلودگی‌های روی کفش کمک می‌کند.
  • اگر روی کفش چرمی شما لکه‌ای وجود دارد، می‌توانید آن را با یک دستمال مرطوب و کمی صابون ملایم پاک کنید. سپس، کفش را با یک دستمال خشک و نرم خشک کنید.
  • در بازار محصولات مخصوصی برای تمیز کردن کفش چرمی وجود دارد. این محصولات می‌توانند از این محصولات برای تمیز کردن کفش چرمی خود استفاده کنید.
  • برای حفظ و محافظت از چرم، می‌توانید از اسپری محافظ استفاده کنید. این اسپری‌ها، گرد و غبار و لکه‌ها را روی سطح چرم تمیز می‌کنند.

نتیجه گیری

با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله، می‌توانید از کفش‌های چرمی خود برای مدت طولانی نگهداری کنید. کفش های چرم نفیس از بهترین مواد اولیه و با بالاترین کیفیت تولید می‌شود. کفش چرمی در چرم نفیس ، علاوه بر زیبایی، بسیار بادوام هستند و می‌توانند برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرند.

 

امتیاز دهید (سمت چپ بیشترین)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا