آموزش نگهداری چرم

10 روش از بین بردن بوی بد کفش چرم

کفش چرم، یکی از مهم­ترین عناصر در داشتن یک استایل شیک و گران­ قیمت است. با این حال دغدغه اکثر افراد از بین بردن بوی بد کفش چرم است. با توجه به حساسیت بالای چرم، استفاده از یک روش ایمن برای رفع بوی بد کفش چرم مردانه از اهمیت زیادی برخوردار است. روش انتخابی شما باید بیشترین تاثیر و کمترین آسیب را داشته باشد. در برخی موارد استفاده از محصولات مناسب جهت رفع بوی بد سبب افزایش طول عمر چرم خواهند شد. به این منظور ما در چرم نفیس 10 روش کاربردی و بدون آسیب را جهت رفع بوی بد کفش بررسی خواهیم کرد.

1. استفاده از روزنامه برای از بین بردن بوی بد کفش چرم

یکی از شیوه­ های عالی و کم هزینه  استفاده از کاغذ است. علت بوی بد در کفش های چرمی، باکتری­ های موجود در سطح پوست پا هستند. این باکتری­ ها در محیط­ های گرم و مرطوب تکثیر می ­شوند. زمانی که کفش های چرمی می ­پوشید، محیط برای رشد باکتری مناسب است. کاغذها، گزینه مناسبی جهت رفع بوی بد کفش چرم مردانه هستند. البته روزنامه به این علت که حاوی مقادیر بالایی سلولز است در جذب رطوبت بهتر عمل خواهد کرد.

جهت از بین بردن بوی بد کفش چرم، مقداری روزنامه ترجیحا سیاه و سفید و خشک را مچاله کنید و داخل کفش قرار دهید. به طوری که کاملا کفش را پر کند. سپس کفش را در یک جعبه مقوایی یا کاغذی که گردش هوای مناسبی دارد قرار دهید. اجازه دهید روزنامه برای  48 تا 72 ساعت داخل کفش­ها بماند. پس از این مدت متوجه رفع بوی زننده کفش خواهید شد. تاثیرگذاری این روش دائمی نبوده و تقریبا هر 15 روز نیاز به تمدید دارد.

نوشته های مشابه

2. استفاده از اسپری خوشبو کننده

کفش چرمی انتخاب افراد خاص پسند است اما بوی نامطبوع مسئله ­ای است که گاهی باعث امتناع از خرید می­ شود. از شیوه­ های کم هزینه برای از بین بردن بوی بد کفش چرم، استفاده از اسپری­ های خوشبو کننده است. این محصولات یکی از شیوه­ های موثر و آسان در رفع بوی بد پا در کفش­ های چرمی هستند. می­ توانید اسپری خوشبو کننده مخصوص کفش­ های چرمی را از فروشگاه­ های محصولات چرمی تهیه کنید. سپس کفش را به صورت روزانه با استفاده از خوشبو کننده اسپری کنید.

به طوری که کل کفش اسپری شود. محصولات خوشبو کننده علاوه ­بر اینکه سبب از بین رفتن بوی بد کفش چرمی می ­شوند، طول عمر چرم را نیز افزایش می ­دهند. به این علت که اسپری­ خوشبو کننده حاوی ترکیبات ضد باکتری بوده و استفاده از آن­ سبب تخریب ساختار باکتری­ ها می­ شود.

بهترین روش های از بین بردن بوی بد کفش چرم
بهترین روش های از بین بردن بوی بد کفش چرم

3. استفاده از پودر جاذب بو

اگر به بوی خوشبو کننده­ های کفش چرمی حساسیت دارید، پیشنهاد ما برای از بین بردن بوی بد کفش چرم استفاده از پودر جاذب بو است. پودر جاذب، از جمله محصولاتی است که به صورت اختصاصی برای رفع بوی بد پا تهیه می شود. این محصول به ویژه برای افرادی که کف پاهایشان به شدت عرق می­کند یا در طول روز مدت زیادی کفش به پا دارند، انتخاب مناسبی است. برای استفاده از این پودرها در جهت رفع بوی بد کفش چرمی، می­توانید کفی قبلی کفش را تعویض کنید و از کفی تازه استفاده کنید. سپس مقداری پودر جاذب را در کفش، به ویژه قسمت پنجه، بریزید.

پودر جاذب برای از بین بردن بوی بد کفش چرم، مقرون به صرفه است. همچنین ویژگی دیگر این روش در دسترس بودن این محصول است. مزیت دیگر این پودرها جذب قوی رطوبت است که مانع از رشد و تکثیر باکتری­ها می شود و در نهایت سبب از بین رفتن بوی بد کفش می­ شود. این محصول هیچگونه آسیبی به کفش چرمی وارد نمی­کند. تاثیر آن­ها حداقل برای یک هفته و حداکثر یک ماه ماندگار است.

4. استفاده از دستمال مرطوب ضدعفونی کننده

یکی از مشکلات کفش چرمی مردانه، ایجاد بوی بد پا است. یکی دیگر از گزینه­ های مناسب جهت رفع این مشکل، استفاده از دستمال مرطوب ضدعفونی کننده است. این دستمال­ های مرطوب حاوی مواد ضد باکتریایی قوی هستند. این محصول از قیمت مناسبی برخوردار بوده و شیوه استفاده از آن نیز آسان است. کافی است با استفاده از دستمال مرطوب کفش خود را تمیز کنید. سپس برای چند ساعت اجازه دهید تا در هوای آزاد خشک شود.

5. استفاده از جوش شیرین جهت از بین بردن بوی بد کفش چرم

بسیاری از افراد، جهت رفع بوی بد کفش چرمی استفاده از جوش شیرین را به عنوان یک راه حل موثر با اثربخشی مطلوب توصیه می­ کنند. برای از بین بردن بوی بد کفش چرم با استفاده از جوش شیرین، ابتدا کفش­ ها را برای مدتی در هوای آزاد قرار می دهیم. سپس مقداری جوش شیرین را داخل یک کیسه می ریزیم و در کفش قرار می دهیم. اجازه می دهیم تا کیسه برای حداقل 24 ساعت داخل کفش بماند. ماندگاری این شیوه حداقل 10 روز است.

رفع بوی بد کفش با استفاده از پودرهای جاذب بو
رفع بوی بد کفش با استفاده از پودرهای جاذب بو

6. استفاده از سرکه سفید برای از بین بردن بوی بد کفش چرم

یکی دیگر از روش­های موثر در جهت از بین بردن باکتری­ های ایجاد کننده بوی بد کفش چرمی، سرکه سفید است. برای رفع بوی بد کفش چرمی با استفاده از سرکه سفید، مقدار مساوی از آب ولرم و سرکه سفید را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس مخلوط آب و سرکه را روی آستر و کفی کفش اسپری کنید. اجازه دهید تا کفش ­ها در هوای آزاد خشک شوند.

این شیوه از ماندگاری بالایی برخوردار است و درصورتی که از محلول رقیق استفاده کنید، مشکلی برای کفش­ های چرمی ایجاد نمی شود.

7. پوست پرتقال یا لیمو

پوست این میوه ­ها دارای خاصیت اسیدی بالایی است و به راحتی ساختار باکتری­ ها را از بین می­ برد. در این روش یک تکه از پوست مرکبات را برای چند روز داخل کفش چرمی قرار دهید. درصورت استفاده از جوش شیرین در کنار پوست مرکبات اثربخشی و ماندگاری این روش چند برابر خواهد شد.

8. استفاده از قهوه جهت رفع بو

قهوه از دیگر موادی است که می­ تواند در رفع بوی بد کفش­ چرم مردانه موثر باشد. این ماده از عطر قوی برخوردار بوده و به راحتی با بوی بد پا مقابله می­­­کند. برای این منظور می­ توانید مقداری پودر قهوه خالص را داخل یک کیسه حریر بریزید. سپس کیسه را برای نیمی از روز داخل کفش قرار دهید.

اسپری سرکه سفید و آب جهت رفع بوی بد کفش چرمی
اسپری سرکه سفید و آب جهت رفع بوی بد کفش چرمی

9. زغال فعال جهت از بین بردن بوی بد کفش چرم

یک گزینه در دسترس و ارزان قیمت می باشد.  قابلیت بالایی در جذب رطوبت و بوی نامطبوع دارد. یک تکه زغال را داخل یک لایه نازک از دستمال کاغذی قرار می دهیم و داخل کفش می گذاریم. پس از 12 ساعت زغال را از کفش خارج کنید. ماندگاری این روش نیز در بدترین شرایط حداقل دو هفته خواهد بود.

10. چایی کیسه‌ای

استفاده از چای کیسه­ ای نیز به سبب برخورداری از خاصیت ضدباکتری می ­تواند باعث از بین رفتن بوی بد کفش چرم شود. برای این منظور چند چای کیسه ­ای را داخل آب بجوشانید  و سپس از آن خارج کنید. اجازه دهید کیسه­ ها کمی خنک شوند. سپس آن­ها را داخل کفش قرار دهید. پس از یک ساعت کیسه­ های چای را خارج کرده و آب اضافی داخل کفش را پاک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا