اخبار چرم نفیس

تمام نکاتی که باید قبل از خرید محصولات چرمی بدانید!

چرم مردانه یا زنانه اصل جاودانه و زیباست. اگر به درستی از آن استفاده کنید برای همیشه ماندگار خواهد بود. به همین دلیل، به عنوان ماده ای برای ساخت ژاکت، کفش، چکمه، کیف، کیف پول، یقه سگ، اثاثیه منزل، حتی چادرهای فضای باز تقاضای زیادی دارد. خرید محصولات چرمی اصل گران است و شخصی که پولی را که به سختی به دست آورده خرج می کند معمولاً در مورد داشتن یک کالای تقلبی یا اصلی گیج می شود – آنها می توانند تقریباً یکسان به نظر برسند. با چرم نفیس همراه باشید.

خرید محصولات چرمی

بسیاری از مردم فریب خورده اند که چرم زنانه یا مردانه بی کیفیت را به قیمت چرم درجه یک خریداری می کنند. چرم چسبانده شده یا چرم مصنوعی می تواند به زیبایی چرم به نظر برسد و می تواند هر کسی را به جز خبره فریب دهد. چرم چسبانده شده فقط چرم بازسازی شده است که الیاف چرمی است که با لاتکس به هم چسبیده اند – اصلاً آن چیزی نیست که به نام چرم می خواهید.

همچنین ممکن است فریب خورده باشید و محصولاتی را بخرید که از پوست‌های ارزان‌تری ساخته شده‌اند که از نظر شیمیایی درمان می‌شوند تا ظاهر بهتری داشته باشند. 

استفاده، ظاهر و سبک محصول – همه آنها مهم هستند اما کیفیت چرم نیز مهم است. پس چگونه همه اینها را با کیفیت آن اندازه گیری می کنید؟

آیا می توانید بین زمانی که چیزی را می بینید و زمانی که باید برای خرید تصمیم بگیرید، کیفیت چرم را تشخیص دهید؟ تو می توانی.

برچسب چه می گوید؟

چالش: برچسب می گوید 100٪ چرم، اینطور است؟ 

این اولین چیزی است که باید بررسی کنید. خواندن چاپ ریز روی برچسب محصول چرمی که می‌خرید – اگر روی آن نوشته شده باشد 100% چرم است، ممکن است همینطور باشد.

اگر آن را ظریف مشخص کنید، باید با دقت بیشتری نسبت به سایر انواع آن رفتار کنید. بنابراین اگر می‌دانید که از آن به‌خوبی استفاده می‌کنید، ممکن است نخواهید آن را در یک چرم ظریف بخرید.

وقتی آن را لمس می‌کنید چه احساسی و ظاهری دارد؟

چالش: احساس سفت و روغنی دارد. 

آیا سطح صافی دارد – آیا احساس می کنید که دستان خود را روی پلاستیک می گذارید؟ اگر چنین احساس می شود، ممکن است چرم اصلاح شده با مواد شیمیایی ضعیف یا حتی چرم مصنوعی در وینیل پوشش داده شده باشد.

اما ممکن است چرم ثبت اختراع نیز باشد – این یک لایه ضد آب شبیه آینه خواهد داشت که در یک طرف آن روکش شده است (این یک پوشش رزینی / لمینت است). این را می توانید با گفتگوی دقیق با تاجر خود دریابید. اگر او خوب باشد در مورد نوع آن صریح خواهد بود.

حتی در بین چرم خوب، چرم با کیفیت پایین تر می تواند سفت شود (به دلیل پوشش اضافی اضافه شده به آن). وقتی چرم مصنوعی را خم می‌کنید، مانند چرم خوب خم نمی‌شود – چرم تقلبی حتی ممکن است ترک بخورد. 

چرم خوب دارای الگوهای ناهموار طبیعی خواهد بود – چرم های مصنوعی این الگوها را کپی می کنند اما بیش از حد متقارن و تمیز خواهند بود – بدون لکه یا ناهمواری یا چین و چروک طبیعی مانند آن که روی پوست واقعی وجود دارد.

پوست حیوانی که برای ساختن چرم استفاده می شود چیست؟ و پوست از کجا گرفته شده است؟

چالش: نگران پوست حیوانات هستید که چرم شما از آن ساخته شده است. 

اگر نگران ظلم به حیوانات در تولید چرم هستید، به برچسبی که می‌گوید 100% چرم گیاهی مورد تایید پتا، محصولی بدون ظلم و ستم هستید، توجه کنید.

چرم گاو، پوست گوساله و پوست بره محبوب ترین چرم های مورد استفاده هستند. پوست بره نرم ترین در بین این سه است و پس از آن پوست گوساله و سپس چرم گاوی قرار دارند. چرم گاوی بادوام ترین است.

سایر چرم های بادوام از پوست بز، گاومیش کوهان دار امریکایی، گوزن، بز، پوست خوک، اسب و گاومیش ساخته می شود. از شترمرغ، تمساح، پوست مار و حتی کانگورو برای تهیه کفش چرم مردانه یا زنانه، کیف و غیره استفاده می شود. می توان گفت که چرم غیر شیری گرانتر است و برای تولید محصولات گران قیمت از چرم شیری استفاده می شود. حتی در میان یک نوع پوست، کیفیت آن متفاوت است.

کاپشن های چرمی معمولا از پوست بره ساخته می شوند و این چرم بسیار گران است. پوست گوساله برای ساخت کفش ترجیح داده می شود. چرم اثاثه یا لوازم داخلی ساخته شده از پوست فرمان دارای الگوی دانه ای زیبا است.

پوست خوک، بز و بره نازک هستند و برای ساخت دستکش و لباس استفاده می شوند.

جیر یک چرم با سطحی است – برای پروژه هایی که واقعا ناهموار به نظر می رسند عالی است. معمولا از پوست بز یا بره درست می شود. جیر بز بادوام و قوی است. جیر بره نرم تر است. بسیاری از مواد دیگر وجود دارند که دقیقاً شبیه جیر هستند. بنابراین هنگام خرید این ماده گران قیمت مراقب باشید.

چرم Nubuck چرم با کیفیتی مشابه است که از چرم مرغوب گاو ساخته شده است – بسیار بادوام و بسیار گران است. 

اگر پوست از شکم حیوان گرفته شود، چرم ظریف خواهد بود. همچنین بسته به موقعیتی که برش از آن گرفته شده است، الگوهای مختلفی وجود خواهد داشت – پهلو، پشت، شانه، شکم. این سوال مهمی است که هنگام خرید چرم به عنوان ماده اولیه برای کار با آن باید بپرسید

آیا آب را جذب می کند؟

چالش: چرم خوب تا حدی آب را جذب می کند

چرم پوستی و دارای منافذ است و آب را جذب می کند. اگر چرم مصنوعی باشد آب از آن خارج می شود. اگر روی سطح چرم پولیش های زیادی انجام شده باشد، قدرت جذب کمتری دارد.

جنس چرم چیست؟

چالش: شناخت انواع چرم. 

چرم تمام دانه به عنوان بهترین چرم در نظر گرفته می شود – این نوع چرم طبیعی است که از پوست هایی ساخته شده است که سنباده یا صاف نشده اند. استحکام پوست اصلی در چرم حفظ می شود. مزیت چرم تمام دانه این است که در برابر رطوبت، مقاوم در برابر پارگی و ماندگاری دائمی آن است. همچنین دارای بافت طبیعی پوست است. نکته منفی این است که گران است. 

تاپ گرین چرم سمباده شده است تا عیوب پوست طبیعی را از بین ببرد. چرم نازک تر، نرم تر و چکش خوارتر و انعطاف پذیرتر و ارزان تر است. همچنین در برابر لکه مقاوم است اما به نرمی و لطافت چرم کامل نیست. چرم با دانه بالا انتخاب خوبی برای ساخت لوازم جانبی، اثاثه یا لوازم داخلی و غیره بدون برچسب قیمت بالای چرم تمام دانه است. 

هنگامی که تحت درمان شیمیایی و پوشش دهی قرار می گیرد، ممکن است به آن چرم اصلاح شده نیز گفته شود. چرم اصلاح شده راحت تر از چرم گران قیمت بالاست. از آن برای ساخت چرم رنگدانه و چرم نیمه آنیلین استفاده می شود.

چرم اصل سومین انتخاب برتر هنگام خرید چرم است. از تکه های ناخواسته چرم باقیمانده پس از گرفتن دانه رویی و پوست دانه کامل (چرم شکاف شده) ساخته می شود. نسبت به چرم دانه‌دار و دانه‌دار پایین‌تر است، اما به دلیل ارزان‌قیمت بودن، هنوز هم زیاد استفاده می‌شود. می توان آن را به زیبایی چرم خوب ساخت اما دوام زیادی نخواهد داشت. 

چرم چسبان ضعیف ترین است زیرا از قطعات دور ریخته شده چرم ساخته شده است که برای ایجاد چرم شما مخلوط و چسبانده شده است. این می تواند به سرعت از هم پاشیده شود، اگرچه در ابتدا به خوبی چرم با کیفیت خوب به نظر می رسد.

آیا  چرم تمام شده است یا ناتمام؟

چالش: شما یک ظاهر چرم طبیعی (ناتمام) یا یک ظاهر ظریف (تمام) را ترجیح می دهید. 

چرم ناتمام و چرم تمام شده طبقه بندی مهم بعدی است که باید هنگام خرید چرم به دقت بررسی کنیم. این بستگی به نحوه رنگ آمیزی و تکمیل آن دارد.

چرم ناتمام با نام چرم آنیلین و چرم تمام شده در بین حرفه ای ها به چرم نیمه آنیلین معروف است. هر دو از پوست خام خوب ساخته شده اند – فقط رنگ آن متفاوت است. 

چرم آنیلین بهترین چرم طبیعی با ظاهری کاملا طبیعی است – از پوسته های ضخیم دانه کامل (بهترین ها) یا چرم دانه ای بالا ساخته شده است. این چرم نرم و لطیف و دارای رنگ طبیعی غنی است. اگر از چرم مرغوب ساخته شده باشد، ممکن است عیوب طبیعی پوست حیوانات را داشته باشد. از طریق ضخامت چرم رنگ دارد. رنگ طبیعی به نظر می رسد و مانند سایر انواع چرم پردازش نشده است. بسیار قوی و کاملا بادوام است. سطح صاف و چرم نرم و لطیف است. چرم آنیلین ظاهری طبیعی و بدون براقیت دارد. اگر برای درمان چرم آماده هستید، این چرم ظریف بهترین گزینه برای شماست. 

چرم ناتمام به دلیل حس لوکس و ظاهر طبیعی آن بسیار گران است. یک عیب آن این است که به دلیل عدم وجود لایه محافظ روی آن به راحتی لکه می شود – حتی ریختن آب نیز می تواند این چرم را لکه دار کند. در صورت قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، رنگ نیز ممکن است محو شود.

نیمه آنیلین یکی دیگر از چرم های با کیفیت خوب است، اما یک لایه نازک محافظ روی دانه بالایی دارد – می تواند یک روکش مات یا براق باشد. این روکش پلی یورتان از از بین رفتن رنگ جلوگیری می کند و همچنین چرم در برابر لکه مقاوم می شود. همچنین یکنواختی رنگ در سراسر سطح چرم وجود دارد.

این چرم تمام شده نگهداری کمی دارد – تمیز کردن آن آسان است. رطوبت را جذب نمی کند و به راحتی لک نمی شود. این چرم برای چیزهایی که به طور مرتب استفاده می کنید بهترین است. عیب این است که ظاهر طبیعی یا نرمی و لطافت چرم ناتمام را ندارد. 

چه نوع برنزه کردن روی آن انجام می شود؟ فرآیند.

چالش: آیا کارخانه چرم سازی استانداردهای کیفیت را حفظ می کند؟

دباغی فرآیند تبدیل پوست حیوانات به چرم است که از برداشتن مو از پوست، تمیز کردن لاشه از پوست، حفظ چرم و سپس رنگرزی شروع می شود. تمامی این فرآیندها بر کیفیت چرم نهایی تاثیر می گذارد.

چرم باید از دباغی تهیه شود که استانداردهای کیفیت را رعایت کند. شرکتی که چرم را تولید می کند باید قبل از قابل استفاده شدن، به نکات زیادی توجه کند.

اگر تصمیم به خرید چرم فرآوری شده در دباغی معتبری دارید که از تکنولوژی تمیز با حداقل تاثیرات زیست محیطی پیروی می کند، برای شما و جهان مفید است.

چه نوع رنگ آمیزی روی چرم انجام می شود؟

چالش: سالم است یا نه. 

چرم دباغی شده کروم بادوام است. چرم دباغی شده گیاهی سالم تر و طبیعی تر است.

چرم دباغی شده کروم به دلیل مواد شیمیایی استفاده شده بوی شیمیایی خواهد داشت. اما پر استفاده ترین چرم برای انواع پروژه ها – ساخت کیف چرم زنانه یا مردانه، اثاثه یا لوازم داخلی، لباس است. این نوع فرآیند برنزه کردن از نمک های کروم و مشروبات برنزه کننده برای این فرآیند استفاده می کند و برای محیط زیست کاملاً مخرب است و ممکن است باعث ایجاد حساسیت های پوستی شود. اما اکثر محصولات موجود در بازارهای امروزی به دلیل ارزان تر بودن به این روش دباغی می شوند. مزیت دیگر این است که چرم با این روش در برابر آب، گرما و رطوبت محافظت می شود. 

چرم چرم دباغی شده گیاهی برای صنایع دستی ترجیح داده شده توسط همه هنرمندان چرم است – اما کمی سفت تر از چرم دباغی شده با کروم است. چرم دباغی شده گیاهی نگهداری بالایی دارد اما سازگار با محیط زیست است. معمولاً با مواد طبیعی برنزه می شود و برای پوست مضر نیست. همچنین به خوبی پیر می شود. 

چرم دباغی شده با روغن به دلیل روغن و مومی که پس از دباغی گیاهی به کار می رود در برابر آب مقاوم است، بنابراین برای ساخت کفش، کیف، کلاه، پیش بند و غیره بسیار استفاده می شود. همچنین ممکن است بخواهید خامه ای را بخرید که چرمی است که رنگ نمی شود. .

شما باید به دنبال چرم بدون خمره بگردید – که برای جلوگیری از ساییدگی رنگ، چرمی کار شده است.

ضخامت چرم چقدر است ؟

چالش: خیلی ضخیم است که هنگام خم شدن ترک می خورد. خیلی نازک است که تقلبی است یا خیلی ظریف است و می شکند. 

ضخامت چرم می تواند به محصول بستگی داشته باشد. ضخامت چرم در کفش قدردانی می شود – برای حفظ ساختار خود باید ضخیم باشد. چکمه ها چرم ضخیم تری نسبت به کفش دارند. کمربندها نیز از چرم ضخیم ساخته خواهند شد. اما کیف و کیف پول از چرم نازک ساخته شده است. چرم ضخیم فاقد انعطاف پذیری است اما آن را با دوام می سازد. چرم نازک به زودی پاره می شود.

اگر چرم خیلی نازک باشد ممکن است ترکیبی از چرم و مصنوعی باشد.

ضخامت چرم ارتباط چندانی با انعطاف چرم و احساس و لطافت آن ندارد. برای آن، باید به دنبال عبارت چرم مزاج باشید.

انعطاف پذیری و احساس چرم چیست.

چالش: انعطاف پذیر یا سفت. کدام ترجیح داده می شود

چرم ممکن است سفت شود که یکی از معایب برخی از انواع آن است، به خصوص زمانی که هوا سرد است. Boardy نامی است که به چرم سفت و غیر قابل انعطاف داده می شود.

احساس و آسیب پذیری چرم به عنوان مزاج نامیده می شود – ممکن است بخواهید چرم نرم برای لباس بخرید. نیمه نرم برای کیف، کیف پول چرم مردانه یا زنانه؛ نیمه سفت برای کفش و برخی کیف ها؛ سفت برای کمربند چرم مردانه یا زنانه و چکمه و بند.

چجوری به نظر میرسه ؟ دانه چرم 

چالش: برای همه شما، با فناوری موجود در حال حاضر، دانه هایی که روی محصول چرمی خود می بینید ممکن است چاپ باشد یا چرم پلاستیکی به نظر برسد.

دانه چرم به لایه بیرونی پوست حیوان اطلاق می‌شود، در حالت طبیعی خود بریدگی‌ها، زخم‌ها، خراش‌ها و سایر نواقص و عیوب مانند پوست ما دارد. همچنین بسیار قوی و تنفس پذیر است. وجود دانه روی چرم نشان دهنده چرم مرغوب با کیفیت است.

بهترین چرم به درمان کمی یا بدون نیاز به درمان نیاز دارد. شما می خواهید چرمی پیدا کنید که تغییرات دانه را نشان دهد. همچنین باید بتوانید چین و چروک های چربی را در جایی که پوست به طور طبیعی قسمت های چربی حیوان را پوشانده است، ببینید و احساس کنید. بنابراین، هنگام انتخاب چرم، به دنبال چیزی باشید که طبیعی به نظر برسد. همچنین باید بوی چرم طبیعی را دریافت کنید و احساس نرمی و لطافت داشته باشید.

با توجه به نوع دانه ای که دارد، چرم دانه ای بالا و چرم تمام دانه وجود دارد. از آنجایی که دانه کامل چرمی است که از قسمت بیرونی پوست حیوان درست می‌شود، دارای آن نشانه‌های طبیعی خاصی است که انتظار دارید روی پوست آن‌ها ظاهر شود. از آنجایی که چرم دانه بالایی سمباده می شود، دانه های طبیعی و عیوب وجود ندارد. جیر ظاهری چرت زده دارد.

یکی از راه های شناخت این است که آیا چرم بیش از حد عالی به نظر می رسد. چرم پوست است و پوست هرگز کامل نیست – ایرادات جزئی در اندازه منافذ، چین و چروک های کوچک و غیره خواهد داشت. در چرم تقلبی، این عیوب وجود ندارد زیرا ماشینی ساخته و ست می شود. چرم تقلبی یک الگوی ثابت خواهد داشت، یک نظم غیرممکن در مورد آن.

یکی دیگر از راه های جستجو، ظاهر بیش از حد پلاستیکی است. 

چرم تقلبی می تواند بسیار شبیه چرم واقعی باشد. شما باید بیشتر مراقب باشید تا فریب نخورید. به یاد داشته باشید، ناهمواری، نقص ها همه نشانه های شما هستند. 

کجا ساخته می شود؟

چالش: هیچ استانداردی در تولید در کشور مبدا رعایت نشده است. 

جایی که اصالتاً از آنجا است می تواند بر کیفیت چرم تأثیر بگذارد. چرم اروپا بهترین است – در مورد چرم ایتالیایی شنیده اید؟

اگر آن را در کشورهای آسیایی مانند هند ساخته شده است برخی ممکن است آن را از کیفیت پایین تری در نظر بگیرند. اما آنچه بسیاری از مردم نمی دانند این است که چرم کشورهای آسیایی درصد زیادی از کالاهای چرمی موجود در جهان را تشکیل می دهد.  

دوخت روی آن چگونه است؟

چالش: کار ضعیف و سخت افزار نامرغوب استفاده شده. 

محصولات چرمی بد کیفیت دوخت خوبی نخواهند داشت. دوخت آنها با نخ های نازک انجام می شود. اگر محصولی که دارید به خوبی با نخ باکیفیت بالا دوخته شده است که به نفع آن است.

بوی عجیبی میده؟

چالش: بوی گندیده یا ماندگار مواد شیمیایی را استشمام می کند. 

اگر چرم شما به هر طریقی بوی بدی می دهد – بوی مواد شیمیایی بوی بد معمولی است. از طرق دیگر نیز می تواند بوی بدی بدهد. این نشان دهنده کیفیت پایین است.

قیمت چرم چقدر است؟

چالش: خرید قیمت بسیار پایین برای چرم با کیفیت خوب. 

اگر چرم را به عنوان ماده خریداری می کنید، قیمت آن فوت مربع است.

اگر چیزی با تخفیف یا قیمت باورنکردنی پایین قیمت دارد، می توانید شک کنید که چرم اصل است. این ممکن است چرم بدلی ساخته شده از وینیل یا چرم چسبیده ساخته شده از قطعات دور ریخته شده چرم زائد باشد. چرم اصل گران است و هیچ راهی وجود ندارد که یک صنعتگر قیمت را کاهش دهد و با تخفیف بفروشد.

معمولاً قیمت تمام شده یک محصول چرمی مانند هر محصول دیگری نشان دهنده کیفیت آن است. اما البته این تنها شاخص نیست. تجزیه و تحلیل دقیق عوامل ذکر شده در بالا یک ضرورت است نه یک گزینه در هنگام خرید محصولات چرمی.

اقدامات احتیاطی در هنگام خرید چرم

  • اطمینان حاصل کنید که چرم بدون ایرادات اساسی – خراش و نیش حشرات، سوراخ قوز و غیره است. پوست طبیعی موظف است که اینها را به طرز ماهرانه ای داشته باشد. اما شما نمی خواهید آن را در قطعه چرمی خود خیلی برجسته کنید. 
  • اطمینان حاصل کنید که چرم هنگام لمس آن انعطاف پذیر است و شکننده یا سفت نیست.
  • اطمینان حاصل کنید که چرم بوی خوبی دارد. بوی طبیعی خوب کیفیت چرم درجه یک است. بوی پلاستیکی نشان از کیفیت پایین چرم است
  • گاهی اوقات وقتی در حال خرید محصولات چرمی هستید، تولیدکنندگان با ساختن قطعاتی از محصول با چرم بی کیفیت شما را فریب می دهند – پس حتما آن را از داخل بررسی کنید (مانند پشتی مبل).

شما باید تعداد دفعات استفاده و نوع استفاده از چرم را بدانید. برای مثال خرید چرم درجه یک با استفاده از چرم آنیلین برای یک صندلی بار که اغلب استفاده می شود باعث دردسر می شود. برای این نوع استفاده مکرر یک چرم رنگدانه با سطح صیقلی را انتخاب کنید. اگر چیزی بریزد یک دستمال مرطوب سریع آن را تمیز می کند.

بنابراین هنگام خرید چرم هوشیار بودن یک ضرورت است. این مراقبت برای به دست آوردن چرم خوب که برای مدت طولانی دوام می آورد و ارزش پولی را که برای آن خرج کرده اید دارد، ضروری است، اما این چیزی را که دیدید تضمین نمی کند.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا