آموزش نگهداری چرم

روش های نگهداری از چرم طبیعی و مصنوعی چگونه است؟

با وجود اینکه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان چرم واقعی را به چرم مصنوعی ترجیح می‌دهند، هنوز هم بسیاری هستند که به جای آن چرم مصنوعی را انتخاب می‌کنند. با چرم نفیس همراه باشید تا با روش های نگهداری چرم طبیعی و مصنوعی آشنا شوید.

صرف نظر از تفاوت‌های قابل‌توجه بین این دو، از جمله اینکه مصنوعی جایگزینی ارزان‌تر و با دوام کمتر برای همتای چرم واقعی خود است، آن را به گزینه‌ای مناسب برای مبلمان، پوشاک، اثاثه یا لوازم داخلی خودرو، کیف دستی، کمربند و موارد دیگر تبدیل می‌کند.

مهم است که به یاد داشته باشید که سطح غیر متخلخل بودن فاکس منجر به لکه‌های عمده می‌شود که اغلب در قسمت بالایی آن دیده می‌شود.

نوشته های مشابه

جلوگیری از خشک شدن بیش از حد آن که مطمئناً منجر به ترک خوردن آن می شود، مهم تر است. اگر مطمئن نیستید که برای جلوگیری از چنین چیزی چه کاری می توانید انجام دهید، به خواندن این مطلب ادامه دهید و خواهید دانست که چگونه از ترک خوردن چرم مصنوعی جلوگیری کنید. 

چرا چرم مصنوعی می ترکد؟

قبل از اینکه در مورد نحوه نگهداری چرم مصنوعی صحبت کنیم، باید بدانیم که چرا واقعاً ترک می‌خورد. تعداد کمی از مردم قبلاً با این نکته آشنا هستند، اما بسیاری اغلب می‌پرسند چرا این اتفاق می‌افتد.

ترک خوردن چرم مصنوعی در درجه اول به دلیل تأثیر اشعه UVB (نوع دوم پرتوهای فرابنفش) بر ساختار مولکولی هر نوع چرم مصنوعی است که در نتیجه ترکیبات پلاستیکی آنقدر شکننده می شوند که ترک بخورند.

یکی دیگر از دلایل ترک تقلبی می تواند بر اساس کیفیت محصول باشد.

اگر تصمیم به خرید چرم مصنوعی دارید که با الیاف طبیعی تقویت نشده است، به عنوان مثال، پنبه، بدون توجه به جلوگیری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ترک می خورد.

بسیار ساده است که حداقل ترک خوردن چرم مصنوعی را به تعویق بیندازید، اگر به طور کلی از وقوع آن جلوگیری نکنید.

برای این منظور می توان از روغن های زیادی استفاده کرد، مانند روغن بچه که بهترین است.

شاید عجیب به نظر برسد، اما روغن بچه یک پوشش محافظ ایجاد می کند که از ضعیف شدن و ترک خوردن سطح اشعه خورشید یا هرگونه تغییر دما جلوگیری می کند.

برای جلوگیری از ترک خوردن چرم مصنوعی استفاده از نرم کننده های مخصوص چرم است که به حفظ چرم مصنوعی شما کمک می کند.

این نرم کننده ها را می توان هم برای نگهداری چرم واقعی و هم برای تعمیرات مصنوعی استفاده کرد که برای بسیاری تعجب آور است.

این به این دلیل است که هر دو نوع چرم از نظر دانه و بافت شبیه به یکدیگر هستند و به همین دلیل است که هر نرم کننده مخصوص چرم برای هر دو نوع به خوبی کار می کند.

چرا چرم مصنوعی پوست می کند؟

چرم مصنوعی پوسته می شود زیرا یک عنصر چسبنده است که توسط یک چسب یا یک ماده شیمیایی ترکیب می شود که به مرور زمان خشک می شود. عنصر پلی یورتان بسیار شکننده است که با گذشت زمان با ساییدگی و پارگی پوسته می شود. 

چرا چرم مصنوعی چسبناک می شود؟

چرم مصنوعی از لایه های زیادی تشکیل شده است که آخرین لایه آن عمدتاً روغنی یا پلاستیکی است که به مرور زمان صمغ می شود. چرم غیر متخلخل است، هیچ لکه ای را جذب نمی کند، بنابراین اگر برای مدت طولانی به درستی تمیز نشود، یک آشفتگی ایجاد می کند. ماده صمغی بقایای لکه ها و ریزش هایی است که به درستی شسته نشده اند. این همچنین در صورت عدم مراقبت به موقع باعث پوسته شدن و ترک خوردن چرم می شود. 

چسبناک شدن چرم مصنوعی

چگونه لکه های چرم مصنوعی را پاک کنیم؟

روش های مختلفی برای تمیز کردن چرم مصنوعی وجود دارد که بهترین آنها صابون ظرفشویی یا شامپو است. یک کاسه آب گرم همراه با 2 پارچه کهنه بردارید. صابون یا شامپو ظرف را در آب گرم بریزید و آن را مخلوط کنید تا حباب شود. سپس پارچه تمیز را در کاسه خیس کرده و بچرخانید. سپس سطح را با مالش آهسته آن را تمیز کنید، در آخر با یک پارچه خشک دیگر سطح را خشک کنید و شما آماده هستید. 

تمیز کردن ملایم منظم

برای نتایج بهینه و راه حل های مثبت برای نگهداری از چرم مصنوعی، تمیز کردن منظم چرم مصنوعی خود را با استفاده از مواد شوینده ملایم یا مایع شستشو انجام دهید. ملایم با آب گرم و پارچه های نرم باعث ماندگاری طولانی مدت آن می شود و بنابراین می دانید که چگونه چرم مصنوعی ماندگاری بیشتری داشته باشید.

انجام منظم این کار از لکه‌های عمده یا علائمی که می‌تواند به دستگاه مصنوعی شما آسیب برساند، جلوگیری می‌کند.

چگونه چرم مصنوعی را حالت دهی کنیم؟

مردم معمولاً در مورد مدت زمان ماندگاری چرم مصنوعی می پرسند، ما می خواهیم به شما اطلاع دهیم که برای ماندگاری بیشتر باید به طور مرتب آن را حالت دهید. نرم کننده های چرم زیادی در بازار موجود است. شما می توانید از هر یک از این نرم کننده ها برای حفظ چرم خود استفاده کنید. آنهایی که برای چرم واقعی هستند با وجود مصنوعی بودن روی چرم مصنوعی نیز کار می کنند. شما می توانید نرم کننده های خود را نیز از روغن ها و عناصر مختلف بسازید. 

روغن کاری چرم مصنوعی

اگر می‌خواهید درخشش و بافت سطح چرم مصنوعی را حفظ کنید، بهترین گزینه روغن است. می توانید از روغن نارگیل، لیمو و بچه برای حالت دادن به چرم خود استفاده کنید. بهترین جایگزین زمانی که نرم کننده در دسترس نیست. 

این را همیشه هنگام نگهداری از چرم مصنوعی به خاطر بسپارید

موارد مختلفی وجود دارد که باید پس از خرید یک محصول چرم مصنوعی به آنها توجه کنید. 

1. آفتابی نیست!!!

هر مقدار نور خورشید می تواند به سرعت چرم مصنوعی را خشک کند. مهم است که چرم های مصنوعی خود را در سایه نگه دارید، به خصوص در مورد مبلمان، پوشاک، کیف و غیره.

2. انتقال رنگ

این یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید در نگهداری از چرم مصنوعی خود به خاطر بسپارید.

لباس هایی که به خصوص با رنگ های قوی یا رنگ های تند رنگ آمیزی شده اند مانند آبی جین می توانند به راحتی به رنگ های روشن منتقل شوند.

دستورالعمل ماشین لباسشویی را به خاطر دارید؟ رنگ های روشن و تیره از هم جدا هستند! این نوع لکه اگر با دستمال مرطوب کودک پاک نشود، می تواند به سرعت نفوذ کند.

3. آزمایش آزمایشی

هنگامی که برای اولین بار از مواد تمیز کننده روی چرم مصنوعی استفاده می کنید، بهتر است آن را روی قسمت کوچکی امتحان کنید که قابل مشاهده نباشد.

بگذارید خشک شود و نتیجه را ببینید. اگر هیچ گونه عوارض جانبی نداشت، می توانید آزادانه با بقیه سطح ادامه دهید. این به ویژه برای مبلمان مفید است.

4. انتخاب محصول

هنگام انتخاب یک محصول تمیز کننده، یک سوال از خود بپرسید؛ آیا از این محصول برای خودتان استفاده می کنید؟ اگر پاسخ منفی است، احتمالاً برای چرم مصنوعی شما خیلی خشن است.

5. نه به سفید کننده

صرف نظر از اندازه لکه یا عمق آن روی دستگاه مصنوعی خود، هرگز از سفید کننده استفاده نکنید.

دارای عوامل زیادی است که باعث تسریع خشک شدن می شود که تنها منجر به ضعیف شدن ساختار و سطح می شود که طول عمر چرم مصنوعی شما را کوتاه می کند.

6. بدون پارچه های ساینده

همیشه به وسوسه مالیدن یا مالش دادن سطح چرم مصنوعی نه بگویید. هرگز از هر نوع پارچه یا اسفنج خشن استفاده نکنید.

تمیز کردن بدون تمیز کردن لکه یا از بین بردن علامت فقط باعث شکسته شدن فاکس می شود. بهترین راه حل استفاده از پارچه های نرم و حرکات دایره ای ملایم خواهد بود.

7. تمیز کردن پس از تمیز کردن

پس از تمیز کردن چرم مصنوعی، استفاده از مواد شوینده ملایم برای تمیز کردن قسمتی که تمیز می‌کردید بسیار مهم است.

خواه لکه یا علامتی وجود داشته باشد، چه با موفقیت پاک شود یا نه، پاک کردن آن ناحیه بسیار مهم است.

برخی از پاک کننده ها این نکته را فراموش می کنند که برای حفظ و افزایش طول عمر چرم مصنوعی مهم است.

روش های نگهداری از چرم طبیعی ومصنوعی

امروزه اکثر افراد چرم را یک ماده جذاب، کلاسیک، اصیل و بسیار شیک می نامند. اما دقت کنید که به کار گیری چرم بدون نگهداری و مواظبت سبب کوتاهی عمر آن خواهد شد. به همین خاطر ضروری است که نحوه نگهداری از تمامی چرم  های طبیعی و مصنوعی را بدانید.

اگر وسیله چرمی شما از جنس چرم درجه یک و اصیل باشد، با نگهداری صحیح می  توانید تا سال   های طولانی از آن استفاده کنید. در ادامه این مطلب سعی کرده ایم چند تکنیک مهم در خصوص نحوه نگهداری از چرم طبیعی و مصنوعی را برای شما علاقمندان شرح دهیم. با ما همراه باشید.

اصول نگهداری از چرم  طبیعی و مصنوعی

جهت نگهداری از تمامی وسایل چرم (طبیعی یا مصنوعی) لازم است به یک سری نکات توجه ویژه داشته باشید. در این قسمت از مقاله هر کدام از این نکات را به طور مفصل توضیح داده ایم:

  1. جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید: اولین نکته ای که باید جهت نگهداری از وسایل چرم طبیعی و یا مصنوعی رعایت کنیم، این مورد است. در تمامی کالا های چرمی اعم از لباس، کیف چرم مردانه و زنانه، کفش یا دستکش باید مواظب باشید که آن ها را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید.

به عنوان مثال اگر در یک ظهر آفتابی جهت صرف ناهار به یک رستوران رفتید، سعی کنید میز خود را در جایی انتخاب کنید که کیف و یا دستکش های مجلسی چرمتان در معرض نور آفتاب قرار نگیرند.

لازم به ذکر است که نور آفتاب، چرم های اصیل را خشک و شکننده می  کند. در نتیجه پس از مدتی چرم دچار ترک خوردگی شده و پاره می شود.

  1. نگهداری در جای خشک و خنک: اگر از افراد متخصص در حوزه چرم بپرسید که بهترین روش جهت نگهداری از چرم طبیعی و مصنوعی چیست؟ بدون شک پاسخ می دهند که چرم ها حتما را در هوای کاملاً خشک و خنک نگهداری کنید.

معمولا کیف پول های چرم (زنانه یا مردانه) در ساعات طولانی در جیب لباس افراد قرار می گیرند. به همین خاطر پس از مدت کوتاهی شاهد از بین رفتن آن ها خواهیم شد. بنابراین توصیه می کنیم که کیف پول  چرم خود را در مکان هایی که هوای گرم و مرطوب دارد قرار ندهید تا به مرور زمان کپک نزنند.

  1. عدم نگهداری در کیسه های پلاستیکی: اجناس چرم به منظور اینکه مدت طولانی تری سالم بمانند، باید در معرض هوای آزاد قرار گیرند. به همین خاطر سعی کنید وسایل چرمی خود را در کیسه های پلاستیکی و یا داخل کمد قرار ندهید.
  2. مراقبت در مقابل وسایل نوک تیز و برنده: با وجود اینکه چرم ماده بسیار مقاومی است، باید دقت داشته باشید که از سطح آن همانند یک تکه پارچه ابریشمی مراقبت کنید. معمولا یکی از متداول ترین روش های آسیب دیدن اجناس چرم، خراشیده شدن سطح آن هاست.

لازم به ذکر است که وسایل چرم پس از آسیب دیدن در اثر تماس با یک جسم نوک تیز، به هیچ عنوان قابل ترمیم نیستند. این اتفاق بیشتر برای کمر بند های چرمی مردانه می افتد، بنابراین سعی کنید که آن ها را با اجسام نوک تیز سوراخ نکنید.

  1. نکشیدن بیش از حد آن: گفتنی است که اغلب چرم هاخاصیت کشسانی خوبی دارند. ولی این بدین معنا نیست که آن ها را بیش از حد بکشید، چراکه اگر زیاد کشیده شوند، فرم اولیه خود را به تدریج از دست می دهند و دیگر به حالت اولیه خود بر نمی گردند.

لازم به ذکر است که کشیدگی بیش از اندازه چرم، سبب از بین رفتن جلا و براقیت آن ها می  شود. به همین خاطر سعی کنید کیف های دستی چرم خود را بیش از اندازه پر از وسیله نکنید و یا کیف هایی با سایز مد نظر خود انتخاب کنید تا تمامی کارت  ها و اسکناس  های خود را در آن جای دهید. همچنین اینکه دقت کنید که کفش چرم مردانه یا زنانه خود را دقیق متناسب با سایز پایتان بخرید تا به مرور زمان دچار کشیدگی نشود.

  1. استفاده از روغن مناسب جهت نرم کردن سطح چرم: اگر حس کردید که سطح کالای چرمیتان خشک و شکننده شده و یا اینکه مدت زمان طولانی از یک وسیله چرم استفاده نکرده اید، سعی کنید سطوح آن را نرم کنید. شما عزیزان می توانید بهترین روش اجرای این کار را از فروشندگان چرم بپرسید. چراکه انواع مختلفی از چرم های طبیعی و مصنوعی وجود دارند و هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند.

بنابراین حین خرید کالای چرمی مد نظرتان، از فروشنده بخواهید که در مورد نحوه نرم کردن سطح آن به شما اطلاعات لازم را بدهند و بهترین روغن را به شما عزیزان معرفی کنند. توجه داشته باشید که روغن  های مخصوص چرم، خشکی سطح چرم ها را کاهش می دهند و سبب افزایش رطوبت آن می شوند.

دقت کنید که چرب نگه داشتن سطح چرم سبب دوام طولانی مدت آن می  شود. حال اگر هیچ ماده خاصی جهت نرم کردن آن در اختیار نداشتید، می  توانید از یک پنبه آغشته به روغن زیتون استفاده کنید و به کمک آن این کار را انجام دهید. البته حتما باید از اصل بودن روغن زیتونتان اطمینان داشته باشید. فقط دقت کنید که پنبه را مقدار نسبتا کمی به روغن آغشته کنید، نه اینکه مقدار اضافی روغن از پنبه بچکد. این راه حل یکی از بهترین راه حل های نگهداری از کیف های کمری چرم است.

  1. تمیز نگه داشتن چرم: لازم است بدانید که منظور از تمیز نگه داشتن چرم این نیست که سطح آن را بشویید. فقط کافی است که هفته ای دو تا سه بار وسیله چرمی خود را به کمک یک دستمال کاملاً نخی و کمی مرطوب، پاک کنید. به کمک این روش، آلودگی نمی تواند به عمق بافت چرمی مد نظرتان نفوذ پیدا کند.

دقت کنید که اگر اجناس چرم برای مدت طولانی آلوده بمانند، آلودگی به عمق آن ها نفوذ کرده و در نتیجه تمیز کردن آن ها دشوار است. همچنین اینکه گرد و غبار باقی مانده بر روی سطح چرم، منجر به سایش و کاهش عمر آن می شود.

  1. آرام خشک کردن آن: اگر لباس های چرمیتان برای مدت طولانی در زیر برف و باران خیس شده باشد، حتما باید در خشک کردن آن ها صبور و با دقت عمل کنید. به هیچ عنوان به این فکر نکنید که لباس چرمی را بر روی رادیاتور و یا بخاری قرار دهید تا خشک شود و یا اینکه از اتو جهت خشک کردن آن استفاده کنید. چراکه خشک کردن سریع جنس چرم، باعث از بین رفتن چربی موجود در سطح آن شده و در نتیجه بافت چرم شکننده می گردد.

گفتنی است که بهترین روش جهت خشک کردن لباس های چرمی خیس شده این است که قبل از هر چیزی سطح آن ها را با یک حوله کاملا تمیز پاک کنید. سپس آن ها را در کنار بخاری یا رادیاتور آویزان کنید و یا اجازه دهید تا در معرض باد یا نور ملایم خورشید به تدریج خشک شوند.

فقط اینکه به یاد داشته باشید که خشک کردن سریع اجناس چرم به هر روشی، سبب تغییر ساختار شیمیایی آن ها شده و در نهایت دچار ترک خوردگی می شوند.

  1. واکس زدن: اگر وسایل چرمیتان از نوع چرم براق بود، قطعا به مراقبت بیشتری جهت حفظ جلا نیاز دارد. مهم ترین روش جهت نگهداری از این نوع چرم ها، واکس زدن است. جهت انجام این کار ابتدا روی چرم را به کمک یک دستمال نخی کاملا تمیز، مرطوب و بدون پرز پاک کنید. سپس براش مخصوص واکس زدن را بردارید و بر روی سطح کیف، کفش و یا پالتوی چرمی خود، بایک واکس همرنگ، واکس بکشید.

اصول نگهداری از چرم طبیعی و مصنوعی

توجه کنید که مقدار مناسبی از خمیر واکس را بر روی براش مخصوص قرار دهید. در غیر این صورت واکس بر روی وسیله چرمیتان می  ماسد. همچنین اینکه سعی کنید با یک برس مخصوص، بر روی سطح چرم مد نظر خود بکشید تا تمامی اضافات واکس از روی آن برداشته شود و در نهایت سطح چرم صیقلی گردد. در رابطه با واکس زدن به چند نکته زیر توجه فرمایید:

  • قبل از هر چیزی واکس را بر روی بخش کوچکی از سطح کالای چرم تست کنید تا از نظر هماهنگی رنگ هایشان با یک دیگر مطمئن شوید. سپس اگر دیدید که مشکل خاصی وجود ندارد، تمامی سطح چرم را واکس بزنید.
  • کالای چرم را تا ۲۴ ساعت پس از واکس زدن استفاده نکنید. بنابراین سعی کنید که کالای چرمی خود را پس از واکس زدن، به مدت یک روز کامل کنار بگذارید و آن را از دم دست دور کنید.
  • اگر شما هم می خواهید که کالای چرمی خود را برای مدت طولانی کنار بگذارید، حتماً باید آن را واکس بزنید و سپس در مکانی مناسب قرار دهید.
  1. نگهداری چرم های جیر در جای خشک و تاریک: یکی از انواع چرم های بسیار حساس، چرم های جیر هستند. این چرم ها نباید در معرض آب قرار گیرند. بنابراین اگر جنس کفش هایتان چرم جیر بود، ترجیحاً از آن ها در روز های بارانی استفاده نکنید. همچنین اینکه زمانی که می خواهید آن ها را برای مدتی کنار بگذارید، از خشک بودن کاملشان اطمینان حاصل کنید. گفتنی است که چرم های جیر را هرگز نباید در هوای بسیار گرم و یا خشک استفاده کنید، تا به تدریج دچار پوسیدگی نشوند.

در رابطه با اصول نگهداری از کالا های چرم جیر باید توجه داشته باشید که اگر به هر دلیلی خیس شدند،  بهترین راه خشک  کردنشان، پر کردن داخل آن ها با روزنامه و یا دستمال کاغذی است. این کار سبب جلوگیری از جمع شدن و تغییر شکل دادن چرم های جیر پس از خشک شدن می شوند. بنابراین اگر داخل کیف و یا کفش های چرم جیر خیس شده خود، قبل از خشک شدن، یکی از عوامل جاذب آب را قرار دهید، از خراب شدن شکل ظاهری آن ها جلوگیری می کنید و در نهایت مانع از خراب شدن ظاهر آن می شوید.

آخرین نکته  ای که باید در خصوص مراقبت از محصولات چرم جیر ذکر کنیم این است که اگر قصد داشتید کالایی از این جنس را برای مدت طولانی کنار بگذارید، حتماً باید آن را در داخل یک کیسه پارچه  ای قرار دهید و محل عبور جریان هوا را نیز در آن کنترل نمایید.

تمامی نکاتی که در بالا گفته شد می توانند شما را در نگهداری از کیف چرم اداری مردانه و لب تابی که جنسشان چرم جیر است به بهترین شکل ممکن یاری کنند.

  1. جلوگیری از رنگ گرفتن: این مورد یکی از مهم ترین نکات در خصوص نحوه نگهداری از چرم های سفید و رنگی در حین پوشیدن لباس هایی با رنگ روشن همراه آن هاست. شما باید مراقب رنگ گرفتن این گونه چرم ها باشید و آن ها را زمانی که مرطوب و یا خیس هستند از تماس با پارچه های رنگی دور کنید. دقت کنید که پاک کردن لکه  های رنگی در چرم های سفید و روشن یکی از کار های دشوار و اغلب غیر ممکن است.

بنا بر توضیحات داده شده در بالا، اگر کالای چرمی با رنگ سفید و یا رنگ روشن دارید، حتما مراقب جنس و رنگ لباس  هایی که قرار است همراه با آن ها بپوشید و یا در کمد در کنار این محصولات قرار دهید، باشید. این نکات در نگهداری از کفش های چرم ببشتر به کار برده می شود.

  1. استفاده از روش هایی مطمئن جهت پاک کردن لکه بر روی آن ها: با توجه به این که لکه ایجاد شده بر روی چرم مربوط به چه نوع ماده ای است، شیوه های پاک کردن متفاوتی خواهد داشت. گفتنی است که بد قلق  ترین لکه  های ایجاد شده بر روی چرم، لکه های چربی هستند.

جهت پاک کردن این گونه لک ها از روی چرم، ابتدا باید به کمک یک دستمال تمیز سطح چرم را از هرگونه گرد و غبار و مواد خارجی پاک کنید. پس از آن، به مقدار خیلی کمی بر روی محل لکه آرد ذرت بپاشید. حال باید منتظر باشید تا آرد ذرت لکه های چربی را تا جایی که امکان دارد به خود جذب کند. سپس سعی کنید بر روی قسمت لک شده براش مخصوص اجناس چرم را بکشید. بدین ترتیب به احتمال زیاد لکه های چربی واقع در کالا های چرم را پاک خواهید کرد.

لازم به ذکر است که امروزه تمیز کننده  های مخصوصی جهت پاک کردن لکه های مختلف بر روی چرم وجود دارند. شما عزیزان می  توانید این محصولات را از فروشگاه  های بزرگ و یا چرم فروشی  های معتبر خریداری کنید.

  1. درست آویزان کردن کالا های چرم: مهم ترین نکته در خصوص نگهداری از کالا های چرمی، درست آویزان کردن آن هاست. شما عزیزان باید شیوه آویزان کردن محصولات پوشیدنی چرم نظیر پالتو و یا اکسسوری هایی همچون کیف و کمربند چرم زنانه و مردانه را به طور کامل یاد گرفته باشید.

ما در خصوص نگهداری از لباس های چرم به شما توصیه می  کنیم که پالتو، کاپشن و یا بارانی چرم خود را بر روی رخت  آویز از یک نقطه آویزان نکنید و سعی کنید آن را به یک چوب لباسی مناسب بیاویزید و سپس در داخل کمد که مکانی نسبتا تاریک است قرار دهید.

همچنین اینکه بهتر است به جای آویزان کردن کیف های دستی  چرم خود، آن ها را بر روی طبقه های مختلف کمد قرار دهید تا به  مرور زمان در اثر وزنی که دارند دچار کشیدگی و در نهایت بد فرم شدن نشوند. در خصوص کمربند های چرمی نیز باید گفت که بهترین روش نگهداری از آن ها رول کردن آن ها و قرار دادنشان در کشو های مخصوص است.

سایر نکات تکمیلی در خصوص نگهداری از پالتو های چرم

در این قسمت از مقاله سعی داریم شما عزیزان را با برخی نکات تکمیلی در مورد نحوه نگهداری و مراقبت از پالتو ها و کاپشن های چرم آشنا کنیم:

  • اگر پالتو و یا کاپشن چرم شما در آستانه شکستگی و ترک خوردگی قرار گرفت، سعی کنید از یک سری اسپری های واکس مخصوص برای رفع این مشکل استفاده کنید. فقط اینکه حتما قبل از مصرف، اسپری را بر روی گوشه کوچکی از لباس تست کنید و سپس در کل چرم مد نظرتان به کار ببرید.
  • اگر در یک روز بارانی از پالتو و یا کاپشن چرمی خود استفاده کردید، بهتر است پس از استفاده، آن را در مکانی خاص با یک نور غیر مستقیم و مناسب و همچنین در معرض هوای کافی قرار دهید. این کار باعث می شود که لباس خودش به آرامی خشک شود.
  • یکی دیگر از نکات نگهداری از کاپشن های چرم طبیعی و یا مصنوعی، جلوگیری از ایجاد لکه های مختلف بر روی آن است. دقت کنید که اگر بر روی کاپشن و یا پالتوی چرمی شما یک لکه پیچیده نظیر جوهر ایجاد شد، حتما از یک دستمال آغشته به الکل جهت پاک کردن آن استفاده نمایید. فقط اینکه توجه داشته باشید که پارچه را خیلی محکم بر روی لباس نکشید و در آخر به هیچ عنوان از این روش برای کت های چرم جیر استفاده نکنید.
  • لازم به ذکر است که به کمک یک سری مرطوب کننده های مخصوص می توانید عمر پالتو های چرمی خود را افزایش دهید. توجه کنید که استفاده بیش از اندازه از این مرطوب کننده ها، تمامی منافذ موجود بر روی چرم را می بندد و تأثیر کاملا عکسی بر روی آن می گذارد.

نکات ضروری در خصوص نگهداری از کیف های چرم

در این قسمت از مقاله نیز لازم دانستیم شما را با برخی نکات ضروری در خصوص نگهداری از کیف های چرمی آشنا کنیم:

  • مراقبت از کیف چرم زنانه و مردانه را باید در همان روز های اول شروع کرد و تمامی لکه های ایجاد شده بر روی کیف را بلافاصله به کمک یک پارچه و به آرامی برطرف نمود.
  • محل نگهداری از کیف های چرمی باید دور از تماس مستقیم با نور خورشید و هرگونه فشار فیزیکی باشد.
  • عموما کیف های چرمی مجلسی تامدت های طولانی بدون استفاده باقی می مانند. در این مواقع حتما باید جهت مراقبت از آن ها، داخلشان را به کمک یک روسری، پارچه و یا کاغذ های باطله پر کنید تا به مرور زمان شکل ظاهری خود را از دست ندهد.
  • با وجود اینکه کیف های چرمی می توانند استایل شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهند و شگفت انگیز کنند، بهتر است به صورت مداوم از آن ها استفاده نکنید و مدت معینی به این کالا ها استراحت دهید.

نگهداری از کیف های چرم

سوالات متداول – از چرم مصنوعی نگهداری کنید

چرم مصنوعی به چه معناست؟

چرم مصنوعی یکی از نام هایی است که به چرم مصنوعی یا مصنوعی داده می شود. چرم اصل نیست چگونه چرم مصنوعی را تمیز کنیم؟

می توانید از مواد شوینده ملایم آغشته به یک پارچه نرم استفاده کنید و آن را با آب گرم تمیز کنید. چگونه از پوسته شدن چرم مصنوعی جلوگیری کنیم؟ 

چرم مصنوعی پوست می کند زیرا حاوی یک پوشش مصنوعی از PU (پلی اورتان) است که به آن کمک می کند شبیه چرم طبیعی به نظر برسد. با گذشت زمان، ترکیب مصنوعی تراشه می کند و از بین می رود زیرا سفت می شود. برای جلوگیری از این کار، می توانید از بسیاری از نرم کننده ها و نرم کننده های چرم موجود در بازار استفاده کنید تا عمر پوشاک چرم مصنوعی خود را افزایش دهید. چگونه کت های چرم مصنوعی را نگهداری کنیم؟

ابتدا باید از چوب لباسی های پهن برای آویزان کردن ژاکت خود استفاده کنید تا از خرد شدن آن جلوگیری کنید. ثانیاً، شما باید آن را در هر ظرفی به جز پلاستیک نگهداری کنید، زیرا از تنفس چرم جلوگیری می کند و در نتیجه باعث ترک خوردن می شود. چگونه از چرم مصنوعی محافظت کنیم؟

برای نگهداری چرم می توانید از محافظ وینیل استفاده کنید. محافظ را به طور یکنواخت روی سطح بمالید و بگذارید خشک شود. براق مصنوعی اضافه نمی کند. چگونه چرم مصنوعی را درمان کنیم؟

آب گرم را همراه با شامپو یا مواد شوینده بردارید، پارچه را فشار داده و سطح را با آن تمیز کنید. این به چرم کمک می‌کند تا علائم روزمره و احساس لثه‌دار شدن را نداشته باشد. چگونه از چرم مصنوعی نگهداری کنیم؟

مرطوب کننده پی وی سی به چرم کمک می کند تا بافت و براقیت خود را حفظ کند. از آنجایی که چرم مصنوعی به اندازه کافی دوام ندارد، برای جلوگیری از ترک خوردن و پوسته شدن آن نیاز به توجه زیادی دارد. چه چیزی باعث پوسته شدن چرم مصنوعی می شود؟

پلی اورتان ماده ای شکننده است که با چسب ها و مواد شیمیایی مختلف به هم متصل می شود. که با گذشت زمان خشک می شود و در نتیجه پوست از پایه چرم جدا می شود. ماندگاری چرم مصنوعی چقدر است؟

چرم مصنوعی به اندازه چرم واقعی بادوام نیست، اما اغلب 4 تا 6 سال دوام می آورد. بیرونی ترین سطح لمینت شده تمایل به ترک خوردگی و پوسته شدن با گذشت زمان دارد. چگونه چرم مصنوعی را مرطوب می کنید؟

مرطوب کننده های زیادی برای حفظ چرم مصنوعی موجود است، همچنین می توانید از روغن های مختلفی مانند روغن نارگیل، لیمو و روغن بچه استفاده کنید. چگونه از ترک خوردن چرم مصنوعی جلوگیری کنیم؟

ترک خوردن چرم تقلبی بسیار رایج است، اما اگر چرم مصنوعی طبیعی دارید، مطمئن شوید که یک نرم کننده خوب برای آن تهیه کرده و بعد از مدتی آن را حالت دهید. چرم تقلبی چقدر دوام می آورد؟

چرم مصنوعی این قابلیت را دارد که بسته به نحوه نگهداری آن تقریباً 2 تا 4 سال دوام بیاورد. 

نتیجه

ما مطمئن هستیم که وبلاگ ما به تمام سوالات شما از نحوه نگهداری کت های چرم مصنوعی تا نحوه جلوگیری از پوسته شدن چرم مصنوعی پاسخ داده است. همه چیز در مورد مراقبت از چرم مصنوعی و نگهداری و تمیز کردن آن است که هر از چند گاهی از نرم کننده چرم مصنوعی روی آن استفاده کنید.

ما می گوییم که چرم مصنوعی چیزی است که می توانید روی آن سرمایه گذاری کنید، مانند یک کت چرم مصنوعی. بنابراین، اگر به دنبال یک قطعه جاودانه هستید، چرم مصنوعی ممکن است برای شما مناسب باشد. 

همان طور که خودتان هم می دانید، یکی از بهترین هدیه ها از گذشته تا به امروز، کالا های چرم هستند. این موضوع را تاریخچه چرم در ایران و جهان کاملا تأیید و تاکید می کند. بنابراین یادگیری نحوه نگهداری و مراقبت از آن ها بسیار ضروری است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه نگهداری از چرم طبیعی و مصنوعی کافی است به وب سایت رسمی نمایندگی چرم نفیس مراجعه فرمایید. از توجه شما عزیزان سپاس گزاریم.

 

 

امتیاز دهید (سمت چپ بیشترین)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا