اخبار چرم نفیس

چرم گاو و چرم بز چه تفاوت هایی دارند؟

لازمه هر خریدی چرمی بررسی و آگاهی نسبت به تفاوت، کاربرد، ویژگی‌های هر چرم، مزایا و معایب آن است تا بهترین انتخاب را بین چرم بزی و چرم گاوی داشته باشید. از ادامه مطلب از چرم نفیس به بررسی تفاوت چرم گاو و چرم بز در جدول زیر دقت کنید.

چرم گاوی چرم بزی
کم زیاد خاصیت کشسانی و انعطاف‌پذیری
دانه درشت دانه ریز بافت
زیاد کم ضخامت
چرم گاوی به دلیل بافت قوی که دارد از دوام بالایی برخوردار است. دارای دوام کمی نسبت به چرم گاوی است. ماندگاری
سنگین سبک وزن
چرم گاوی برای تولید مبلمان، کفش چرم مردانه ، کیف و کمربند مورد استفاده قرار می‌گیرد. چرم بزی برای تولید پوشاک مردانه، زنانه، کلاه، دستکش مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد
چرم گاوی دارای بافت دانه درشت و برجسته‌ای است به همین دلیل رنگ‌ پذیری بالایی دارد ولی فقط در دو نوع رنگ قابل تهیه است. رنگ‌پذیری چرم بزی به دلیل بافت ظریف و دانه ریزی که دارد کم است. با این‌حال در حدود 30 تنوع رنگی به بازار عرضه می‌شود. رنگ‌پذیری
کم زیاد در دسترس بودن
چرم گاوی به دلیلی دانه درشت بودن، تنفس‌پذیری کمی دارد. به دلیل بافت ریزی که دارد، قابلیت تنفس آن زیاد است. تنفس‌پذیری

 

چرم گاو بهتر است یا چرم بز؟

عوامل مختلفی بر روی بهتر بودن هر کدام نسبت به دیگری تاثیر گذار است که در زیر مورد بررسی قرار گرفته است.

نوشته های مشابه
  1. دوام و انعطاف‌پذیری

از جمله تفاوت چرم گاو و چرم بز می‌توان به مقاومت این دو اشاره کرد. چرم گاوی از نظر استحکام و دوام طولانی‌مدت نسبت به چرم بزی برتری دارد و دارای ساختار قوی‌تری نسبت به آن است. اما در مقابل چرم بزی نسبت به چرم گاوی انعطاف‌پذیری بهتری دارد که دلیل آن بافت نرم و لطیفی است که دارد.

  1. طول عمر

قطعا دوام و طول عمر هر چرمی به نوع مراقبت شما نیز بستگی دارد اما به‌صورت کلی چرم گاوی به دلیل بافت قوی که دارد به مراتب ماندگاری بهتری نسبت به چرم بزی دارد پس طول عمر مفید و طولانی‌تری خواهد داشت.

چرم گاو بهتر است یا چرم بز
چرم گاو بهتر است یا چرم بز

در واقع نیاز شما برای استفاده از این دو نوع چرم باید به نیاز خود نیز توجه کنید که برای تهیه چه نوع کالایی قرار است از آن استفاده کنید بالفرض چرم‌ گاوی معمولا به دلیل طول عمر مفیدی که دارد برای تولید مبلمان، کمربند و کیف چرم زنانه  مورد استفاده قرار می‌گیرد اما چرم بزی به دلیل نرمی و انعطاف مناسبی که از آن برخوردار است برای تولید کاپشن و پالتو زنانه و مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چرم گاو ارزان تر است یا چرم بز؟

منطقه‌ای که برای خرید این دو نوع چرم برای آن اقدام می‌کنید تاثیر زیادی بر قیمت آن‌ها دارد اما به‌صورت کلی چرم بزی ارزان‌تر از چرم گاوی است زیرا دسترسی به بزهایی که از آن‌ها برای تهیه چرم استفاده می‌شود آسان‌تر است در واقع به فراوانی در سراسر جهان یافت می‌شوند. از طرفی چرم بزی نسبت به چرم‌های دیگر دوام کمتری دارد و این امر خود دلیلی بر کم بودن قیمت نسبت به چرم گاوی است.

البته توجه داشته باشید که این امر دلیل بر بی‌کیفیت بودن چرم بزنی نیست زیرا ممکن است یک نوع چرم بزی در بازار یافت شود که قیمتی بیشتر از چرم گاوی داشته باشد. درواقع نوع بزی هم که برای تهیه چرم مورد استفاده قرار می‌گیرد تاثیر بسزایی بر قیمت آن دارد.

جمع بندی

به‌صورت کلی انتخاب چرم بزی و چرم گاوی تماما به نیاز شما بستگی دارد. هرکدام در نوع خود برتری و ویژگی‌های منحصر بفردی دارند که آن را از دیگری متمایز می‌کند.  با دانستن تفاوت چرم گاو و چرم بز می‌توانید تصمیم بهتری جهت خرید آن‌ها بگیرید. چرم نفیس به شما این امکان را می‌دهد تا بهترین کالاهای چرمی را، با بهترین سطح کیفی خریداری و مورد استفاده قرار دهید.

امتیاز دهید (سمت چپ بیشترین)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا