آموزش نگهداری چرمکفش

نحوه از بین بردن بوی بد بوت های چرمی

هر کسی که چکمه های چرمی دارد، لذت پوشیدن آن را در باغ، دفتر، در برف و باران می داند. آنها فوق العاده شیک و همه کاره هستند، اما مانند همه انواع کفش، چکمه های مورد علاقه شما از ایجاد بو مصون نیستند. برای ادامه لذت بردن از چکمه های خود، زمان آن رسیده است که یاد بگیرید چگونه بوی بوت های چرمی را از بین ببرید. با چرم نفیس همراه باشید.

برای بسیاری از افراد برای خلاص شدن از شر بوهای نامطبوع، پوشاندن آنها با خوشبو کننده هوا است، اما این اغلب بی تاثیر است. بیشتر اسپری های تجاری باعث تسکین موقت بو می شوند اما فقط بوی بد را بدون از بین بردن آن می پوشانند.

در حالی که شستن چکمه‌هایتان ساده‌ترین راه برای تمیز کردن و از بین بردن بوی بد به نظر می‌رسد، شستن زیاد از کیفیت کفش چرم مردانه یا زنانه یا چکمه‌های پیاده‌روی شما میکاهد. برای از بین بردن بوی بد چکمه های چرمی، نکات ما را دنبال کنید تا به طور موثر کفش های خود را با استفاده از ترکیبی از اقلام خانگی و راه حل های منحصر به فرد از بین ببرید.

نوشته های مشابه
محتوا پنهان

چگونه بوی چکمه را از بین ببریم

جدا از اینکه هر وقت چکمه هایتان را در می آورید بوی نامطبوع می دهد، بوی چکمه های چرمی شما ناشی از باکتری است.

رطوبت خشک نشده ناشی از عرق کردن پای شما باعث ایجاد بوی بد در کفش شما می شود. تهدید باکتری ها در کفش های شما باعث می شود تا خشک کردن و پیشگیری موثر به همان اندازه از بین بردن بوی کفش شما مهم باشد.

نحوه از بین بردن بوی بد چکمه های چرمی با بستر گربه

اگر گربه دارید، جای تعجب نیست که زباله ای که در جعبه آنها می ریزید به طور موثر رطوبت و بو را به دام می اندازد.

یک فنجان خاک گربه را اندازه بگیرید تا در هر چکمه بریزید. باید به اندازه ای باشد که کف چکمه شما را بپوشاند و جعبه پنجه را پر کند.

قبل از اینکه صبح روز بعد، بستر بچه گربه را داخل هر چکمه یک شبه رها کنید. برای جدا کردن باقی مانده بستر از داخل چکمه خود از یک پسوند چوب خلاء استفاده کنید.

بوت ساز خانگی

جوش شیرین یکی از مواد اصلی خانگی است که ممکن است حتی به آن فکر نکنید زیرا به طور غیر فعال در کنترل بوهای یخچال شما عمل می کند. همین ایده برای مقابله با بوی بوت کار می کند.

برای ایجاد یک خوشبوکننده خانگی با قابلیت تنفس و استفاده آسان، از جوش شیرین در یک جفت جوراب نخی بارها و بارها استفاده کنید.

خوشبو کننده DIY

  • 2 جوراب
  • 1 فنجان جوش شیرین

قبل از گره زدن به هر جوراب جوش شیرین بریزید. بسته به اندازه چکمه‌تان، ممکن است بخواهید از جوش شیرین بیشتری استفاده کنید تا مطمئن شوید که بوی‌دهنده ناحیه پنجه پا را پر می‌کند.

جوراب ها را داخل چکمه ها فرو کنید و بگذارید یک شب بماند. دفعه بعد که چکمه ها را پوشیدید جوراب ها را درآورید و در صورت نیاز دوباره از آنها استفاده کنید.

چگونه چکمه های کار بدبو را با روغن های ضروری تمیز کنیم

روغن‌های ضروری برای کسانی که از تمیز کردن رنگ سبز لذت می‌برند، مورد علاقه هستند. برخی از اسانس ها دارای خواص ضد باکتریایی هستند و هنگامی که در تمیز کردن منظم استفاده می شوند، بوی تازه و طبیعی از خود به جای می گذارند.

اسانس ها را با قدرت مبارزه با بو جوش شیرین ترکیب کنید تا پاسخی هوشمندانه برای حذف بو از چکمه های چرمی ایجاد کنید.

مفهومی که در پس خوشبو کننده های هوا وجود دارد، ایجاد یک جنگنده بو موثر برای مقابله با بوها به طور طبیعی یا با قدرت است.

چکمه های کار بدبو

خوشبو کننده چکمه خانگی با روغن های ضروری

  • ½ فنجان جوش شیرین
  • 5 قطره اسانس
  • 2 عدد فیلتر قهوه
  • 1 کاسه
  • چسب

جوش شیرین و اسانس را مانند روغن درخت چای در یک کاسه ترکیب کنید. فیلترهای قهوه را صاف فشار دهید و آنها را تا کنید تا شبیه یک پاکت یا کیسه کاغذی شوند (چای کیسه ای را تصور کنید).

تا کردن یک جیب برای شما ایجاد می‌کند که می‌توانید مخلوط جوش شیرین خود را قبل از اینکه آن را ببندید داخل آن قرار دهید. از چسب (معمولی یا دو طرفه) یا چسب برای نگه داشتن فیلتر در کنار هم استفاده کنید.

اگر از چسب استفاده می کنید، قبل از قرار دادن یک کیسه در هر چکمه، اجازه دهید خشک شود.

بوت های بدبو را با ورق خشک کن تازه کنید

ورق های خشک کن بیش از دفع موهای لباس های شما در خشک کن توانایی دارند. هنگامی که در داخل کفش های بدبو استفاده می شود، به طور موثری بوی کفش را خنثی می کند.

چند ورقه را از جعبه بیرون بیاورید و آنها را در داخل کفش خود به صورت صاف روی کفی قرار دهید و شاید یکی را در ناحیه پنجه پا نیز فرو کنید. ملحفه ها را یک شب رها کنید تا بوی نامطبوع آن از بین برود.

اگر مجموعه‌ای از چکمه‌های بو دارید و بوی بد کمدتان را گرفته است، سعی کنید برای از بین بردن بوهای ماندگار، ملحفه‌های خشک کن را داخل کمد خود اضافه کنید.

از بین بردن بوی بد کفش های بدبو با پودر

پودر بچه، که معمولاً با تالک یا نشاسته ذرت تهیه می شود، برای جلوگیری از راش به خوبی عمل می کند و یک خوشبو کننده و پاک کننده موثر است.

هنگامی که به دنبال پاسخی در مورد نحوه تمیز کردن چکمه های کار بدبو هستید، مقدار کمی پودر بچه در هر چکمه بپاشید.

باقی ماندن پودر در چکمه‌هایتان در بین استفاده‌ها، بوی نامطبوع را از بین می‌برد و بوی تازگی را در آن‌ها ایجاد می‌کند. قبل از پوشیدن دوباره چکمه ها، پودر اضافی را تکان دهید یا پودر را جاروبرقی بکشید.

باکتری ها و بوی کفش را با الکل از بین ببرید

اگرچه به طور کلی ناخوشایند است، اما بوی بد کفش می تواند در کفش شما کپک ایجاد کند. رطوبت درمان نشده در چکمه های شما منجر به تشکیل باکتری می شود که در شدیدترین موارد منجر به ایجاد بو و کپک در کفش شما می شود.

مالیدن الکل یک ضدعفونی کننده رایج و موثر است و راهی عالی برای از بین بردن بوی نامطبوع کفش های شماست.

تمیز کردن با الکل

  • 1 فنجان الکل
  • 1 لیوان آب
  • بطری اسپری
  •  

قبل از ترکیب الکل و آب در یک بطری اسپری 16 اونسی، کفی چکمه های خود را بردارید. مخلوط را روی چکمه های چرمی خود اسپری کنید.

قبل از پوشیدن چکمه‌هایتان اجازه دهید خشک شوند و اگر بوت‌هایتان بعد از اولین درمان باقی ماند، دوباره آن را اسپری کنید.

اسپری خوشبو کننده DIY

با ترکیب چند ماده تمیزکننده ضروری، ایجاد بوی‌دهنده چکمه راه‌حلی ساده و موثر برای تمیز کردن بوت‌های کار است.

اسانس مورد علاقه خود را اضافه کنید تا بوت های شما بوی تازه و بدون اسپری های تند یا مواد شیمیایی داشته باشد.

اسپری بوت بوت خانگی

  • ½ فنجان الکل
  • ½ فنجان سرکه سفید
  • 10 قطره اسانس
  • بطری اسپری

الکل و سرکه را در یک بطری اسپری 8 انسی قبل از اضافه کردن قطره های روغن مورد نظر خود ترکیب کنید. روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتریایی است و اسانس لیمو به خوبی در از بین بردن هرگونه بو عمل می کند.

این مخلوط همچنین کفش‌های فوتبال و کفش‌های فوتبال را – چه در داخل و چه در خارج، تمیز می‌کند. ابتدا کثیفی های اضافی را در قسمت بیرونی پاک کرده یا پاک کنید و سپس با این پاک کننده و خوشبو کننده مالش دهید.

جذب رطوبت و از بین بردن بو با میوه و نمک

نمک مانند جوش شیرین، بو و رطوبت موجود در هوا را جذب می کند. اگر با مشکل کفش بدبو روبرو هستید، پوست پرتقال را جدا کرده و قبل از قرار دادن آن در چکمه، روی پوست آن نمک بپاشید.

در صورت لزوم، این فرآیند را برای چندین لایه برداری تکرار کنید و بگذارید یک شب در داخل چکمه های شما بماند. نمک دانه ای هر گونه رطوبت اضافی را در داخل چکمه شما جذب می کند در حالی که پوست پرتقال بوی تازه مرکبات را به بوت می دهد.

خوشبو کننده چکمه خانگی

اگرچه خوشبو کننده های پارچه تجاری ممکن است ساده ترین روش برای از بین بردن بو به نظر برسند، اما ایجاد خوشبو کننده از وسایلی که قبلاً در اطراف خود دارید به همین سادگی است.

با ساخت خوشبو کننده خود با استفاده از جوش شیرین و روغن های ضروری از مواد شیمیایی تند و رایحه های بی اثر خودداری کنید.

اسپری خوشبو کننده چکمه DIY

  • 2 لیوان آب
  • ½ فنجان جوش شیرین
  • 10 قطره اسانس
  • بطری اسپری

برای ایجاد این اسپری، آب خود را در یک قابلمه یا قابلمه بریزید و آن را به جوش بیاورید. آب را از روی حرارت بردارید و جوش شیرین را به همراه روغن دلخواه اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

قبل از اینکه مخلوط را در یک بطری اسپری 16 اونسی بریزید، اجازه دهید تا کاملا خنک شود. داخل چکمه هایتان را اسپری کنید تا بوها را جذب کرده و بوی تازگی به آنها بدهید.

رفع بو با سرکه

سرکه اسیدی است و آن را به یک ابزار ضروری برای مقابله با بسیاری از کارهای نظافتی در اطراف خانه تبدیل می کند. سرکه همچنین در از بین بردن بوها و از بین بردن بوهای پارچه و مواد چرم عالی است.

سرکه سفید و آب را در قسمت های مساوی در یک بطری اسپری ترکیب کنید. مخلوط را به داخل چکمه های خود بمالید. برای تمیز کردن بیرونی چکمه‌ها و گرفتن بوی بنزین از بوت‌های کار یا سایر بوهای ناخوشایند، سرکه و آب را در یک کاسه ترکیب کنید و با استفاده از یک پارچه میکروفیبر چکمه‌های خود را تمیز کنید.

برای از بین بردن لک های چکمه های چرمی نیز می توانید این راه حل را امتحان کنید . کمی از مخلوط را روی یک پارچه تمیز بمالید و روی لکه های خراشیده بمالید. برای خراش های عمیق تر، به جای آن از یک نقطه روغن زیتون استفاده کنید و آن را خوب بمالید.

رفع بوی کقش با سرکه

پودر خوشبو کننده نشاسته ذرت

نشاسته ذرت برای پخت و پز استفاده می شود اما در خارج از آشپزخانه به عنوان دئودورانت، ابزار مراقبت از پوست و حتی شامپوی خشک استفاده می شود. یک پودر خوشبو کننده ساده و در عین حال ارزشمند با سایر مواد سازگار با محیط زیست ایجاد کنید.tb1234

پودر نشاسته ذرت DIY

  • نشاسته ذرت 1 فنجان
  • ½ فنجان جوش شیرین
  • ½ فنجان بکینگ پودر
  • 5 قطره اسانس

نشاسته ذرت، جوش شیرین و بیکینگ پودر را در یک کاسه با هم مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند. اسانس مورد علاقه خود را اضافه کنید. ما روغن اسطوخودوس، درخت چای یا لیمو را برای از بین بردن بو پیشنهاد می کنیم.

این پودر را داخل چکمه هایتان بریزید و بگذارید یک شب یا حداقل هشت ساعت بماند. پودر باقیمانده را در یک ظرف دربسته ببندید تا تازه بماند.

روز بعد پودر را از چکمه‌هایتان بریزید و قبل از پوشیدن آن‌ها، پودر باقیمانده را با جاروبرقی خارج کنید.

شما همچنین می توانید از این روش برای تمیز کردن چکمه های جیر استفاده کنید . قسمت بیرونی کفش را بپاشید و از یک برس جیر استفاده کنید تا پودر را روی مواد قرار دهید. به مسواک زدن ادامه دهید تا پودر اضافی پاک شود.

با برداشتن کفی ها بوی بوت را از بین ببرید

یکی از راه‌های از بین بردن بوی بد کفش، برداشتن و تعویض کفی‌های کفش است.

کفی ها مانند توری ها تنها قسمت های کفش و چکمه هستند که به راحتی جدا می شوند و تعویض می شوند. اگر بند چکمه هایتان کثیف شد، آن ها را عوض کنید و دوباره بند کفش هایتان را ببندید.

کفی‌های کفش‌های شما اغلب مهم‌ترین منبع بوی بد کفش هستند زیرا در تماس کامل با پای شما هستند.

تعویض کفی به کاهش بوی کفش کمک می‌کند، اما کفی‌های مخصوص مبارزه با بو نیز طراحی شده‌اند که به جذب رطوبت اضافی مانند عرق پا کمک می‌کنند.

قرار دادن کیسه های چای در چکمه های خود

کیسه های چای یک راه حل شگفت آور موثر برای از بین بردن بو از چکمه های شما هستند. از آنجایی که چای کیسه ای حاوی مواد خشک شده شل در داخل یک کیسه است، جذب می شود.

بسته به اندازه چکمه های خود، حداقل پنج کیسه در هر چکمه قرار دهید، اگر نه بیشتر. از آنجایی که قدرت مرکبات بوی نامطبوع را از بین می برد، چای کیسه ای بر پایه مرکبات را یک شبه داخل چکمه های خود قرار دهید.

بوهای سبک را با پوست میوه از بین ببرید

اگرچه به اندازه سایر روش‌های درمانی برای کفش‌های بدبو که در اینجا فهرست شده‌اند، مؤثر نیستند، اما میوه‌های معمولی مانند پرتقال، لیمو و گریپ فروت راه‌های طبیعی برای مقابله با مشکلات جزئی بوی بد کفش‌های شما هستند.

تعدادی از میوه های مورد علاقه خود را پوست بگیرید و چندین پوست را در طول شب داخل چکمه های خود بگذارید.

بوها را با سرکه سیب از بین ببرید

برای داشتن یک پاک کننده و خوشبوکننده قوی، از مواد شیمیایی خشن خودداری کنید و لوازم خود را از آشپزخانه و حمام جمع آوری کنید.

مالیدن الکل و سرکه سیب ضدعفونی‌کننده‌های همه کاره‌ای هستند که می‌توانند باکتری‌ها را از چکمه‌های شما پاک کنند و آنها را خوشبو کنند.tb1234

اسپری سرکه سیب DIY

  • ½ فنجان الکل
  • ½ فنجان سرکه سیب
  • 4 قطره اسانس
  • بطری اسپری

این دو پاک کننده نیروگاهی را در یک بطری اسپری 8 اونسی به همراه اسانس مورد نظر خود ترکیب کنید. روغن درخت چای یا لیمو ایده آل است. پس از ترکیب شدن، بطری را تکان دهید تا مخلوط شود قبل از اینکه داخل چکمه های خود را اسپری کنید تا یک پاک کننده بوی کفش خانگی که واقعا کار می کند.

در صورت نیاز مجدداً از این اسپری استفاده کنید که بوی آن را در چکمه های خود مشاهده کردید یا هر روز پس از درآوردن کفش برای نگهداری منظم از آن استفاده کنید.

چکمه های خود را به درستی خشک کنید

رطوبت عامل شماره یک تشکیل بوی بد در کفش شما است زیرا باکتری ها در شرایط گرم و مرطوب رشد می کنند. این دقیقاً همان چیزی است که کفش شما در صورت خشک نشدن مناسب، مخصوصاً در اثر تعریق، به آن تبدیل می شود.

پس از یک روز پوشیدن چکمه‌هایتان، به‌جای اینکه آن‌ها را در بیاورید و دوباره در کمد یا مکان‌های تاریک دیگری قرار دهید، سعی کنید چکمه‌های چرمی را در آفتاب خشک کنید یا با لامپ UVC خشک کنید.

بند ها را باز کنید و زبانه چکمه خود را بیرون بکشید تا برای جریان بهتر هوا باز شوند.

چکمه های خود را در زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید تا خشک شوند یا آنها را زیر یک لامپ UVC قرار دهید. هر دو گزینه به خشک شدن چکمه های شما کمک می کنند در حالی که اشعه ها به کشتن باکتری ها کمک می کنند.

از بلوک های سدر برای از بین بردن بو استفاده کنید

بلوک های سرو ابزار استانداردی هستند که با انواع مختلف کفش استفاده می شوند تا به آنها کمک کند شکل اصلی خود را حفظ کنند. بسیاری از کفش‌ها یا تکه‌های کفش را هنگام نگهداری طولانی‌مدت یا تمیز کردن آن‌ها در کفش‌های خود قرار می‌دهند.

درختان کفش ساخته شده از سدر یا مواد دیگر نیز راه ایده آلی برای گشادتر کردن چکمه های چرمی در صورت نیاز هستند. در صورت نیاز تنظیمات روی درخت کفش خود را تنظیم کنید.

بلوک های ساخته شده از چوب سدر رطوبت را جذب کرده و بوی کفش را از بین می برند. این روش یک راه عالی برای نگهداری از کفش شما است. در پایان روز یک بلوک سرو را داخل کفش خود قرار دهید و زمانی که برای پوشیدن کفش آماده شدید آن را بیرون بیاورید.

یخ زدن چکمه های خود

اگرچه قرار دادن چکمه های خود در فریزر ممکن است راه حلی عجیب برای از بین بردن بو و باکتری به نظر برسد، اما این یک راه مبتکرانه و ساده برای از بین بردن باکتری های ایجاد کننده بو است.

چکمه های خود را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و کیسه را یک شب در فریزر قرار دهید. کفش های خود را از فریزر خارج کرده و بگذارید تا در زیر نور خورشید کاملا خشک شوند. از فریزر برای خلاص شدن از شر انواع بو چه در داخل و چه بیرون کفش خود استفاده کنید. از آنجایی که بوی دود اغلب به چرم می چسبد ، این یک راه عالی برای از بین بردن این عطر ناخوشایند است.

خوشبو کننده تجاری

اگر روش های طبیعی برای از بین بردن بوها برای از بین بردن بوی بد چکمه های شما موثر نبوده است، ممکن است بخواهید یک خوشبوکننده کفش تجاری بخرید.

بسته به نوع خوشبوکننده، این ممکن است گزینه گران‌تری باشد، اما گزینه‌های تجاری معمولاً حاوی مواد و عوامل ضد باکتری برای جذب رطوبت هستند.

این خوشبوکننده‌ها معمولاً حاوی مواد افزودنی برای ایجاد بوی تازه و گاهی مصنوعی هستند. برچسب ها را با دقت بخوانید تا از خرید محصولی که می تواند محرک باشد اجتناب کنید.

دستورالعمل های محصول را برای استفاده صحیح هنگام تمیز کردن و تازه کردن چکمه ها دنبال کنید.

چگونه چکمه های کار بدبو را تمیز کنیم

اگرچه بوی بد پا و رطوبت داخل کفش شما ممکن است مقصر بوی بد کفش شما باشد، اما دلایل خارجی نیز ممکن است باعث بوی بد بوت های چرمی شود.

چرم به خاطر رایحه خاص خود شناخته شده است، اما هر چه بیشتر از کیف چرم زنانه یا مردانه خود یا هر محصول چرمی دیگری استفاده کنید، شروع به جذب بو به سطح چرم می کند.

این جذب باعث می‌شود که چکمه‌های شما بو بیاورند، حتی اگر داخل آن بوی ندهد. هنگامی که به دنبال نحوه تمیز کردن چکمه های کار بدبو هستید، محصولات متعددی در بازار وجود دارد، و برخی از آنها با بو کردن همزمان بوت های شما، کار مضاعفی را انجام می دهند.

با صابون زین از چکمه های خود مراقبت کنید

صابون زین ترکیبی است که برای تمیز کردن و حالت دادن به کالاهای چرمی ساخته شده است. صابون زین که از صابون، لانولین و مواد نگهدارنده ای مانند موم زنبور عسل ساخته شده است، کثیفی جاسازی شده را از اقلام چرمی مانند چکمه، دستکش و ژاکت پاک می کند.

قبل از استفاده از یک پارچه مرطوب برای مالیدن صابون زین روی سطح چرم، با یک پارچه یا برس تمیز، کثیفی اضافی را از چکمه های خود پاک کنید.

پس از مالیدن صابون به چرم، اضافی آن را با یک پارچه مرطوب تمیز پاک کنید و چکمه های چرمی خود را با یک پارچه سفید تمیز و خشک بمالید.

پاک کننده چرم

چه روغن راسو، یک نرم کننده چرم یا پاک کننده چرم، بیشتر محصولات چرمی بو را از بین نمی برند، فقط کثیفی و کثیفی را از بین می برند. با این حال، پاک کننده های مخصوص چرم با موادی که برای خنثی کردن بوی سطوح چرمی طراحی شده اند، وجود دارند.

دستورالعمل های برچسب را برای تمیز کردن چکمه های چرمی خود دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید که عمر آنها را افزایش می دهید.

پاک کننده چرم

جلوگیری از بوی بد بوت

وقتی نوبت به مقابله با بو در چکمه‌های شما می‌رسد، در مقایسه با از بین بردن بو، معمولاً جلوگیری از بو کردن، فرآیند ساده‌تری است.

به خواندن مراحل آسان برای افزودن به روتین خود ادامه دهید تا بوی چکمه های خود را کاهش دهید تا هر هفته بوی چکمه های خود را از بین ببرید.

پوشیدن کفش مناسب

باکتری های موجود در چکمه شما باعث ایجاد بو می شوند و رطوبت باعث ایجاد باکتری می شود. بهترین راه برای کاهش عرق در تماس با چکمه پوشیدن جوراب است.

پاهای ما مدام عرق می کند. مواردی مانند آب و هوا، تنگی کفش و فعالیت روزانه میزان تعریق پاهای ما را افزایش می دهد و باعث بوی بد پا می شود. جوراب ها به جذب عرق اضافی کمک می کنند و از نفوذ آن به کفی چکمه های شما جلوگیری می کنند.

مراقبت روزانه

اگر بوی بد پا چیزی است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنید، مطمئن شوید که پاهایتان را به خوبی زیر دوش بشویید و قبل از پوشیدن چکمه‌هایتان مطمئن شوید که پاهایتان خشک است.

استفاده از پودر بچه روی پاهای خود قبل از لباس پوشیدن نیز به مقابله با بو و رطوبت قبل از اینکه روی چکمه شما تأثیر بگذارد کمک می کند.

در صورت امکان از پوشیدن چکمه های یکسان هر روز خودداری کنید. اگر بیش از یک جفت چکمه دارید، آنها را بچرخانید تا بین پوشیدن کفش هایتان حداقل یک روز استراحت کنید.

با استفاده از یکی از روش‌های خشک کردنی که ذکر کردیم، اجازه دهید کفش‌هایتان زمانی که کفش‌هایتان را نمی‌پوشید به‌درستی خشک شوند یا آن‌ها را با روزنامه پر کنید تا رطوبت اضافی را جذب کنند.

برای اینکه بهترین استفاده را از چکمه های چرمی خود ببرید، پوشیدن آنها را هوشمندانه و مراقبت از آنها حتی زمانی که روی پاهای شما نیستند تمرین کنید.

امتیاز دهید (سمت چپ بیشترین)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا